gvg

Zatuhlé brzdy

15 posts in this topic

Nazdárek všem. Tak se mi o víkendu rozsvítíla kontrola brzdového obložení. Na tom by nebylo nic zvláštního, až na to, že jsem destičky měnil před měsícem :o( Takže další kontrola a zjistil jsem, že disky předních kol jsou po delší jízdě pěkně vařící a brzdy zkrátka brzděj furt. S kámošem jsme rozebrali ty přední třmeny, vyndali prsaátko, vyčistili, namazali, ale zaboha tam nešlo strčit zpět. No, nakonec se to povedlo, ale zlepšilo se to jern trochu. Na pístkách žádná špína ani rez nejsou. Poradí někdo, jak to rozhejbat, aby to chodilo samo a volně, či jsem odsouzen k nákupu novejch třmenů?? Tyhle jsou origoš, z roku 1990. Ješte jeden dotaz: má se ten pístek hejbat tak volně, že bych ho zatlačil rukou?? Dík všem za odpovědi.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím, že by si ho mal zatlači? aj rukou, mne sa tiež pridreli, bolo už zbehnute obloženie, vyčistil som ich a keď silnejšie pritlačíš aj rukou tak sa ten piestik vráti. Skús pozrie? ešte tie dve vodítka, čo sú na nich \"prasiatka\", mal som pridreté aj tie a potom to ostávalo visie?, dal som hneď aj nové gumové pryže, teraz je to OK.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to mám asi smůlu, protože u levýho kola to udělám steží šroubovákem, když pořádně zatlačím a u pravýho je to jesště horší. Ale nechápu proč, když je to všechno vevnitř jak nový, protože prachovky jsou nepoužitý.. Já nechci kupovat nový...Béééé:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak jen tak rukou zas ne, ale šroubovákem by měl jít lehce.

Pokud jsou pístky čisté a hladké, chce to přeleštit vnitřky tmenů, a dát nový gumový kroužek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslíš ty kroužky, který jsou vevnitř, tam kde jezděj ty pístky?? Koukal jsem, že je to tam nějak přilepený i s těma prachovkama.. Na to je nějaký speciální lepidlo??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, tam nemá být nic přilepené. Jestli to tam máš přilepené, tak jsou ty gumičky asi notně rozblemcané teplem, docela si dokážu představit, jak vypadaj... a ani se tedy moc nedivím, že ti ty brzdy nefunkují, jak maj.

Prachovky opatrně sundej, třeba půjdou ještě použít (pokud nejsou vytahané). Ten vnitřní kroužek vyrvi, ten naopak použít nepůjde. Pak přelešti tu pracovní plochu třmenů, důkladně to vystříkej - vyčisti - nejlépe čistícím sprejem, dej tam nové gumové kroužky, mázni válečky Breoxem a celé to sesaď...

Pokud máš prachovky OK, stačí koupit jen ty pracovní kroužky - jsou shodné se škodovkou, a vyjdou tak na pár kaček. Pokud máš prachovky v háji, je třeba koupit celou sadu gumiček na pažouta - ta ovšem na jednu stranu stojí tuším tak tři kila?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele, Oddie, neměl bys prosím ještě tip na nějakou tu leštící pastu?? Chcem na to ještě o víkendu vlítnout, tak abych byl připravenej.. A co je to ten Breox? To je nějaká vazelínka?? Díky díky!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mám podobnej problém zůstává mě občas zaseklej brzdič na ručku už mě ho kámoš promazal červ. brzdovkou ale asi to vypadá na novej nevíte kolik stojí na 405tku??:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ma bejt u p205 sirokej brzdovej kotouc? Nekde jsem cetl tusim 9mm ja mam 8 to uz by asi chtelo vymenit co?

A co sirka desticek ty maj bejt kolik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

for emiš , kotouče šířka 9 mm, brzdové destičky - pokud tam není vidět to rozpůloní brzdové destičky, je to v háji, jinak by ti na 205 měla svítit při opotřebovanejch deskách kontrolka - pokud je zapojená.:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak kontrolka nesviti, ale rodiny mechanik rekl ze desticky jsou uz nic moc, ale koutoc prej jeste dobry tak nevim :( . Asi vymenim desticky a uvidim co to udela.

Jinak ten pistek jsem rozhejbal, ale brzdi mi to furt, mam naky rozhozeny aj ty tycky po kterej se to cely hybe. :(

Prej kdyz vymenim desticky, tak se to mozna dostane do jiny polohy a treba to uz pude. Jinak budou nutny novy trmeny :(

Dela se nekde repas celejch tech trmenu? A nebo kolik by staly novy, resp stary ale dobry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak na 309 nový stojej jeden 7400,-, v bazarech od 600-1000 za oba..Ale bez záruky. O příštím víkendu ty třmeny rozhodíme a pokud budu moct, a na něco přijdem, tak zas napíšu malinký Jak na to...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novej třmen nekupuj,ani starej, vyměn brzdovou hadičku ke třmenu a přetěsni pístek.. cena cca 300kč rozdíl ceny za ušetření mi pošli na ůčet ;)

Nemam takovej bourak, ale tohle se mi už stalo u 205ky a teď kámošovi u 309ky. Nakonec jsem musil vyměnit i ložisko, pač šlo asi tim teplem do hajzlu.

Zdar a š?astný a veselý

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.