Leo Odesláno 16. říjen 2006 Sdílet Odesláno 16. říjen 2006 O víkendu jsem zkoušel odvodnit palivový filtr (měla prý ze začátku téct z hadičky voda a potom nafta). Při povolení šroubu však nic neteklo, akorát při větším vyšroubování byl závit šroubu od nafty. Jak docílím toho, aby něco teklo ven? S tím také souvisí druhá otázka. Protože chci měnit palivový filtr, tak ho budu muset celý vypustit. Musím dělat nějaké speciální operace, aby se systém po výměně odvzdušnil a motor bez problému chytl? V chytré knížce „Jak na to?“ je popsán postup výměny a na konci odkaz na stránku popisující odvzdušnění systému. Tam je však jenom jedna věta, že je systém samoodvzdušňovací (dokonce jsem se v historii dočetl, že když někomu došla nafta, tak ji nalil z kanystru do nádrže a normálně nastartoval – asi mám potřebu odvzdušňování vyvolanou informacemi o starých naftových motorech). Předem děkuji za pomoc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kuboSE Odesláno 16. říjen 2006 Sdílet Odesláno 16. říjen 2006 no takze poviem ti asi tolko co viem z mojej skusenosti...stara 406(to jest TD motor)ma mechanicku pupicku pri motore ked ti dojde nafta a nova 406(to jest HDI ale neviem ci vsetky)ma uz podavacie cerapadlo v nadrzi...z toho vypliva ze pokial ti aj dojde nafta a ty ju dolejes tak to podavacie cerpadlo v nadrzi by ju malo dotlacit az po vysokotlakove cerpadlo a vlastne samo by sa to malo dako takto odvzdusnit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 16. říjen 2006 Sdílet Odesláno 16. říjen 2006 vycházím z informací co my byly řečeny : Vyměníš filtr a nastartuješ. Odvzdušní se to to samo, měl by hned naběhnout (počkat na naplnění čerpadla těleso filtru). Dojde k zápisu do ŘJ o nedostatku paliva. Stejně jako když měníš olej a fitr. Po nastartování se překročí prahová hodnota nedostatečného tlaku oleje, zápis do ŘJ. Jsou to jen chybové zprávy o stavu který nepřetrvává, takže motor nejede v nouzovém režimu. Pokud bys auto prodával tak po napojení budou ve výpisu. Napojit ŘJ a editovat chyby, smazat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bedo Odesláno 16. říjen 2006 Sdílet Odesláno 16. říjen 2006 ja som menil palivovy filter na 2.0HDI 80kw bez nejakeho odvzdusnovania. Jednoducho odpojis dve hadicky co do neho idu (take pekne rychlospojky maju:) ) potom vytiahnes stary filter nechas odkvapkat, vlozis novy nahodis naspat veko, hadicky a startujes .. nabehol na prvy krat. Netusim ako sa odvodnuje kedze som ziadnu vodu v nom nemal .. teda som ju aspon nevidel:) cela vymena bola otazkou 20 minut aj s hladanim kde to je a ktory z dvoch moznych filtrov tam pasuje:)) ked budem menit 2. krat tak to bude pod 5 minut:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhaus65 Odesláno 16. říjen 2006 Sdílet Odesláno 16. říjen 2006 Jenže tohle u HDi platí jen se vstřikováním Bosch, u Siemense je to horší jak za stara. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 23. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 23. říjen 2006 Tak jsem to o víkendu provedl. Nejnáročnější bylo přijít na to jak se odpojují rychlospojky potrubí (musí se zamáčknut takové měsíčky) a nebát se otočit klíčem víkem nádobky. Nafta šla bez problému vypustit po úplném odmontování vypouštěcího šroubu (úplné vypuštění je důležité, aby to po odstranění krytu nevychrstlo ven. Mám vstřikování Bosch (je to napsáno i na nádobce filtru), takže jsem otočil klíčkem do první polohy, začalo čerpat čerpadlo, trochu to zabublalo a když přestalo, tak jsem bez problému nastartoval . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vector Odesláno 23. říjen 2006 Sdílet Odesláno 23. říjen 2006 Ještě bych k tomu chtěl říct, že ty trubičky jsou velice křehké, i materiál ze kterého je vyrobené to víčko. Pod víčkem je taková tenká kovová podložka a těsnění. Myslím, že za vložku chtěli 800 a za celý box i s filtrem 2500. Výměna celku jde v pohodě udělat i na parkovičti za 15 minut, ale při výměně samotné vložky je třeba použít přiměřenou sílu a dát pozor na správné uložení toho těsnění. Někdy se může stát, že to potom kolem víčka rosí naftou. Doporučuju po naplnění naftou, nezkusit, jestli zespodu teče, než začnete startovat a po ujetí pár kiláků zkontrolovat těsnost víka a trubiček. V žídném případě se nepokoušejte povolit vršek rukou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 23. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 23. říjen 2006 Jo to kruhové těsnění co těsní to víčko jsem po montáži našel nové v krabičce, tak jsem to znovu rozdělal a dal tam nové. Z prasknutí jsem měl taky strach a už vidím jak bych někde sháněl náhradní díly na samotě 50km od města (příště to radši vyměním ve městě kousek od servisu s náhradními díly). Ještě mne napadlo kudy jde z filtru nafta do motoru (středem nebo z vnějšku filtru)? Moc jsem to nezkoumal, ale zdá se mi, že ty horní hadičky vedou ze středu filtru do motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
i4e Odesláno 22. září 2010 Sdílet Odesláno 22. září 2010 Ahoj, možná hloupá otázka, ale kde poznám, jetli mám vstřikování Bosh, nebo Siemens? Díky, Honza Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiliVFR Odesláno 22. září 2010 Sdílet Odesláno 22. září 2010 je to na něm napsané Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 22. září 2010 Sdílet Odesláno 22. září 2010 aby se dal odvodnit palivový filtr, což by se mělo dělat před zimou, odpojte obě hadičky na víku filtru--bez vzduchu to nevyteče... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.