menge

Nezávislé topení

18 posts in this topic

Schání někdo informace ohledně nez. topení Webasto Eberspacher Ateso, ptejte se jsem k dispozici.

[upravil dne 12.9.08 menge]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tahá se u 307 1.4HDi přívod nafty až z nádrže nebo se to napojuje někam na naftové potrubí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud mas v nadrzi cerpadlo tak to musis tahat az z nadrze. a HDi maji myslim vsechny cerpadla. Jo ale s naftou neni takovy problem jak s benzinem-ten se nesmi tahat kolem horkych casti motoru-benzin se hodne odparuje. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: menge

Schání nekdo informace ohledně nez. topení, ptejte se jsem k dispozici.

Jo, jasně, třeba bych se rád zeptal, kde koupit samotné oběhové čerpadlo, než za tu neskutečně nesmyslnou cenu, co je v ceníku. Ne že bych ho snad potřeboval, ale občas se na to lidi ptaj - třeba když chtěj dovybavit přihřívač, a 4,5tis za pitomej elektromotůrek se jim zdá tak trochu moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, jasně, třeba bych se rád zeptal, kde koupit samotné oběhové čerpadlo, než za tu neskutečně nesmyslnou cenu, co je v ceníku. Ne že bych ho snad potřeboval, ale občas se na to lidi ptaj - třeba když chtěj dovybavit přihřívač, a 4,5tis za pitomej elektromotůrek se jim zdá tak trochu moc.

Ked som sa onoho casu zaoberal kureniami,tak sme suciastky kupovali v polsku,teda len niektore.Obehove cerpadlo vyslo na cca 2000SK (Nejaky nemecky vyrobca,vraj prvovyrobca pre Webasto)ale ked do roku nezhorelo tak zacalo tiect.Pri Kureniach Eberspacher dokonca riadiaca jednotka vyhadzovala ich motorceky ako vadne.Tak sme radsej kupovali za kurvavysoke ceny originalne diely...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyrobcov bolo viacej(Bosch,Pierburg...),tie diely boli vcelku ok,co sa kvality tykalo.Potom vyrabali vselijaki suflikanti v mastali na kolene niektore veci a to bolo tak akurat o nervy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen pro informaci, na kolik by asi vyslo pridelat nezavisly topeni? A da se sehnat trebas starsi nebo jak to s tim je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dá se sehnat starší, na ebayi, po inzerátech, na vrakovištích, cena, stáří a kvalita různorodé jako u všech jiných dílů... akorát sis vzpomněl dost blbě, teď před zimou to chce každej, takže ceny jsou vyšší a výběr menší. Ohledně montáže záleží, jestli jsi schopen to namontovat sám, nebo jestli to musí dělat servis, a co všechno to má umět. Jinak cena nového s daní do tvého modelu je min. 25tis za topení a tak 8tis za montáž, základní verze bez dálkového ovládání.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Dá se sehnat starší, na ebayi, po inzerátech, na vrakovištích, cena, stáří a kvalita různorodé jako u všech jiných dílů... akorát sis vzpomněl dost blbě, teď před zimou to chce každej, takže ceny jsou vyšší a výběr menší. Ohledně montáže záleží, jestli jsi schopen to namontovat sám, nebo jestli to musí dělat servis, a co všechno to má umět. Jinak cena nového s daní do tvého modelu je min. 25tis za topení a tak 8tis za montáž, základní verze bez dálkového ovládání.

mnoo, nejlepsi by bylo i s dalkou :mrk

jak se to montuje?je to hodne slozity nebo se to da? a jeste k ty cene, nevis alesponorientacni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnoo, dálku je nejlepší si vzít svojí. Ovládátek např. přes mobil je na trhu docela dost, i jako stavebnic.

Jak se to montuje? No, buď máš \"jejich\" montážní sadu, kde jsou připravené prvky a hadice, takže to docela dobře - akorát ta sada jsou zase další prachy navíc. Nebo tu sadu nemáš, a musíš si to vyrobit sám - tzn. vymyslet umístění, pořádné uchycení toho bufíku, trasu napojení hadic, a zapojení do elektriky.

Zapojení hadic úplně stačí to nejjednodušší, do série s radiátorem topení, i tak to funguje super. Tzn. u toho 1,9TD sundat tu hadici, co vede zezadu z hlavy do topení, a tam vřadit do série to NT, u ostatních motorů ti to takhle přesně z hlavy nepopíšu, ale dá se to celkem snadno najít.

Dále je třeba natáhnout k tomu přívod nafty - pokud nemáš v nádrži čerpadlo, je to trivka, stačí dát Tčko na přívod nafty k motoru;, pokud je čerpadlo v nádrži, je třeba udělat odběr přímo z nádrže (taky na to maj sadu, buď přímo, nebo se upraví vracečka do nádrže). 1,9TD čerpadlo v nádrži nemá, tam je to trivka, HDI ho má, tak tam je to trochu orpuz.

No a nakonec zbývá zapojení do elektriky vozu. Zde záleží na tom, jak se to bude ovládat, a jestli má vůz klimu. Každopádně to potřebuje napájení (přes pojistku), to natáhneš snadno. Dál to potřebuje ovládání, to je jeden drát pro spínač - jedno jestli ruční, relé časovače atd. Už v tomhle zapojení to chodí, další věci jsou podle toho co se od toho čeká. Dobré je využít spínání větráku v autě od toho bufíku, má na něj vývod. Bez klimy trivka, zapojí se přes relé k větráku nastaveném cca na půlku, s klimou trochu opruz, zase záleží na tom, co to má všechno umět. Nejjednodušší zapojení jen toho větráku předpokládá, že předchozí den před vystoupením z auta předem ručně nastavíš větrák na tu cca půlku nebo jak chceš aby to foukalo, a ručně nastavíš klapky aby to foukalo na okno. Složitěší zapojení, pokud auto disponuje el. ovládanými klapkami, může umět i tato nastavení samo, ale to se mi zdá trochu zbytečné.

Orientačně cena jetého? Záleží na tom, co čekáš. 10 let staré bufíky se koupí třeba i pod 5tis v kompletu, ale když lehnou, můžeš je vyhodit. Pěkný komplet se koupí cca za 10tis. Jinak pozor při nákupu na nekompletní sady, cena třeba může být lákavá, ale dokoupení toho chybějícího může stát raketu. K tomu ostatně směřoval ten dotaz na oběhové čerpadlo - hodně toho co je na trhu jsou totiž jen přihřívače - tzn. jinak nezávislé topení, \"jen\" bez oběhového čerpadla, takže se to dá pouštět jen za běhu motoru. To se týká i rozšíření již namontovaného přihřívače z výroby - stačí k němu přidat čerpadlo a ovládání, a je z toho plnohodnotné NT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Mnoo, dálku je nejlepší si vzít svojí. Ovládátek např. přes mobil je na trhu docela dost, i jako stavebnic.

Jak se to montuje? No, buď máš \"jejich\" montážní sadu, kde jsou připravené prvky a hadice, takže to docela dobře - akorát ta sada jsou zase další prachy navíc. Nebo tu sadu nemáš, a musíš si to vyrobit sám - tzn. vymyslet umístění, pořádné uchycení toho bufíku, trasu napojení hadic, a zapojení do elektriky.

Zapojení hadic úplně stačí to nejjednodušší, do série s radiátorem topení, i tak to funguje super. Tzn. u toho 1,9TD sundat tu hadici, co vede zezadu z hlavy do topení, a tam vřadit do série to NT, u ostatních motorů ti to takhle přesně z hlavy nepopíšu, ale dá se to celkem snadno najít.

Dále je třeba natáhnout k tomu přívod nafty - pokud nemáš v nádrži čerpadlo, je to trivka, stačí dát Tčko na přívod nafty k motoru;, pokud je čerpadlo v nádrži, je třeba udělat odběr přímo z nádrže (taky na to maj sadu, buď přímo, nebo se upraví vracečka do nádrže). 1,9TD čerpadlo v nádrži nemá, tam je to trivka, HDI ho má, tak tam je to trochu orpuz.

No a nakonec zbývá zapojení do elektriky vozu. Zde záleží na tom, jak se to bude ovládat, a jestli má vůz klimu. Každopádně to potřebuje napájení (přes pojistku), to natáhneš snadno. Dál to potřebuje ovládání, to je jeden drát pro spínač - jedno jestli ruční, relé časovače atd. Už v tomhle zapojení to chodí, další věci jsou podle toho co se od toho čeká. Dobré je využít spínání větráku v autě od toho bufíku, má na něj vývod. Bez klimy trivka, zapojí se přes relé k větráku nastaveném cca na půlku, s klimou trochu opruz, zase záleží na tom, co to má všechno umět. Nejjednodušší zapojení jen toho větráku předpokládá, že předchozí den před vystoupením z auta předem ručně nastavíš větrák na tu cca půlku nebo jak chceš aby to foukalo, a ručně nastavíš klapky aby to foukalo na okno. Složitěší zapojení, pokud auto disponuje el. ovládanými klapkami, může umět i tato nastavení samo, ale to se mi zdá trochu zbytečné.

Orientačně cena jetého? Záleží na tom, co čekáš. 10 let staré bufíky se koupí třeba i pod 5tis v kompletu, ale když lehnou, můžeš je vyhodit. Pěkný komplet se koupí cca za 10tis. Jinak pozor při nákupu na nekompletní sady, cena třeba může být lákavá, ale dokoupení toho chybějícího může stát raketu. K tomu ostatně směřoval ten dotaz na oběhové čerpadlo - hodně toho co je na trhu jsou totiž jen přihřívače - tzn. jinak nezávislé topení, \"jen\" bez oběhového čerpadla, takže se to dá pouštět jen za běhu motoru. To se týká i rozšíření již namontovaného přihřívače z výroby - stačí k němu přidat čerpadlo a ovládání, a je z toho plnohodnotné NT.

Můžu se ještě zeptat na něco bližšího ohledně toho ovládání a jinech problémů jak píšeš,když mám v autě manuální klimu.Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: dik za vycerpavajici odpoved, je to dost lakavy, ale na druhou stranu se mi uz nechce tolik investovat do myho ne zrovna nejmladsiho auta. Mam v planu koupit novejsi a pak o tom zacnu asi dost uvazovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doktor: bohužel, bude lepší, když ti na to odpoví někdo jinej, tyhle auta nejsou moje parketa. Já se zabývám jen staršími jednoduššími, takže ovládání klimy, a potažmo celá auta s multiplexem jsou naprosto mimo mě. Možná se jimi někdy budu muset zabývat, ale zatím se do toho nehrnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Doktor: bohužel, bude lepší, když ti na to odpoví někdo jinej, tyhle auta nejsou moje parketa. Já se zabývám jen staršími jednoduššími, takže ovládání klimy, a potažmo celá auta s multiplexem jsou naprosto mimo mě. Možná se jimi někdy budu muset zabývat, ale zatím se do toho nehrnu.

Nevadí i tak dík za ochotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.