Sign in to follow this  
Followers 0
lukr

nápravy - co klepe

10 posts in this topic

Nazdar všeci, možná se ptám děsně blbě, ale jak přijít na to co klepe nebo bouchá na nápravě(přední) při přejíždění nerovností?

Abych ale nebyl za totálního dementa: když mám předek na heveru, volný kola, tak za ně vemu ve vodorovný a svislý rovině a měl bych asi poznat kuláky od řízení, ložiska....... . No ale když v tomto případě není na ruce nic cejtit a ani slyšet a přesto to na hrbech bouche, tak jak hledat dál.

Ve fóru jsem našel co všechno tyhle zvuky produkuje, případně jak měnit, ale jak hledat ne.

Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lukr

Nazdar všeci, možná se ptám děsně blbě, ale jak přijít na to co klepe nebo bouchá na nápravě(přední) při přejíždění nerovností?

Abych ale nebyl za totálního dementa: když mám předek na heveru, volný kola, tak za ně vemu ve vodorovný a svislý rovině a měl bych asi poznat kuláky od řízení, ložiska....... . No ale když v tomto případě není na ruce nic cejtit a ani slyšet a přesto to na hrbech bouche, tak jak hledat dál.

Ve fóru jsem našel co všechno tyhle zvuky produkuje, případně jak měnit, ale jak hledat ne.

Díky.

Svislý tyčky stabilizátorů. Ted to zrovna TADY někdo řeší, tak se přidej:D

[upravil dne 19/10/06 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to je právě to. Vždy se vlastně řeší už konkrétní závada. Já měl na mysli dát dohromady takovou \"kuchařku praktik\" jak můžu sám překontrolovat všechna podstatná místa na nápravě kde může být problém. Třeba ty tyčky stabilizátoru- poznám že jsou vymlácený když za ně vemu rukou, nebo je na to nějakej jinej fígl?

Je fakt že jsem to moh někam k podonýmu tématu přifařit:mad:. Omlouvám se.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lukr

No to je právě to. Vždy se vlastně řeší už konkrétní závada. Já měl na mysli dát dohromady takovou \"kuchařku praktik\" jak můžu sám překontrolovat všechna podstatná místa na nápravě kde může být problém. Třeba ty tyčky stabilizátoru- poznám že jsou vymlácený když za ně vemu rukou, nebo je na to nějakej jinej fígl?

Je fakt že jsem to moh někam k podonýmu tématu přifařit:mad:. Omlouvám se.

Omlouvat se nemusíš.;) Za ty tyčky musíš opravdu vzít případně si vezmi krátkej pajzr a malinko si pomož s ním zespoda, ale opatrně. Většinou klepou právě ty tyčky. A nebo se stav v servise ať ti to proklepnou, za tu kontrolu si vezmou tak 100,-kč , máš to jistý a nemusíš se válet po silnici a hledat to:D A vyměna tyček je na půl hodiny, mě to dělali v servise za 1300,- včetně práce a ještě mi seřizoval ručku, takže cena žádná hrůza:)

[upravil dne 19/10/06 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky to jde poznat, když se z boku opřeš o střechu auta a zahýbeš s ním do strany. Většinou to klepe.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

rukou to urcite nepoznas, musis na to vzit nejakou tyc, abys udelal vetsi paku, nekde si ji zaprit a pak zkouset, ale doma to asi pujde tezko, chce to zvedak, ne to mit na spalkach, aby ti to nespadlo na hlavu

z 80% to budou ty stabilizatory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky. No já se ptal i proto že ty tyčky byly údajně měněny před cca 2ma roky na základě zjištění, takový ty akce na preventivní prohlídky, z jednoho nejmenovaného autorizovaného servisu. Bohužel nemůžu najít fakturu, ale pamatuju si, že mluvili o jedné vadné tyčce, ale, že vymění obě. Od tý doby najeto cca 60000km, to není snad tolik aby byly zas v háji. Tak se pokusím to zkontrolovat podle rad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já to měl teď na jámě, chytil jsem za stabik a je to volné jako pi..takže pudou nové tyčky-dalších min.1200kč:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lukr

Díky. No já se ptal i proto že ty tyčky byly údajně měněny před cca 2ma roky na základě zjištění, takový ty akce na preventivní prohlídky, z jednoho nejmenovaného autorizovaného servisu. Bohužel nemůžu najít fakturu, ale pamatuju si, že mluvili o jedné vadné tyčce, ale, že vymění obě. Od tý doby najeto cca 60000km, to není snad tolik aby byly zas v háji. Tak se pokusím to zkontrolovat podle rad.

Když jezdíš po špatných cestách a nevyhýbáš dírám, tak těch 60 t km je tak akorát.

Když auto šetříš, tak by měly vydržet tak 150 t km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, vyhnout se dírám a nerovnostem. To je občas nadlidský výkon.

I když se mi jedna strana zdá dobrá, je asi lepší vyměnit obě dvě, co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.