Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

termostat,sepnutí ventilátoru chladiče-Peugeot 205


michal.doubravsky

Recommended Posts

O víkendu budu měnít chladící kapalinu,tak jsem se rozhodl,že vyměním i termostat,protože se mi provozní teplota drží tak na 75 °C,což se mi zdá docela málo.V katalogu Elitu(http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0 ) jsem našel 2 druhy termostatů,jeden se otevírá při 83 °C a druhý při 89 °C.Otázka zní,který tam mám dát?Jde o to,že když tam dám ten,který otevírá při 89 °C,budu stát chvilku na křižovatce a při 90 °C se mi pustí ventilátor chladiče,tak se vypne,až když je teplota kolem 80 °C.To mi pak bude běžet ventilátor po celou dobu jízdy,když teplota stoupne o jeden stupeň?Když tam dám ten,který otevírá při 83 °C,tak bude provozní teplota pořád malá,ne?Jaká je vaše provozní teplota u 205 GTI?Díky za odpvěď

[upravil dne 19/10/06 michal.doubravsky]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po městě mám 80-90°C a při delší trase a 90km/h něco málo přes 70°C a s těma ventilátorama nevim,ale zdá se mi že fakt pouštěj brzo.uvidíš co ti řekne nějakej 205kař.a přemejšlim že si dám termost.kterej otvírá při 90

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ako u GTi ale moj 1.8D povodne nemal ziadny ukazovatel teploty vody... predchadzajuci majitel tam dopasoval teplomer zo skody 120 a ten ukazuje pri beznej jazde okolo 65°C-70°C do kopca na plny plyn aj 80°C pricom ventilator sa zapina uz pri 75°C ( ci ten teplomer ukazuje spravne netusim...) a teraz ked je chladnejsie tak mimo mesta sa teplota rano drzi len na 65°C !! :( asi nemam termostat, ale na tych 65°C sa rano nahreje zhruba za 4km cesty mimo mesta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, já mám taky 1.9 D a začíná mi to topit taky buhví kdy... teda, nesmí být -20 °C.

On diesel když jede těch 80-90 km/h, tak má výkon cca 10-12 kW - a to ten vzduch v pohodě uchladí (a v zimě je to ještě horší)

Prostě, aby to topilo, tak musí být tak +10 °C nad nulou, nebo člověk musí pálít při - 5 °C tak 120 km/h, bo pak má motor tak 3000-3500 otáček :)

.. ale taky nevím, jestli tam mám nebo nemám termostat, resp. v jakém je stavu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Medion

po městě mám 80-90°C a při delší trase a 90km/h něco málo přes 70°C a s těma ventilátorama nevim,ale zdá se mi že fakt pouštěj brzo.uvidíš co ti řekne nějakej 205kař.a přemejšlim že si dám termost.kterej otvírá při 90

Já bych tam dal taky ten,kterej otvíra při 89,ale bojím se,že když budu stát jednou na semaforu,tak se mi pustí větráky a pojedou celou cestu s něma.Pochybuju,že když tam bude tenhle termostat,tak to větráky stáhnou na 80 °C,aby vyply.A nebo mi bude teplota skákat pořád 80-90 :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Medion

zkus to,ale když tam dáš ten 83°C tak se ti bude při normální jízdě ohřejvat zas kolem 75-80°C a nespěchej s tim a počkej až ti někdo líp poradí

No právě,já bych to chtěl v sobotu udělat dohromady,když už budu měnit fridex...ale uvidím,jestli se ještě něco dozvím.Ani nevím,jakej termostat tam mám teďka.Ale za zkoušku nic nedám,jenom 2 stovky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Medion

to by si ho musel vyndat a mrknout na něj-je na něm psaná ta teplota při kterej otvírá.jenže to pude i voda ven.V autokelly maj na diesl termostaty který otvíraj při 80°C kdyžtak mrkni tam:

http://obchod.autokelly.cz

jj,tam jsou ale ty termostaty o dost dražší.Asi fakt zkusím ten 83°C a pak napíšu,jak jsem dopadl.Třeba je ten můj už špatnej.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termostat nema nic moc spolecnýho s ventilatory chladice. Termostat jenom přepina velký a malí chladící okruh.

Malí okruh:chladici kapalina koluje jen v motoru.

Velký okruh:ckladici kapalina putuje do chladiče.

Na chladiči je čidlo ktere při určite teplote sepne vrtule SAHARI.

Pokud chcete abi to v zimně víc topilo tak dejte termostat s co nejvyšší teplotou, pak se vam

motor rychleji ohřeje a tepla chladici kapalina pujde do radiatoru topeni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: ept

Termostat nema nic moc spolecnýho s ventilatory chladice. Termostat jenom přepina velký a malí chladící okruh.

Malí okruh:chladici kapalina koluje jen v motoru.

Velký okruh:ckladici kapalina putuje do chladiče.

Na chladiči je čidlo ktere při určite teplote sepne vrtule SAHARI.

Pokud chcete abi to v zimně víc topilo tak dejte termostat s co nejvyšší teplotou, pak se vam

motor rychleji ohřeje a tepla chladici kapalina pujde do radiatoru topeni.

Jo to mi je jasny.Ale kyž dám ten termostat,kterej otevíra při 89 °C,tak předpokládám,že bude podobná i provozní teplota motoru.Tzn.když budu stát chvilku na křižovatce,sepne se při 90 °C větrák a vypne při 80 °C.Jde mi o to,aby teplota pořád nelítala mezi 80-90 °C.Takže tam asi dám ten,kterej otevíra při 83 °C.Když budu stát chvilku na semaforu,tak to na těch 90 nestoupne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně, jak píše EPT!

Příklad: Jedeš mimo město 90km/h motor má 88C- termostat zavřenej a voda koluje jen v malym okruhu (hlava motoru+ motor+ topení) tudíž má chladič teplotu +- okolí, vjedeš do města teplota v malym okruhu vyleze na 90C termostat popustí do okruhu chladiče, kterej se pomalu začne oteplovat, mezitim teplota motoru klesá až pod těch 89C termostat zavře, a opět voda koluje v malym okruhu, zhruba tak to probíhaá pořád dokola, až se vyrovnaj teploty motoru a chladiče (stále jízda městem) potom to i ten již ohřátej chladič nestíhá uchladit- termostat otevřenej a teplota 90 a výš! v tu chvíly sepne sahara- ochlazuje chladič- ten ochlazuje motor. Při jízdě v koloně to často dopadne tak, že sahara jede stále a motor má téměř konstantní teplotu! Projedeme městem a jedeme ven! Teplota motoru začne klesat na 89, termostat zastaví průtok vody do okruhu chladiče- chladíč začne chladnout a sahary vypnou!

Teplota mororu se myslim měří na hlavě motoru a sahary by měly spínat podle čidla na chladiči! I když je motor ohřátej a do chladiče přitéká zhruba 90C teplá voda, za chladičem, kde je čidlo je teplota vody díky průchodu vzduchu menší třeba 70C (odhad)

Asi bych tam dal ten termostat, co pouští v 90C!

Mě termostat propouští při 90 a mimo město mam stále 90C ať jedu jakkoliv! V koloně mi to koluje mezi 90-95C Takže podle mě pro motor úplně ideální!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...