Sign in to follow this  
Followers 0
Xantik

Rozžhavený kotouč

17 posts in this topic

Kamoš mi měnil destičky a auto mi začalo táhnout doleva jako prase.

A když jsem zkoušel šáhnout na kotouče tak jsem si paradoxně o pravej spálil prst, asi se mi to nevrací. Nevíte co s tím?

Přitom třem šel zatlačit v pohodě bez problémů.

[upravil dne 14.10.06 Xantik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No příčina by mohl být, částečně nehybnej váleček ve třmenu, stejnej problém jsem měl já, když jsem auto koupil byli na něm hodně sjetý destičky, ael brzdilo to a nijak nepřibržďovalo, dal jsem nový plus kotouče a ejhle, při prudším zabrzdění zůstal viset v pravým kole váleček a přibržďoval velice znatelně, pomohlo až to že jsem zastavil vypnul motor, nechal vychladnout kotouč a třmen, tím pádem se váleček asi trošinku stáhnul a zajel, pomohla výměna za nový, ten starej měl špatnej povrch, takže bych to typoval na stejnou závadu u tebe, vlastně tím že jsi dal nový desky se změnila činná plocha toho válečku z vychozený na špatnou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to tak. U starých kotoučú byl váleček stále o dost víc vysunutý, takže ho na kraji

mohla chytit rez. Po nasazení nových kotoučú je teď tato rez /možná jen špína/

uvnitř třmenu a drhne a váleček se nevrací. Pokud nechceš hned kupovat novej,

tak sundej třmen, našlap si brzdu tak aby se váleček vysunul cca 5-10 mm, a tu

nečistou plochu na něm vyčisti tisíckou šmirglem. Pak to utři, kápni na to trošku oleje

a poskládej. Mělo by to chodit jako za mlada.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapi a jak funguje odtažení destičky od kotouče, princip stlačení obou na ráz jsem pochopil, když jsem to viděl, ale nepochopil jsem co je dostane zpět od kotouče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatlačení brzdových válečkú nazpět je zpúsobený tím, že tlak vyvynutý na pedál a následně

na kapalinu, která tlačí na váleček po uvolnění pedálu poklesne a váleček je naspět zasunut

přes destičku chvěním kotouče. Činný pohyb válečku i destiček je při provozu velmi malý. řádově několik desetin milimetru,pokud sou kotouče ideálně rovné.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já sem osobně při výměně destiček nikdy problém neměl.

Nový destičky se samozřejmě musí přizpůsobit tvaru kotouče, a to není hnedka. Rez ale zmizí hed.

Pokud je to divný tak bych to nedával ani \"kámošovi\" ani \"sousedovi\" ale do zodpovědnýho servisu, nebo alespoň vyzkoušet na STK tak abys nezabil sebe nebo nedej bože někoho jinýho...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bagr

Je to tak. U starých kotoučú byl váleček stále o dost víc vysunutý, takže ho na kraji

mohla chytit rez. Po nasazení nových kotoučú je teď tato rez /možná jen špína/

uvnitř třmenu a drhne a váleček se nevrací. Pokud nechceš hned kupovat novej,

tak sundej třmen, našlap si brzdu tak aby se váleček vysunul cca 5-10 mm, a tu

nečistou plochu na něm vyčisti tisíckou šmirglem. Pak to utři, kápni na to trošku oleje

a poskládej. Mělo by to chodit jako za mlada.:super

V žádném případě do válečku nepatří olej!!! Pokud se něco takového dělá na brzdách, je na ty válečky přímo určená konzervační kapalina, jmenuje se Breox, vyrábí ji Lucas a je normálně k dostání za pár korun. Už to tu na fóru bylo popsáno asi stokrát...

Share this post


Link to post
Share on other sites

JJ, dík Oddie, olej bych tam nedával to už spíš vazelínu. NIcméně dnes jsme to rozdělali znovu a dvě prachovky na těch válečkách jsou v tahu, takže se tam přidírá prach asi.

Musím je koupit, nevíte kde??? Mám zkusit ELIT neboj ít rovnou do Peugeotu a kolik to tak může stát?? A hlavně jak to odborně pojmenovat aby věděli o co jde??? Já bych to nazvaljako prachovky na váleček třmenu. Dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když už se to dělá, doporučuju dát i ty vnitřní gumičky nové - tzn. vyšlapat válečky ven, přeleštit jak váleček tak vnitřek brzdiče, dát tam tu novou gumičku (právě ona zajišťuje vracení válečku! ), nakonzervovat váleček Breoxem a sesadit zpátky.Mmch., už při tom sesazování s novou gumičkou názorně uvidíš, co vrací ten váleček - už když jej budeš zatlačovat, a pustíš jej, váleček o kousíček zase povyjede. To dělá právě ten gumový těsnící kroužek uvnitř, tenhle nepatrný pohyb (oproti tomu prasátka v bubnových brzdách mají těsnítka jiné, a proto musí mít vratnou pružinu, páč tam to takhle nefunguje). Jinak v té sadě bývá ten gumový kroužek, prachovka, odvzdušňovací šroub, a dost často i ta konzervační kapalina (a nepatří tam místo ní ani olej, ani vazelína, prostě nic jiného).

[upravil dne 10/15/06 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem koupil tu sadu a jsou v ní 4 prachovky na válečeky, pak jedna velká na prasátko nebo jak se říká tomu zasovacímu bazmeku, pak jeden velkej ókroužek, kterejnevím na co je a pak dva malý ókroužky dovnitř na to posouvání těch válečků. Akorát nevím na co je ten velkej, vypadá to jako nějaké těsnění o průměru cca 5,5cm???

[upravil dne 16.10.06 Xantik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ten velkej kroužek je právě dovnitř toho třmenu. Když ten váleček vyšlapeš ven, a podíváš se do třmenu, tak kousek od okraje jej uvidíš... To je právě ten, o kterém jsem psal v předchozím příspěvku.

Nicméně, když se do toho pustíš, tak bacha na povolení odvzdušňováku - nejjistější je vzít jej předem trochu autogenem, aby se neutrh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, já myslel, že myslíš jen ty malé kroužky v tom pojezdu, kde jsou ty dva válečky od třmenu. Tak to jo, Už je mi to jasný sundám prachovku a pod ní po vyšlapání válečku bude to velké těsnění.

Takže ale musím vypustiti brzdovku, když povoluju odvzdušňovák, je to tak?? Já myslel, že se obejdu bez vypouštění, bylo mi řečeno, že při výměně destiček není třeba vypoštět, jen dát bacha na přetečení z expanzky po zatlačení třmenů dovnitř.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tom pojezdu celého třmenu vůbec nemluvím, ten je mimo.

Ano, při výměně destiček není třeba nic vypouštět - ovšem za předpokladu, že jsou brzdy v pořádku a nepřidírají se. Což zjevně není tvůj případ... Takže pokud váleček nechodí tak jak má, a přidírá se, je holt třeba to rozebrat, vyčistit, přeleštit, dát ty nové gumičky, nakonzervovat a složit. Pak od toho máš navěky pokoj. Pokud by to udělal už někdo před tebou, a ty brzdy by byly v naprostém pořádku, tak samozřejmě stačí jen pístek zatlačit, dát tam nové destičky, a chodí to tak jak má. Nicméně to je u těhle starých aut dost málokdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jsme si nerozuměli Oddie, mě ten hlavní, vnitřní váleček jezdí dobře i se vrací dobře, ale prachovky jsou v čoudu na těch dvou válečcích, po kterých jezdí ta druhá strana, na kterou je přidělanej třmen a vnější strana destičky, tam odešla prachovka a zřejmě prach z brzd a okolí to přidlřel, že se to nehejbe, roztáhnout o byl dost velkej problém, na jedné straně to šlo jak po másle, na druhé vůbec a to bude ono. Jinak to co myslíš ty, to mi jde v pohodě zatlačit šroubovák to jde dobře dovnitř i ven s tím, že se to vždycky po odbrždění kousínek vrátí zpátky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Může se stát, že to je jen tím samotným pojezdem, po kteréchodí ten plovoucí třmen. Pokud tedy máš ten pracovní váleček OK a nevisí, jde v pohodě zatlačit a normálně se hýbe, rozdělávat to nemusíš.

Co se toho pojezdu týče, vyšroubuj ty dva velké šrouby (hlava 19), které ten plovoucí třmen na těch válečcích drží, a vytáhni to ven. Prachovky vytrhej, vyčisti ten vnitřek a podívej se dovnitř - pokud je ten vnitřek kulatý, je to v pohodě, pokud je vydřený do šišata, máš problém, bude se to křížit. Pak očisti příp. obruš ty válečky, po kterých to jezdí - někdy jsou zarezlé, to je pak třeba je vyměnit. Pak dáš nové prachovky, vnitřek namažeš grafitovou vazelínou a složíš... pak to po tom chodí normálně. Pokud by to ale bylo vydřené a byla by v tom velká vůle, chdit to nebude - kříží se to a nevrací se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.