alesu

Voda v motoru

5 posts in this topic

Mam vyhlidnuty Peugeot 306 1,6 r.v. 1993, vypada celkem v poradku akorat kdyz se podivam pod vicko na motoru jak se lije olej, dela se tam takovej bilej humáč.

Tzn. ze se nekde dostava voda do motoru.

Jak cenove narocna oprava to je a cim to nejcasteji je?

dekuji

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: alesu

Mam vyhlidnuty Peugeot 306 1,6 r.v. 1993, vypada celkem v poradku akorat kdyz se podivam pod vicko na motoru jak se lije olej, dela se tam takovej bilej humáč.

Tzn. ze se nekde dostava voda do motoru.

Jak cenove narocna oprava to je a cim to nejcasteji je?

dekuji

No pokud jde voda do oleje tak to byva praskly těsnění pod hlavou, to je ta nejlevnější varianta, potom muže byt praskla hlava, nebo praskly blok motoru, já bych to nekupoval. Někdy se to bílý na víčku dělá krátkýma jízdama v chladnym počasí,jak se sráží vzdušná vlhkost a nestihne se to odpařit, chtělo by to ohřát najet s tím tak 100 km nebo i víc najednou, pokud to zmizí tak se to odpařilo a nic to není. Ale pokud je olej šedivej a tý bílý pěny je tam hodně a nemá snahu mizet a navíc se ztrácí voda tak RUCE PRYČ od takovyho auta.

[upravil dne 15/10/06 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě bych při nastartovaném motoru otevřel víčko chladiče - pokud jsou viditelné vzduchové bubliny, je to minimálně to těsnění pod hlavou (v horším případě hlava) = nutná oprava. Nemyslím si, že by bylo nutné se k autu točit zády, ale musíš počítat s investicí do opravy (po opravě hlavy - pokud tedy srovnáš dosedací plochy - motor zase funguje zcela bezproblémově).

Můj návrh postupu - pokud to tedy koupíš:

demontovat hlavu (těsnění se poškodí, to musíš dát každopádně nové), demontovanou hlavu nechat zkontrloovat rentgenem, případné prasklinky nechat opravit, srovnat vršek bloku motoru a spodek hlavy a smontovat zpět.

[upravil dne 15/10/2006 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno ja měl podobnou emulzi u sve 205tky taky.. Ta bila ****** se tam ovšem tvořila opravdu jen tou krátkodobou jízdou a vždy jen v chladném vlhkém počasí .. V létě ani vzdechu.. vše nádherně čisté. Voda neubývala olej při výměnách bez problémů.. mimo jiné jsem to odhalil právě při výměně oleje,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bílá usazenina na vnitřní straně víčka nalévacího otvoru - tzv.ŠLEM -muže dosahovat tlouštky až několika mm. Vzniká i v blízkém okolí nalévacího otvoru, zejména při krátkých jízdách v zimním období. Při spalování benzínové směsi dochází ke vzniku vody jako produktu chemické reakce,kterou je samotné spalování.

Při spálení jednoho litru benzínu vznikne asi jeden litr vody. Tato voda se při hoření směsi vypaří, ale její určitá část se ve formě vodních par dostává do klikové skříně, páry stoupají spolu s olejovými parami do horní části motoru a v jeho nejvyšší části kondenzují vlivem chlazení víka ventilú proudícím vzduchem. Olej s vodou pak vytvoří usazeninu.

Při delší jízdě a úplném prohřátí motoru tato usazenina zmizí. Jinak není nebezpečná, pokud nevzniká i na vahadlech ventilového rozvodu, kde pak múže zpúsobit korozi.

Tolik citát z moudré knihy pro mechaniky - motoráře.

Docela se divím, že okamžitě odepisujete hlavu, těsnění nebo blok.Stačí přece jedno

víčko na expanzku s přidělaným ventilkem na vzduch / z duše / a kompresorek s manometrem. Soustava se natlakuje a buď drží nebo fučí.:papa

[upravil dne 21/12/06 bagr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.