Sign in to follow this  
Followers 0
Marcel505

Čep spodního ramena - VYMĚNĚNO

19 posts in this topic

VIZ DOLE.

Na autě (505) mám čep, ze shora pouzdro tlumiče, ze zdola se připojuje rameno od nosníku.

Do pouzdra tlumiče je čep zašroubován, ale není to na klasický klíč.

Přikládám obrázek nového čepu a ptám se, zda-li nevíte, jestli na to musí být extra klíč nebo se to dá vyměnit i bez extra klíče?

(Obrázek=čep tak, jak je na autě).

[upravil dne 22/10/2006 Marcel505]

[upravil dne 2/5/2007 Marcel505]

[upravil dne 2/5/2007 Marcel505]

post-0-14109594928075_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he takovej tvar sem měl kdysi na kole na středu u šlapek, musel sem na to pořídit extra klíč, protože šroubovákem a kladivem se to nechtělo hnout, ale z trochou cviku sem to pak dokázak, když sem ten klíč ztratil.

JInými slovy, všechno se dá bez extr aklíče, ale tohle vypadá na součástku, do které je neradno se pouštět sikiho uniklíčem :)

Nezapomeň dát vědět,jak si dopadl. Kdysi sem viděl stejný čep a byl na normální velkej klíč, tak zkus hledat i tuhle možnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dá se to vyměnit i bez klíče, tupým sekáčem a kladivem. Ten starý jde povolit často jen tím sekáčem, i když máš ten spešl klíč, tak to tím leckdy nejde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Dá se to vyměnit i bez klíče, tupým sekáčem a kladivem. Ten starý jde povolit často jen tím sekáčem, i když máš ten spešl klíč, tak to tím leckdy nejde.

Lepší je čtyřhran, trochu zbroušenej aby tam líp sednul, nebo silná pásovina, ten sekáč to dost roztemuje, vetšinou je tupej málo:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud bys chtěl, mám ten klíč vyrobený, nedávno jsem ty čepy měnil a mám i bazmeky k nalisování nových pouzder ramene (pokud je to taky shodný s 405).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Dá se to vyměnit i bez klíče, tupým sekáčem a kladivem. Ten starý jde povolit často jen tím sekáčem, i když máš ten spešl klíč, tak to tím leckdy nejde.

Právě nad tím jsem uvažoval, tupý sekáč, mont páku nebo něco co není ostré-tak tím to povolit. Bývá to nějak zajištěné proti povolení?

A nový mám utáhnout obdobně??? :myslim

Původně zaslal: Dundee

Pokud bys chtěl, mám ten klíč vyrobený, nedávno jsem ty čepy měnil a mám i bazmeky k nalisování nových pouzder ramene (pokud je to taky shodný s 405).

Ty bazmeky jsou nutný? Podobné se 405 to bude.

Asi to udělám bez toho klíče...

Když jsi to měnil, nebyl problém tam pak dát to rameno nebo sis pouzdro tlumiče podložil? (Což asi udělám)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten čep je u 405 k pouzdru tlumiče zajištěný zásekem vrchního \"talířku\" pod závitem (ty výseky na klíč jsou vlastně mezi \"dvojtalířkem\"), ale na tvém obrázku je to jako jeden kus s výřezy. Na 405 píšou v knížce utahovací moment čepu k držáku náboje 250Nm (takže na krev a ještě trochu víc :D ) a na jeho matici 45Nm.

Ty bazmeky asi až tak nutný nejsou, pokud máš dost místa na nějakej kroužek (nebo použiješ původní pouzdro) na zalisování nových pouzder. 405 má rameno blbě tvarovaný a moc místa tam neni.

Při zpětný montáži jsem nic nepodkládal, jen zasunout šroub zadního domečku byla práce ve stylu \"Ježek v kleci\", jinak pohoda a tlumič šel na své místo bez problémů.

[upravil dne 23/10/2006 Dundee]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přikládám foto - je to totéž?

Mě totiž připadá, že ta část s těmi výřezy je vlastně matice, která se utáhne po zašroubování čepu, nebo si to myslím naprosto špatně?

[upravil dne 23/10/2006 Marcel505]

post-0-14109594929324_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potřebuješ majzlík, velký kladivo, velký hasák, autogen a dva pomocníky. Nerad na tuhle akci vzpomínám. Trvalo to snad hodinu, než jsme ten čep na 605 sundali. Smradu jak z hradu, jak hořela ta guma, ale nedalo se nic jinýho dělat. Doufej, že Tobě to půjde líp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta část s výřezama je pevně spojená s čepem, jako matice to nefunguje (pokud jsem správně pochopil otázku), u 405 je ta čát s výřezama dvojitá a tím se to pak zajistí, tady to má asi samojistící efekt a hlavně to v tom závitu časem zarezne.

Já potřeboval autogen jen na stranu u spolujezdce, řidičova šla tim klíčem povolit normálně...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petr605: Tak to se začínám bát. :bojim

Dundee: Jo, pochopil jsi mou otázku správně, i já dnes zjistil, že je to napevno spojeno a není to žádná matice. Ale dostal jsem k novému čepu i podložku, že by to ona jistila?

[upravil dne 25/10/2006 Marcel505]

post-0-14109594930464_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vypadá to, že bude fungovat jako pojistka. Hlavně uvidíš, jestli je i pod tím čepem na autě a hlavně jak tam je usazená, popř. si to vyzkoušíš. Podle fotky auta to ale vypadá, že jen sedne do těch výřezů na čepu a utemuje se při zašroubování čepu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

...

Já potřeboval autogen jen na stranu u spolujezdce, řidičova šla tim klíčem povolit normálně...

No však jsem ho taky měnil na straně spolujezdce. :grr Ta strana podvozku dostává obecně víc zabrat na našich tankodromech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jo, naše tankodromy jsou slast, já měl navíc to štěstí, že servisák, co to dělal přede mnou, tam ten čep narval přes závit a dost ho ohlodal :grr , tudíž byl skoro problém tam ten novej namontovat. Po několikerym očištění a jemnym přebroušení největších zubů se nám ho tam podařilo celkem normálně našroubovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já budu měnit právě stranu spolujezdce, tak si na to asi udělám hodně času...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Již došlo na to, že jsem ty čepy vyměnil.

Jak jsem to provedl - pro ty, co to třeba budou měnit: (405,505,605 apod.)

Nechtěl jsem s tím jezdit do servisu, nebo to někam tahat, takže jsem tuto akci spojil s výměnou kotoučů a dalších věciček.

Proto jsem to celé odšrouboval - vyndal jsem komplet tlumič s pružinou - tu jsem pak donesl ke známému a ten si pod to dal cihlu a velkou, opravdu velkou palicí do toho přes tupý sekáč bouchal, a ne moc, normálně, ale několikrát. A pak to povolilo a bylo to venku.

Totéž s druhou stranou, obě strany šli stejně "těžce" povolit.

Jinak na obrázku jsou ty staré čepy, vlevo levý (strana řidiče) a vpravo pravý. Čekal jsem, že pravý bude v háji, v tom to cvakalo, ale on byl víc špatný (naprosto volný) ten levý.

[upravil dne 2/5/2007 Marcel505]

post-0-14109595558365_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to zajímavý, ale můj levý čep byl taky víc mimo, než pravý. Mám ten pocit, že na starně spolujezdce již výměna dřív proběhla, ale na řidičově ne... :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Je to zajímavý, ale můj levý čep byl taky víc mimo, než pravý. Mám ten pocit, že na starně spolujezdce již výměna dřív proběhla, ale na řidičově ne... :myslim

Mám ten samý pocit, ale nechápu, proč jsem od strany řidiče nic neslyšel. Vždy to přecvaklo na pravé straně, proto jsem si myslel, že je ten levý v pořádku.

No uvidíme co to bude dělat teď po výměně, snad to bylo ono...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je to zajímavý, ale můj levý čep byl taky víc mimo, než pravý. Mám ten pocit, že na starně spolujezdce již výměna dřív proběhla, ale na řidičově ne... :myslim

Hele strejdo a nechtělo by to v Tvém případě nějaké protizávaží na straně spolujezdce kvůli rozložení váhy...?...nemyslím ale takové to 90-60-90 :D:mrk Jinak jsi šikula :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.