ellesar

407 SW a spotřeba

25 posts in this topic

Ahoj lidi, chci se zeptat jak to teda je s tou spotřebou u 407 SW.

Budu ho kupovat, ale porad nevim jaky motor. Jestli 1,6 Hdi nebo 2.0 Hdi a nebo jestli zustat u benzinu. Potřebuji to na podnikani ale vetsinu toho najezdim stylem. doma nastartuju prejedu 7 km do prace, vecer zpet. pres den nejake pojizky po meste a sem tam asi tak 3x mesicne delsi cesta tak 150km. ak nevim jestli diesel nebo benzin. osobne bych chtel naftu, protoze je to moje krevni skupina, ale nevim jestli to nebude spis horsi nez lepsi. Taky predpokladam, ze kdyz bude naftak tak se trosku vic najezdi. ted mam P406 2,0i 16v a papa mi pres 10l at jezdim jak jezdim. je to moc.

tted jsem se nekde docetl, ze 2,0 hdi papa kolem 8,5 - 9,5l / 100 km to se mi zda strasne moc.

Prosim poradte.

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já myslím, že ten údaj se týká benzínu. HDi sou docela dost ekonomický, malinko přes 5 litrů kombi. Já bych šel de nafťáku. Rozdíl cen není dramatickej, jízdní vlastnosti se vyrovnávají a je ekonomickej a šetrnější k ŽP (zvlášť, má-li FAPku). Navíc na nafťáky byli frantící dycky machři! Jinak u 1,6 a 2,0 HDi myslím ve spotřebě nějakej rozdíl není. U 307 je dokonce 2,0 v některým z parametrů o jednu desetinku lepší (tabulkově). Najedeš-li ale 2000 ročně, tak to máš fuk a ber asi podle ceny auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No prave ze ne!!! Psali to nekde v nejakym testu ze spotreba u toho motoru 2,0 hdi je velkym zklamanim. Najezdim tak 15000 km/ rok. Kolik to opravdu papa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jezdím s 2.0 HDI 407 SW za 6,2 l/100km a to ze dvou třetin 20 km popojížďky po okrskách.Průměrně tak 1800 až 2000 km za měsíc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

Já myslím, že ten údaj se týká benzínu. HDi sou docela dost ekonomický, malinko přes 5 litrů kombi. Já bych šel de nafťáku. Rozdíl cen není dramatickej, jízdní vlastnosti se vyrovnávají a je ekonomickej a šetrnější k ŽP (zvlášť, má-li FAPku). Navíc na nafťáky byli frantící dycky machři! Jinak u 1,6 a 2,0 HDi myslím ve spotřebě nějakej rozdíl není. U 307 je dokonce 2,0 v některým z parametrů o jednu desetinku lepší (tabulkově). Najedeš-li ale 2000 ročně, tak to máš fuk a ber asi podle ceny auta.

tak to bych s tebou nesouhlasil, HDi jsou rozhodně žíznivější než VW - je to cena za tichý, kultivovanější chod motoru, mám sice 307, 2.0 a spotreba je 6.0-6.8, kluci s 1.6HDi jezdí kolem 5, ale nevím jestli nani ta 1.6 na 407 slabá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ač jsem sám spokojeným uživatelem 307SW 1.6HDi, takže mohu s klidným svědomím prohlásit, že ten motor je naprosto skvostný nejen co do spotřeby, tak při ročním nájezdu 15000 km a při převaze krátkých pojížděk doporučuji volit raději benzín, neb nafta se v tomhle režimu nevyplatí - leda že by byla na nafťáky nějaká brutální cenová akce typu \"diesel za cenu benziňáku\" (já nalítám ročně tak 50 000 - 60 000 km, kdy už se připlatit za diesel vyplatí).

No a pokud to i přesto vyhraje diesel, tak doporučuji raději dopředu počítat se zkrácenými servisními intervaly (pokud se dobře pamatuji, tak při takovém režimu je u 307SW 1.6HDi servisní interval zkrácen z 20 000 km na 15 000 km...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: LubošK

Ač jsem sám spokojeným uživatelem 307SW 1.6HDi, takže mohu s klidným svědomím prohlásit, že ten motor je naprosto skvostný nejen co do spotřeby, tak při ročním nájezdu 15000 km a při převaze krátkých pojížděk doporučuji volit raději benzín, neb nafta se v tomhle režimu nevyplatí - leda že by byla na nafťáky nějaká brutální cenová akce typu \"diesel za cenu benziňáku\" (já nalítám ročně tak 50 000 - 60 000 km, kdy už se připlatit za diesel vyplatí).

No a pokud to i přesto vyhraje diesel, tak doporučuji raději dopředu počítat se zkrácenými servisními intervaly (pokud se dobře pamatuji, tak při takovém režimu je u 307SW 1.6HDi servisní interval zkrácen z 20 000 km na 15 000 km...

kdepak jsi to vyčetl? Nebo je to taková obecná pravda? Nicméně tady je to :xvul když tak mi odpověz v 307 čkách Ď

Share this post


Link to post
Share on other sites

...neb se to týká motorů HDi, a ty jsou stejné i v jiných aktuáloních modelech Peugeotu.

Pokud mě paměť neklame, bylo to o tom zkráceném servisním intervalu u vozidel provozovaných ve výše zmiňovaném režimu (s vysvětlení, že se jedná typicky např. o vozidla taxislužby) napsáno v návodu k použití či jak se ta knížečka jmenuje - mám ji ale v šuplíku pod sedadlem v autě, auto je v garáži a já teď nemám čas tam kvůli tomu chodit a ověřovat to.

Možná i proto mi taky v servisu po servisní prohlídce vždy \"preventivně\" nastavují na palubním počítači délku servisního intervalu 15 000 km (takže teď mám najeto něco přes 35 000 km a při starování mi palubní počítač tvrdí, že do další servisná prohlídky zbývá -400 km) - a to i přesto, že Pažouta používám převážně na delší jízdy.

A ještě k tomu 1.6HDi - v 80 kW variantě by měla s přehledem stačit i na 407SW, neboť to auto asi nebude o moc těžší, než naše 307SW, s nímž ten 1.6HDi 80kW \"cvičí\" docela úctyhodně.

Uznávám ale, že pro skutečné \"závodníky\" nebude zřejmě stačit ani ten nový biturbo diesel od PSA...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Současná 1.6, co se montuje do 407 (i 307), je vylepšená bývalá 2.0, co se montovala eště do nedávna. Já myslím taky, že by na 407 měla stačit. Ve verzi 110k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To slysi, prvne, ze je zkraceny servisni interval. u koncesionare mi rekli, ze normalne a zadne zkracovani neni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokiaľ sa HDi naozaj používa na krátke cesty a v mestskej premávke, tak je naozaj dobré skrátiť interval pre výmenu oleja na 15 000 km. Mám to osobne vyskúšané.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z jakeho duvodu? Jedna se jen o vymenu oleje nebo kompletni servisni prohlidku??

Share this post


Link to post
Share on other sites

S intervalem si nedel hlavu na displeji pred nastartovanim se obevi ukazatel intervalu , pri kazdem startu se odecita nejaka hodnota pri studenem startu jeste vetsi , tedy kdyz jezdis po meste tak se interval skracuje sam , 20000 KM neujedes prevazne tak kolem 18 nebo 19t Km.

Tvrzeni ze 1,6 je vylepseny 2,0 to slysim prvne , jestli jsi myslel 1,6 benzin tak ten je prvni motor vyvinuty s BMW a se starou 1,6 nebo 2,0 nema nic spolecneho , a pokud 1,6 HDi tak ten je podobne konstrukce jako 1,4 HDI tedy uplne jina nez 2,0 HDi a je to asi jeden s nejlepsich motoru i diky intervalu na rozvodak 240tKM a dalsimi vecmi (vyvoj spolecny s Fordem).

Ja bych volil meze verzemi 1,6 benzina 1,6 Diesel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, uz jsem se na icq nestihl vratit. Myslis si ze teda nema cenu ten 2,0 Hdi??? Do 407 Sw mi ale pripada ten 2,0 jako lepsi. Navic me stve, ze Peugeot nema pro tu 1,6 Hdi takovy vybavy jaky bych si predstavoval.

Rozhybe tu 407 SW ta 1,6-ka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ellesar

Ahoj, uz jsem se na icq nestihl vratit. Myslis si ze teda nema cenu ten 2,0 Hdi??? Do 407 Sw mi ale pripada ten 2,0 jako lepsi. Navic me stve, ze Peugeot nema pro tu 1,6 Hdi takovy vybavy jaky bych si predstavoval.

Rozhybe tu 407 SW ta 1,6-ka?

Na to je jednoduchá odpověď stačí zajít do některého autoslonu peugeot kde mají P 407 1,6 HDi jako předváděčku a zkusit:super:super, já jsem nakonec zvolil 2.0 HDi ale jenom proto že na ni byla ve výbavě SPORT PACK tj. komplet výbava včetně polokůže a xenonů sleva 240 000,- Kč jinak bych šel klidně do 1,6 HDI - dinamicky zcela dostačující jenom ta výbava je trochu chudší ale z hlediska nákladů na provoz ( nižší povinné ručení a o dost i spotřeba - já jezdím tak za 7-7,2l/100km známí s 1,6 HDi za 5,8-6 l ) je určitě zajímavá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám 1,6 80kW HDi v 307 SW a s tým autom sa dá zajazdiť od 4,2 do 5,2 - mimomesta a diaľnica a v meste do 6l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ma to cenu kupovat? :(:myslim

Kazdy mi to rozmlouva, ze pri tech mych kilometrech to nema cenu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No je fakt že při těch kilometrech co najedeš se diesel za normálních podmínek moc nevyplatí, záleží ale ještě na mnoha faktorech, např. pokud jsi schopný sehnat někde ! kvalitní ! naftu za zajímavější cenu než na benzínce tak se o tom dá uvažovat, nebo pokud v budoucnu začneš výc jezdit min. 30 tisíc ročně, ale za standartních podmínnek bych šel při tak nízkém kilometrovém proběhu do benzínu, ten rozdíl v ceně mezi dieselem a benzínem neprojezdíš ani za deset let pokud jak už sem napsal nezačneš výc jezdit!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No rychlym vypoctem, pokud se nepletu, jen tak z hlavy.... A ciste brano jen na PHM, tak na 100 kilometrech usetrim 100Kč a to si myslim, ze je dost, najezdim rocne 18000 usetrim 18000. Krat tri roky a mam rozdil v cene doma a dalsi 1-2 roky uz jen levnëji jezdim. Povinne je nastejno. Nebo se tk moc pletu???

Kdyz ja mam pro naftu slabost. Ten tah a klidecek, zadne vytaceni motoru a rev na 4000 ot. to je muj salek kavy. :(

Ale jsem ted hodne zviklany. VAZNE NEVIM :(

[upravil dne 21/10/06 ellesar]

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ nejde jen o nakup, ale naftu potom take lepe prodas

- nafta kdyz se kazi, tak je to palka

Ja bych volil naftu ale starsi (to je muj osobni nazor, nemusis se ridit). Mame ve firme 19 aut. Nejdraz jezdi ta auta (drazsi tridy), ktera jsme koupili fungl nove. Lepsi financni bilance vychazi u tech, ktere jsme koupili starsi (2 az 3 roky).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.