Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Diagnostika


Freedy

Recommended Posts

Zdravím

chtěl bych se zeptat, potřeboval bych zjistit u 605 2,5 Td r.v.1998 chyby z jednotky, ale u týhle verze jsem už nenašel ten dvoužílovej konektor na klasický vyblikání. Našel jsem zřejmě diag. zásuvku a to po odklopení tapecu pod kaslikem u spolujezdce, ale už to má víc vývodů. Daj se z tohodle nějak taky vytáhnout chyby, myslim mimoto abych jel přímo do peugeotu na jejich diagnostiku? Potřeboval bych se na to kouknout, protože mi občas při rozjezdu problikne kontrolka diagnostiky a nemůžu nic najít.

Dík F.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde to vyblikáváním kódů.

konektor-motor.jpg

Chybové kódy

Diagnostická zástrčka

Diagnostická zástrčka.

1 = diagnostická zásuvka.

Přečtení

-Kladnou svorku LED-testeru připojte na kladný pól akumulátoru.

-Zápornou svorku LED-testeru spojte se svorkou 1 diagnostické zástrčky.

-Zapněte zapalování.

-Svorku 1 diagnostické zástrčky spojte na 3 až 5 sekund na kostru.

-Na LED-testeru bude znázorněn kód chyby 12.

-Čekejte, až se LED rozsvítí.

-Svorku 1 diagnostické zástrčky spojte na 3 až 5 sekund na kostru.

-Bude znázorněn první blikací kód.

-Další kódy aktivujte tím že svorku 1 diagnostické zástrčky spojte na 3 až 5 sekund na kostru.

S tímto systémem lze následujícím způsobem přezkoušet akční členy:

-Kladnou svorku LED-testeru spojte s kladným pólem akumulátoru.

-Zápornou svorku LED-testeru spojte se svorkou 1 diagnostické zástrčky.

-Svorku 1 diagnostické zásuvky spojte na kostru.

-Zapněte zapalování.

-5 sekund čekejte, pak svorku 1 diagnostické zástrčky od kostry odpojte.

- Na LED-testeru bude znázorněn kód chyby 12.

-Čekejte, až se LED rozsvítí.

-Svorku 1 diagnostické zástrčky spojte na 5 sekund na kostru.

-Řídící jednotka aktivuje akční člen. Současně je zobrazován jeho blikací kód.

-K aktivaci dalších akčních členů spojujte opakovaně svorku 1 po dobu 5 sekund na kostru.

Reset

- Svorku 1 diagnostické zástrčky spojte na 10 sekund na kostru.

Signál

-Číslo 1: Rozsvěcuje se v intervalech 0.5 sekund na dobu 0.5 sekund.

- Přestávka 2.5 sekund vypnuto.

- Číslo 2: Rozsvěcuje se v intervalech 0.5 sekund na dobu 0.5 sekund.

-Přestávka 2.5 sekund zhasnuto.

Chybové kódy

11 Konec zkoušky.

12 Začátek zkoušky.

13 Snímač teploty vzduchu.

14 Snímač teploty chladící kapaliny.

15 Relé palivového čerpadla neaktivováno.

18 Spínač čerpadla chlazení turba.

21 Snímač polohy škrtící klapky / spínač volnoběhu.

22 Regulace volnoběžných otáček.

23 Spínač volnoběhu.

25 Relé registru rozdělovače neaktivováno.

26 Relé registru rozdělovače neaktivováno.

27 Snímač rychlosti.

31 Poměr vzduchu a paliva mimo toleranci.

32 Poměr vzduchu a paliva mimo toleranci.

33 Sensor podtlaku v sání.

34 Nádoba s aktivním uhlím-napě?ový obvod.

35 Spínač a plného otevření škrticí klapky.

36 Napě?ový obvod vytápění lanbdasondy.

41 snímač otáček / polohy.

42 Okruh vstřikovacích ventilů. 4

3 Regulace klepání.

44 Senzor klepání 1.

45 Napě?ový obvod cív. zapal. 1.

46 Ventil regulace přeplňování.

47 Regulace turbodmychadla.

51 Lambdasonda 1.

52 Poměr vzduchu a paliva mimo toleranci.

53 Napětí na akumulátoru příliš vysoko nebo nízko.

54 Řídící jednotka (ECU) defektní.

55 Napě?ový obvod CO-poteciometr.

56 Aktivována ochrana proti krádeži.

57 Napě?ový obvod cív. zapal. 2.

58 Napě?ový obvod cív. zapal. 3.

59 Napě?ový obvod cív. zapal. 4.

61 Turbodmych.-magnetický ventil.

62 Senzor klepání 2.

63 Lambdasonda 2.

64 Poměr vzduchu a paliva mimo toleranci.

65 Snímač polohy vačkové hřídele.

71 Okruh vstřikovacího ventilu 1.

72 Okruh vstřikovacího ventilu 2.

73 Okruh vstřikovacího ventilu 3.

74 Okruh vstřikovacího ventilu 4.

75 Okruh vstřikovacího ventilu 5.

76 Okruh vstřikovacího ventilu 6.

79 Sensor podtlaku v sání.

81 Přezkoušení relé palivového čerpadla.

82 Přezkoušení vstřikovacích ventilů.

83 Přezkoušení regulace volnoběžných otáček.

84 Přezkoušení nádoby s aktivním uhlím.

85 Přezkoušení vypínacího relé klimatizace.

86 Přezkoušení relé registru rozdělovače.

91 Přezkoušení relé palivového čerpadla.

92 Přezkoušení vstřikovacích ventilů.

93 Přezkoušení regulace volnoběžných otáček.

94 Přezkoušení nádoby s aktivním uhlím.

95 Přezkoušení odpojovacího relé klimatizace nebo signálu spotřeby paliva k počítači.

96 Signál otáček.

98 Přezkoušení odpojovacího relé klimatizace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli máte stejnej zdroj informací k vyblikávání chyb, ale podle jednoho návodu jde \"vyblikat\" i nový model. Bohužel hjsem zatím neměl tu možnost vyzkoušet to v praxi takže bez záruk. Tady je překlad co jsem dělal.....

\"

Nový model

Nový model má jen jeden diagnostický konektor umístěný v kabině pod volantem. Je to hnědý obdélníkový třicetipinový konektor s následujícím značením: svisle 1,2,3 (od shora dolu) a vodorovně A, B, C, D, E, F, G, H, I, J (z leva doprava)

Diagnostický pin na konektoru pro hydractive: E2

Diagnostický pin na konektoru pro motor: C3

Diagnostický pin na konektoru pro ABS: E1

Diagnostický pin na konektoru pro klimatizaci: F1

V případě nového modelu s třicetipinovým konektorem by mělo stačit propojit příslušný pin drátem se záporným pólem baterie nebo kostrou. Postup při vyblikávání je totožný jako v případě použití přípravku, ale led diodu v tomto případě nahradí kontrolka na palubní desce.Bohužel jsem neměl nový model k dispozici abych toto zapojení na něm vyzkoušel, takže je to bez záruky funkčnosti (pozn. od Kendy).

\"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kontroloval jsem podle el.schémat zapojení pinů v konektoru pod kastlíkem (30pin) a je správně.

Diagnostický pin na konektoru pro motor: C3

Diagnostický pin na konektoru pro ABS: E1

Diagnostický pin na konektoru pro klimatizaci: F1

605 95- 2.5TD, MSA 11 Verze softu PEUGEOT,CITROEN Diesel 1.0, kabel -TS02/018 obdII

Některé řídící jednotky používané ve vozech Citroen a Peugeot umožňují – byť v omezené míře proti novějším vozům – provést tzv. Test akčních členů. Co to přesně je? Je to test komponentů motoru přímo připojených k ŘJ, např. relé, elektroventilů apod. Jednotku lze jednoduchým způsobem uvést do stavu, kdy sama jednotlivé komponenty spíná a přitom „vyblikává“, který komponent zrovna testuje. Pro test potřebujeme tester s LED, který je popsán v minulém článku o „vyblikání“ závad. Blikání zůstavá stejné, tedy napřed se vybliká první číslice, pak mezera 2,5s a vybliká se druhá číslice. Jiný je ovšem způsob aktivace:)

Připojte tester stejně jako při čtení závad, stiskněte tlačítko a až poté zapněte klíček zapalování. Tlačítko držte stisknuté 5 vteřin a uvolněte. Ledka by měla (u některých jednotek) vyblikat kód 12 (tedy blik – mezera – blik blik), u jiných (Motronic 1.3) začne přímo vyblikávat akční člen. Čekejte, až se ledka zase rozsvítí. Poté stiskněte tlačítko opět na 5 vteřin. Řídící jednotka aktivuje první akční člen (začne přerušovaně spínat např. relé, vstřikovač apod.) a při tom vyblikává číslo akčního členu. Nyní můžete zrakem, sluchem či multimetrem kontrolovat, zda komponent funguje. Chcete-li otestovat další akční člen, stiskněte tlačítko na 5 vteřin. Takto postupujte, dokud neotestujete všechny akční členy, které vaše řídící jednotka umí.

Chcete-li provést reset řídící jednotky, stiskněte tlačítko na 10 vteřin, vymažou se závady a jednotka se uvede do základního stavu.

Seznam motorů (Citroenu BX a některých Peugeotů), řídících jednotek a taky funkcí řídících jednotek je zde. Poslední tři sloupce tabulky obsahují informace o diagnostice. Sloupec Diagnostika říká, zda je možné jednotku diagnostikovat sériovou diagnostikou. Sloupec Akční členy říká, zda lze u jednotky provést test akčních členů. Sloupec parametry říká, zda lze v jednotce programovat parametry např. otáčky volnoběhu, dobu vstřiku apod.

Rok výroby Typ zapalování Obsah motoru Typové označení Typ řídící jednotky Diag- nost. Akční členy Para- metry

1986 - 1993 Karburator 1.4 150J Karburator

1988 - 1993 Karburator 1.4 K1G Karburator

1986 - 1993 Karburator 1.4 K1H Karburator

1986 - 1993 Karburator 1.4 KAZ Karburator

1991 - 1993 CPI 1.4 KDY Bosch Monopoint A2.2 ANO

1989 - 1990 CPI 1.4 KDZ Bosch Monopoint A2.2 ANO

1987 - 1991 Karburator 1.6 B1A Karburator

1988 - 1990 Karburator 1.6 B1E Karburator

1990 - 1993 Karburator 1.6 B1F Karburator

1988 - 1993 Karburator 1.6 B2C Karburator

1986 - 1989 Karburator 1.6 BAY Karburator

1986 - 1993 Karburator 1.6 BAZ Karburator

1991 - 1993 CPI 1.6 BDY Magneti Marelli G6 ANO ANO ANO

1990 - 1993 CPI 1.6 BDZ Magneti Marelli G5 ANO ANO ANO

1986 - 1993 LE-Jetronic 1.6 180Z LE-Jetronic

1988 - 1990 LE-Jetronic 1.6 B6D LE-Jetronic

1991 - 1993 LE2-Jetronic 1.6 B6E LE2-Jetronic

1987 - 1994 Diesel 1.8 161A Diesel

1986 - 1993 Diesel 1.8 A9A Diesel

1988 - 1993 Diesel 1.8 A8A Diesel

1992 - 1993 Diesel 1.8 AJZ Diesel

1986 - 1990 16V 1.9 DFW Bosch Motronic 1.3 ANO ANO

1991 - 1993 16V 1.9 D6C Bosch Motronic 1.3 ANO ANO

1986 - 1990 16V 1.9 D6C Bosch Motronic ML4.1 ANO

1986 - 1990 Karburator 1.9 D2A Karburator

1986 - 1990 Karburator 1.9 D2C Karburator

1988 - 1990 Karburator 1.9 D2E Karburator

1988 - 1993 CPI 1.9 DDZ Fenix 1B

1986 - 1993 Diesel 1.9 D9B Diesel

1992 - 1993 Diesel 1.9 DJZ Diesel

1986 - 1990 LE3.1-Jetronic 1.9 D6A LE3.1-Jetronic

1989 - 1993 LU-Jetronic 1.9 D2F LU-Jetronic

1986 - 1993 LU2-Jetronic 1.9 DFZ LU2-Jetronic

1990 - 1993 MPI 1.9 DKZ Bosch Motronic 1.3 ANO ANO

1991 - 1993 MPI 1.9 D6D Bosch MP3.1 ANO ANO

Níže jsou vypsány kódy akčních členů. Upozorňuji, že váš Citroen nemusí umět všechny akční členy, může jich být jen několik, případně u některých jednotek nepůjde test provést vůbec. Vše je odvislé od roku výroby a typu ŘJ.

81 - Přezkoušení relé palivového čerpadla.

82 - Přezkoušení vstřikovacích ventilů.

83 - Přezkoušení regulace volnoběžných otáček.

84 - Přezkoušení nádoby s aktivním uhlím.

85 - Přezkoušení vypínacího relé klimatizace.

86 - Přezkoušení relé registru rozdělovače.

91 - Přezkoušení relé palivového čerpadla.

92 - Přezkoušení vstřikovacích ventilů.

93 - Přezkoušení regulace volnoběžných otáček.

94 - Přezkoušení nádoby s aktivním uhlím.

95 - Přezkoušení odpojovacího relé klimatizace nebo signálu spotřeby paliva k počítači.

96 - Signál otáček.

98 - Přezkoušení odpojovacího relé klimatizace

Ješte ABS

Turn ignition on, close the switch (the one you should have connected

between the test plug and ground) for 3 sec. (light on).

When the switch is opened the light will flash once, then remain off for

1.5 sec., then flas twice, this means 12, which is the start code. Wait for

the light to come back on again.

Close the switch for 3 sec., the light will show a series of flashes, then

remain off for 1.5 sec., then another series of flashes, just like before,

this is the error code.

Record all flashes, and continue doing the test procedure until code 11 is

shown, that means the test is finished and there are no more codes stored.

Code Faulty Component Check

14 Hydraulic unit Brake fluid level

Hydraulic pressure

23 Dash light Diode

Circuit ECU<->light

24-33 Sensor left rear Sensors output level

25-34 Sensor right front Sensors resistance

31-35 Sensor right rear Circuit sensor<->ECU

32-41 Sensor left front

42 Magnetic valve right front Valve\'s function

43 Restrictor-valve right front Valve\'s resistance

44 Magnetic valve left front Circuit valve<->ECU

45 Restricor-valve left front

51 Magnetic valve right rear

52 Magnetic valve left rear

bohužel od abs se mě nepodařilo sehnat všechny kody.pokud je někdo máte prosím o zveřejnení.

Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem na to koukal u tý mojí 2,5 a mám problém s konektorem, když to budu brát, že A1 by mělo bejt při pohledu na konektor vlevo nahoře, nemám v pozici A1-3, C1-3 a D1-3 žádnej vývod. Nemoh byste mi někdo prosím hodit třeba fotku (Freedy.K@seznam.cz)toho vašeho konektoru, jestli náhodou neni otočenej, protože takhle to nemám kam zapojit:myslim:myslim, nebo alespoň schéma zapojení tý zásuvky. Díky F.:papa:papa:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to tak já mám osazeny pouze piny A2 A3,E1, F1 F3, G1 G3, H123, I123,J123. pokusím se propískat pin ABS přímo z řídicí jednotky protože tam je pod číslem 31. a tak se dá zjistit správná orientace číslování konektoru.zdá se že písmena jsou zrcadlově převrácená.jinak v pravém rohu je ještě jeden hnědý konektor 4pinový ale nevým na co.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

machacek@kadlecelektro.cz

pokud můžeš pošly kodý, pošlu spátky foto konektoru.

podle autodat2005 je číslování konektoru od spodu navrch.

tedy obráceně.jinak v pátek dávám auto do servisu na výměnu spojky, tak doufám že to snad do soboty složí spátky. konektor proměrím v neděli.Tom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojení konektoru zjistím dneska. od pátku po pondelka tj4 dny mě dělali spojku, takže masakr.jinak můj problém s abs je asi ve špatné za kostře u zadního levého světla. naměril jsem 6,8omu. takže řídící jednotka ABS dostávala špatný signál od spínače brzdového pedálu (je to společní drát na brzdová svetla).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...