Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zatuhlé brzdy


gvg

Recommended Posts

Nazdárek všem. Tak se mi o víkendu rozsvítíla kontrola brzdového obložení. Na tom by nebylo nic zvláštního, až na to, že jsem destičky měnil před měsícem :o( Takže další kontrola a zjistil jsem, že disky předních kol jsou po delší jízdě pěkně vařící a brzdy zkrátka brzděj furt. S kámošem jsme rozebrali ty přední třmeny, vyndali prsaátko, vyčistili, namazali, ale zaboha tam nešlo strčit zpět. No, nakonec se to povedlo, ale zlepšilo se to jern trochu. Na pístkách žádná špína ani rez nejsou. Poradí někdo, jak to rozhejbat, aby to chodilo samo a volně, či jsem odsouzen k nákupu novejch třmenů?? Tyhle jsou origoš, z roku 1990. Ješte jeden dotaz: má se ten pístek hejbat tak volně, že bych ho zatlačil rukou?? Dík všem za odpovědi.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že by si ho mal zatlači? aj rukou, mne sa tiež pridreli, bolo už zbehnute obloženie, vyčistil som ich a keď silnejšie pritlačíš aj rukou tak sa ten piestik vráti. Skús pozrie? ešte tie dve vodítka, čo sú na nich \"prasiatka\", mal som pridreté aj tie a potom to ostávalo visie?, dal som hneď aj nové gumové pryže, teraz je to OK.:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to mám asi smůlu, protože u levýho kola to udělám steží šroubovákem, když pořádně zatlačím a u pravýho je to jesště horší. Ale nechápu proč, když je to všechno vevnitř jak nový, protože prachovky jsou nepoužitý.. Já nechci kupovat nový...Béééé:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, tam nemá být nic přilepené. Jestli to tam máš přilepené, tak jsou ty gumičky asi notně rozblemcané teplem, docela si dokážu představit, jak vypadaj... a ani se tedy moc nedivím, že ti ty brzdy nefunkují, jak maj.

Prachovky opatrně sundej, třeba půjdou ještě použít (pokud nejsou vytahané). Ten vnitřní kroužek vyrvi, ten naopak použít nepůjde. Pak přelešti tu pracovní plochu třmenů, důkladně to vystříkej - vyčisti - nejlépe čistícím sprejem, dej tam nové gumové kroužky, mázni válečky Breoxem a celé to sesaď...

Pokud máš prachovky OK, stačí koupit jen ty pracovní kroužky - jsou shodné se škodovkou, a vyjdou tak na pár kaček. Pokud máš prachovky v háji, je třeba koupit celou sadu gumiček na pažouta - ta ovšem na jednu stranu stojí tuším tak tři kila?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kontrolka nesviti, ale rodiny mechanik rekl ze desticky jsou uz nic moc, ale koutoc prej jeste dobry tak nevim :( . Asi vymenim desticky a uvidim co to udela.

Jinak ten pistek jsem rozhejbal, ale brzdi mi to furt, mam naky rozhozeny aj ty tycky po kterej se to cely hybe. :(

Prej kdyz vymenim desticky, tak se to mozna dostane do jiny polohy a treba to uz pude. Jinak budou nutny novy trmeny :(

Dela se nekde repas celejch tech trmenu? A nebo kolik by staly novy, resp stary ale dobry?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Novej třmen nekupuj,ani starej, vyměn brzdovou hadičku ke třmenu a přetěsni pístek.. cena cca 300kč rozdíl ceny za ušetření mi pošli na ůčet ;)

Nemam takovej bourak, ale tohle se mi už stalo u 205ky a teď kámošovi u 309ky. Nakonec jsem musil vyměnit i ložisko, pač šlo asi tim teplem do hajzlu.

Zdar a š?astný a veselý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...