Radek Hurvajz Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Může mi někdo vysvětlit co znamenají ty barevné proužky ve vzorku pneumatik, většinou zelenomodré a červené? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vector Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: Radek Hurvajz Může mi někdo vysvětlit co znamenají ty barevné proužky ve vzorku pneumatik, většinou zelenomodré a červené? Co by si tak si řek, že to znamená ? Když zmizí proužek, má vzorek určitou výšku. Každý výrobce to má trochu jinak, ale červený proužek signazizuje většinou nutnou výměnu. Modrý třeba 5mm .. to má právě každý jinak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 13. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: vector Původně zaslal: Radek Hurvajz Může mi někdo vysvětlit co znamenají ty barevné proužky ve vzorku pneumatik, většinou zelenomodré a červené? Co by si tak si řek, že to znamená ? Když zmizí proužek, má vzorek určitou výšku. Každý výrobce to má trochu jinak, ale červený proužek signazizuje většinou nutnou výměnu. Modrý třeba 5mm .. to má právě každý jinak Díky zase jsem o něco chytřejší, myslel jsem že se to dělá opačně, že se prostě nějaky proužek objeví jak se guma sjede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: vector Původně zaslal: Radek Hurvajz Může mi někdo vysvětlit co znamenají ty barevné proužky ve vzorku pneumatik, většinou zelenomodré a červené? Co by si tak si řek, že to znamená ? Když zmizí proužek, má vzorek určitou výšku. Každý výrobce to má trochu jinak, ale červený proužek signazizuje většinou nutnou výměnu. Modrý třeba 5mm .. to má právě každý jinak Myslím si, že to je pěkná blbost - když si koupím nové gumy (cca 2x ročně funglovky), tak ty proužky mi vydržej odhadem cca 2 týdny, maximálně měsíc - pak už je tam prostě nenajdu (to tedy znamená, že bych měl gumy měnit 1x měsíčně???). Ojetá guma se pozná podle takového schůdku v dezénu (na boku gumy je tento výstupek označen trojúhelníčkem a písmeny TWI), když se guma sjede na jeho úroveň, zbývají právě ty vyhláškou povolené cca 2 mm vzorku a tudíž bychom jí měli vyměnit. Ty proužky na nových gumách jsou podle měkosmetika a vodítko pro zloděje, že tyhle gumy jsou funglovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 13. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Myslím si, že to je pěkná blbost - když si koupím nové gumy (cca 2x ročně funglovky), tak ty proužky mi vydržej odhadem cca 2 týdny, maximálně měsíc - pak už je tam prostě nenajdu (to tedy znamená, že bych měl gumy měnit 1x měsíčně???). Ojetá guma se pozná podle takového schůdku v dezénu (na boku gumy je tento výstupek označen trojúhelníčkem a písmeny TWI), když se guma sjede na jeho úroveň, zbývají právě ty vyhláškou povolené cca 2 mm vzorku a tudíž bychom jí měli vyměnit. Ty proužky na nových gumách jsou podle měkosmetika a vodítko pro zloděje, že tyhle gumy jsou funglovky. O tom schůdku vím, o těch barvičkách vím houby, ale je to jedno, jen mě to zajímalo. Jinak přeci vidím že je vzorek v háji a případně si ho změřím nebo mi muj pneuservis řekne tohle tam už nedávej:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest DD Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 \"Prouzky jsou kvuli kontrole ve vyrobe. Kazda guma prochazi na vystupu kontrolou a jednou z nich je strojova vizualni kontrola barevnych pruhu. Pokud je barevny pas preruseny nebo nepravidelny, guma nejde do prodeje.\" - to mi alespon tvrdili v pneuservisu. Nicmene moje novy letnaky treba pruhy nemely vubec , tak nevim . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest DD Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Tak beru zpet .. jsem zagooglil a nasel tohle. Nize uvedeny odkaz pokryva i barevny body na bocnici a dalsi veci kolem gum . What about the coloured stripes in the tread? Often when you buy tyres, there will be a coloured band or stripe running around the tyre inside the tread. These can be any colour and can be placed laterally almost anyhwere across the tread. Some are on the tread blocks whilst others are on the tyre carcass. For ages I thought this was a uniformity check - a painted mark used to check the \"roundness\" of the tyre. But I had a tyre dealer contact me with a far more feasible answer. The same tyre is often made with slightly tweaked specifications for different vehicles. To easily identify these same labelled tyres when they are warehoused or in storage, different markings and stripes are used. Sometimes stripes are added for huge bulk orders to various manufactures. Eg All the red outside stripes are for Toyota next week. This gives anyone in the warehouse a very quick visual check of the different types of tyres without needing to pull them all down and read the sidewall on each one. As well as the colour, the actual position of the lines is something to take note of too. They\'re a measure of something called runout. Depending on how the belts are laid on the tyre during manufacturing, they can cause the tire to \"run out\" - to not track perfectly straight, but pull to the left or right. The closer to the centre of the tyre that these lines are, the less runout the tyre has and the straighter it will track when mounted on your car. So for example, if you were looking at your car from the front and you saw the coloured striped running around the right side of both your front tyres, the car would likely have a tendency to pull to that side. The best thing is to have the coloured stripes on opposite sides of the tyres for opposite sides of the car, so that the runout on each side will counteract the other and help maintain a good straight running. This is something that not many tyre fitting places know about or take any notice of. The obvious solution to having the stripes both on one side is to flip one of the tyres around, but that will only work if they\'re not unidirectional tyres. If they are unidirectional (and thus must be mounted to rotate a specific way) then you should try to find another tyre from the same batch with the stripe on the opposite side. Vice na http://www.carbibles.com/tyre_bible.html Ve zkratce: a) muze to byt kontrola pravidelnosti gumy (jestli je fakt kulata a ne do sisky) b) gumy se oznacuji pro skladovani ve velkych halach, kde podle barevnych pruhu poznaji typ gumy c) je to pro obousmerne (ne tedy smerove dezeny) gumy a pruhy urcuji, jak maji byt nazuty na aute tak, aby byly vlastnosti co nejlepsi [upravil dne 13/10/2006 DD] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 13. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: DD \"Prouzky jsou kvuli kontrole ve vyrobe. Kazda guma prochazi na vystupu kontrolou a jednou z nich je strojova vizualni kontrola barevnych pruhu. Pokud je barevny pas preruseny nebo nepravidelny, guma nejde do prodeje.\" - to mi alespon tvrdili v pneuservisu. Nicmene moje novy letnaky treba pruhy nemely vubec , tak nevim . No proto se ptám protože to mají jen některý, myslím že bych se přikláněl k ty tvy verzi, když Medvěd říká že je to hned pryč No hlavně aby nebyli pryč kola.:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajven Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: Radek Hurvajz Může mi někdo vysvětlit co znamenají ty barevné proužky ve vzorku pneumatik, většinou zelenomodré a červené? kua kua chuapi, vidim ze fsetci ste \"boli\" na exkurzii v nejakej fabrike na vyrobu plastov. Ja tam chodim bohuzial makat kazdy den.:-( Tie farby sa v vyrobe pouzivaju na rozlisenie surovych plastov, ked sa vytlaca snekom dezen - behun, tak by bol vzdy len cierny. A aby nedoslo k zamene behunov a plastov pri lisovani tak sa to znaci aj takto. Inac uz zacinaju davat na bocnicu BAR-kod. Ten ciarovy. Ale ten davaju az na konfekcii. Na priprave kde robia bocnice sa to este neda nalepit. Preto je nutne rozlisit aspon behune farbami. Viete kolko sa v takom Puchove robi sortimentov medzi nakladakmi. Cca 230 modelov. A s ojazdenim to nema nic spolocne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 13. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: DD Tak beru zpet .. jsem zagooglil a nasel tohle. Nize uvedeny odkaz pokryva i barevny body na bocnici a dalsi veci kolem gum . What about the coloured stripes in the tread? Often when you buy tyres, there will be a coloured band or stripe running around the tyre inside the tread. These can be any colour and can be placed laterally almost anyhwere across the tread. Some are on the tread blocks whilst others are on the tyre carcass. For ages I thought this was a uniformity check - a painted mark used to check the \"roundness\" of the tyre. But I had a tyre dealer contact me with a far more feasible answer. The same tyre is often made with slightly tweaked specifications for different vehicles. To easily identify these same labelled tyres when they are warehoused or in storage, different markings and stripes are used. Sometimes stripes are added for huge bulk orders to various manufactures. Eg All the red outside stripes are for Toyota next week. This gives anyone in the warehouse a very quick visual check of the different types of tyres without needing to pull them all down and read the sidewall on each one. As well as the colour, the actual position of the lines is something to take note of too. They\'re a measure of something called runout. Depending on how the belts are laid on the tyre during manufacturing, they can cause the tire to \"run out\" - to not track perfectly straight, but pull to the left or right. The closer to the centre of the tyre that these lines are, the less runout the tyre has and the straighter it will track when mounted on your car. So for example, if you were looking at your car from the front and you saw the coloured striped running around the right side of both your front tyres, the car would likely have a tendency to pull to that side. The best thing is to have the coloured stripes on opposite sides of the tyres for opposite sides of the car, so that the runout on each side will counteract the other and help maintain a good straight running. This is something that not many tyre fitting places know about or take any notice of. The obvious solution to having the stripes both on one side is to flip one of the tyres around, but that will only work if they\'re not unidirectional tyres. If they are unidirectional (and thus must be mounted to rotate a specific way) then you should try to find another tyre from the same batch with the stripe on the opposite side. Vice na http://www.carbibles.com/tyre_bible.html Ve zkratce: a) muze to byt kontrola pravidelnosti gumy (jestli je fakt kulata a ne do sisky) b) gumy se oznacuji pro skladovani ve velkych halach, kde podle barevnych pruhu poznaji typ gumy c) je to pro obousmerne (ne tedy smerove dezeny) gumy a pruhy urcuji, jak maji byt nazuty na aute tak, aby byly vlastnosti co nejlepsi [upravil dne 13/10/2006 DD] Hm, angličtinou moc nevládnu a eurotran mi to sice přeložil ale asi tušíš jak, houby mu rozumím:( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest DD Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Ajven> A kdyz tu gumu lisujou, tak jak je mozny, ze vsechny ty barvy jsou obcas nahore na dezenu? Problem je, ze se ty pruhy vyskytujou bud obcas, anebo na behounu, anebo na vrsku dezenu a zaroven ve sparach primo na behounu (myslim tim to, co je pod dezenem). To spis hraje do karet tomu, co pise ten clovek z carbible.com . Ale hadat se nechci.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 13. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: DD Ajven> A kdyz tu gumu lisujou, tak jak je mozny, ze vsechny ty barvy jsou obcas nahore na dezenu? Problem je, ze se ty pruhy vyskytujou bud obcas, anebo na behounu, anebo na vrsku dezenu a zaroven ve sparach primo na behounu (myslim tim to, co je pod dezenem). To spis hraje do karet tomu, co pise ten clovek z carbible.com . Ale hadat se nechci.. Tak vim stejně houby:( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajven Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Neroumiem pojmu \"obcas\". Su len dve moznosti. Prva: bud im dochadzala farba na popisovaci. To sa vtedy straca ciara po obvode. Alebo forma vtlacila tvar do behuna tak, na vrchu behuna to vidis prerusovane. Ale aj tak to musis vidiet v hlbke plasta. Je to proste len na rozlisenie vo vyrobe. U nas pouzivame tolko farebnych znaceni ze uz ani neviem niekedy aky je to typ plasta. Pretym ich bolo menej a bolo to jednoduchsie rozoznat. ok? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest DD Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Radek> Ja myslim, ze se kazdej muze jen dohadovat . Ja bych klidne souhlasil s tim anglickym clankem, tj. ze ty pruhy urcuji, jak by mely byt gumy nazuty na aute tak, aby se nesjizdely anebo netahly ke strane hned po nazuti. Pokud mas obousmerny gumy, mel bys mit pruhy na kazdym kole zrcadlove - tedy pokud mas na levy gume pruh na levy strane, tak na pravy gume by mel byt na pravy strane. A pneuservis by to mel vzit v potaz, kdyz ty gumy objednava .. tj. aby mel na kazdy auto presne dva pary stejnopruhovanych gum . Ovsem jestli je to pravda, to vi snad jen v gumarnach Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajven Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: DD Radek> Ja myslim, ze se kazdej muze jen dohadovat . Ja bych klidne souhlasil s tim anglickym clankem, tj. ze ty pruhy urcuji, jak by mely byt gumy nazuty na aute tak, aby se nesjizdely anebo netahly ke strane hned po nazuti. Pokud mas obousmerny gumy, mel bys mit pruhy na kazdym kole zrcadlove - tedy pokud mas na levy gume pruh na levy strane, tak na pravy gume by mel byt na pravy strane. A pneuservis by to mel vzit v potaz, kdyz ty gumy objednava .. tj. aby mel na kazdy auto presne dva pary stejnopruhovanych gum . Ovsem jestli je to pravda, to vi snad jen v gumarnach No vidim z tvojho mailu ze si nic nepochopil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vector Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: DD Ajven> A kdyz tu gumu lisujou, tak jak je mozny, ze vsechny ty barvy jsou obcas nahore na dezenu? Problem je, ze se ty pruhy vyskytujou bud obcas, anebo na behounu, anebo na vrsku dezenu a zaroven ve sparach primo na behounu (myslim tim to, co je pod dezenem). To spis hraje do karet tomu, co pise ten clovek z carbible.com . Ale hadat se nechci.. Některé firmy to ale skutečně používají ke značení hloubky vzorku. Někdy proužky, někdy nápis a někdy dokonce vyleze číslo, které udává hloubku vzorku. Je pravda, že některé proužky se používají ke kontrole \"házivosti\" gumy, případně jiným servisním účelům, ale to právě podle výrobce... pan google bude samozřejmě vědět víc Nevim, jak tebe, ale mě to moc netrápí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest DD Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: ajven Neroumiem pojmu \"obcas\". Su len dve moznosti. Prva: bud im dochadzala farba na popisovaci. To sa vtedy straca ciara po obvode. Alebo forma vtlacila tvar do behuna tak, na vrchu behuna to vidis prerusovane. Ale aj tak to musis vidiet v hlbke plasta. Je to proste len na rozlisenie vo vyrobe. U nas pouzivame tolko farebnych znaceni ze uz ani neviem niekedy aky je to typ plasta. Pretym ich bolo menej a bolo to jednoduchsie rozoznat. ok? No myslim to tak, ze kdyby to bylo takhle, tak by ty pruhy byly vsude uplne stejne a na vsech gumach. Ale nejsou .. obcas jsou primarne na dezenu (viz obrazek vyse), obcas na plasti (typicky treba u Sava Eskimo jsou jen na plasti mezi drazkami a na hornim behounu nejsou vubec) a obcas na obou mistech, tj. jak mezi drazkami, tak na behounu. Ale jak rikam .. muzu se mylit a taky se nejspis mylim, takze z tyhle diskuze vycouvam . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 13. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: DD Radek> Ja myslim, ze se kazdej muze jen dohadovat . Ja bych klidne souhlasil s tim anglickym clankem, tj. ze ty pruhy urcuji, jak by mely byt gumy nazuty na aute tak, aby se nesjizdely anebo netahly ke strane hned po nazuti. Pokud mas obousmerny gumy, mel bys mit pruhy na kazdym kole zrcadlove - tedy pokud mas na levy gume pruh na levy strane, tak na pravy gume by mel byt na pravy strane. A pneuservis by to mel vzit v potaz, kdyz ty gumy objednava .. tj. aby mel na kazdy auto presne dva pary stejnopruhovanych gum . Ovsem jestli je to pravda, to vi snad jen v gumarnach Tak nějak to taky teď vidím. Dík:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest DD Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Původně zaslal: ajvenNo vidim z tvojho mailu ze si nic nepochopil Z myho mailu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vector Odesláno 13. říjen 2006 Sdílet Odesláno 13. říjen 2006 Kdysi sem nějaký čas dělal v pneuservisu a u jedněch gum tam byl žlutej proužek jen cca 0,2 mm na vzorku údajně proto, aby bylo poznat, že je guma nová. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.