sauce

Problém s 206

31 posts in this topic

Mám problém s 206 - taky mi nedrží volnoběh, kolísá +- těch 250 otáček. Vypadá to, jako by se motor nějak dusil a řídící jednotka to zase vytáhne otáčkama nahoru. Kolísá mi to ale i pod plynem, o stejný interval - je cítit, jak motor škube - na jedničku je to pochopitelně nejcitelnější. Nikdy mi ale nechcípnul a brzdí, i když otáčky kolísají. Zajímavé ale je, že po odpojení baterie se to zase tak na čtvrt roku úplně spraví :o a 206 jede zase opravdu jako nová... Čím by to mohlo být? Vadnou ECU? Žádným čidlem to zřejmě být nemůže, jinak by se to přece po odpojení baterie nespravilo, ale dělalo by to pořád - tedy aspoň podle mě... Na diagnostice jsem byl, zaplatil jsem 450 Kč a nic jim to neukázalo. Mám 206 1,1 z roku 2000, ještě před faceliftem.

Co s tím, poradíte mi? Co na to třeba Oddie? Moc díky za rady!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sice teraz jazdim s Oktavkou TDI,ale Tvoj problem je zaujimavy. Napis typ RJ . Vyzera to tak,ze mas problem s motormanagenentom, ktory RJ nie je schopna zapisat ako chybu, ale zmeni adaptacne koeficienty /kratkodobe i dlhodobe/ v RJ tak, aby tuto chybu postupne v ramci svojich moznosti eliminovala.

Ked dosiahne uz hranicne hodnoty /vec algoritmov softu/, moze sa uz narusit niektora z funkcii motora - volnobeh.

Kazdopadne adaptacne koeficienty nemas zalohovane v EEPROM /novsie RJ/, lebo po vypnuti napajania sa Ti zrejme resetnu adaptacne hodnoty a nastavia tabulkove - tovarenske.

Zmeraj si priebeh a velkost signalu z lambdy v celom teplotnom rozsahu motora /studeny - teply/ a nabeh lambda regulacie.

Podobny pripad som totiz videl - netesnil 1 vstrekovac a adaptacny algoritmus RJ - na zaklade signalu z lambdy /bohata zmes/ skracoval dlzku vstrekov ostatnich vstrekovacov - vysledkom bol nekludny volnobeh a kuckanie motora pri pridani plynu.

Vhodna by bola aj emisna kontrola spalin.

Samozrejme toto su len uvahy, chyba/y/ moze byt aj niekde uplne inde...ale ten \"reset\" adaptacii ma dotiahol k tejto odpovedi.

Cis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc díky za odpověď.

Typ ŘJ je Magnetti Marelli 1AP.

Emise jsou naprosto v pořádku...

[upravil dne 12.10.06 sauce]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je opravdu velice zajímavá úvaha... Mam totiž podobný problém. Otáčky mi kolísají na volnoběh sice ne o tolik, ale při záběru motoru necuká... Pokud je špatná řídící jednotka, jak se to řeší? Její celkovou výměnu nebo přehrání softwaru za lepší verzi?

Zkusím resetování ŘJ. Jsem zvědavý zda nastane nějaká změna. Jak dlouho trvá reset ŘJ když odpojím baterku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem to vždycky nechal až do druhého dne, ale mělo by stačit určitě i míň, prostě tak dlouho než se v ECU vybijí kondenzátory... Potom připojíš baterku, zapneš zapalování do druhé polohy, aby ti svítily všechny kontrolky a počkáš tak dvě, tři minuty, než se to zinicializuje. Pak nastartuješ a necháš to jet na volnoběh tak pět minut. No a pak zkusíš jet. Samozřejmě že se ti resetují taky hodiny a rádio se zamkne, pokud ho máš chráněný kódem, budeš ho muset zadat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sauce

Já jsem to vždycky nechal až do druhého dne, ale mělo by stačit určitě i míň, prostě tak dlouho než se v ECU vybijí kondenzátory... Potom připojíš baterku, zapneš zapalování do druhé polohy, aby ti svítily všechny kontrolky a počkáš tak dvě, tři minuty, než se to zinicializuje. Pak nastartuješ a necháš to jet na volnoběh tak pět minut. No a pak zkusíš jet. Samozřejmě že se ti resetují taky hodiny a rádio se zamkne, pokud ho máš chráněný kódem, budeš ho muset zadat.

He... Dá se nějak poznat, že mam rádio chráněné kódem...? Auto jsem koupil ojetý a tohle nevím a žádný papíry s kodáma k rádiu jsem nedostal.... :)

PS: mam rádio od clarionu, které peugeot montoval

Share this post


Link to post
Share on other sites

ŘJ je obecně jedna z nejspolehlivějších věcí v autě, zkuste radši nějakou pořádnou diagnostiku.., ne jenom výčet chyb z paměti.

MPavel: Pokud ti to ještě v AV neříkali, zkus již zmiňovaný http://www.dwservis.cz , ale chce to trpělivost a pár dní času... Vašenda s nimi spolupracuje dlouhodobě.....

A pokud vím, tenhle servis bude v novém roce otvírat i něco jako specializované diagnostické centrum....

[upravil dne 12/10/2006 Rebik]

[upravil dne 12/10/2006 Rebik]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rebik

ŘJ je obecně jedna z nejspolehlivějších věcí v autě, zkuste radši nějakou pořádnou diagnostiku.., ne jenom výčet chyb z paměti.

MPavel: Pokud ti to ještě v AV neříkali, zkus již zmiňovaný http://www.dwservis.cz , ale chce to trpělivost a pár dní času... Vašenda s nimi spolupracuje dlouhodobě.....

A pokud vím, tenhle servis bude v novém roce otvírat i něco jako specializované diagnostické centrum....

[upravil dne 12/10/2006 Rebik]

[upravil dne 12/10/2006 Rebik]

Zdravím. Rebik ty pracuješ u AV, že?

A co je myšleno přádnou diagnostikou? Co je tam vše zahrnuto a na kolik takováto srandička vyjde? Chtěl bych nejdřiv se pokusit zjistit čím to je a ne vyměňovat půlku auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pracoval jsem, teď už žiju jenom pro klub.-))

Diagnostika, kterou disponují menší servisy umožňuje nějakým způsobem přečíst chyby v paměti, smazat je, nastavit základní hodnoty, ale specialistu s osciloskopem, který si proměří jednotlivé akční členy, platí si přístup do Peugeot Infotecu, to občas nenahradí. Cenu je předem neurčitelná řídí se hlavně hodinama, řádově 500 -2000, ale spíš si to chce domluvit se servisem limitní částku řešení problému, tobě to auto zatím jede, takže se to samozřejmě bude jednodušeji hledat až to bude třeba chcípat... Ale zkus to osobně....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rebik

Pracoval jsem, teď už žiju jenom pro klub.-))

Diagnostika, kterou disponují menší servisy umožňuje nějakým způsobem přečíst chyby v paměti, smazat je, nastavit základní hodnoty, ale specialistu s osciloskopem, který si proměří jednotlivé akční členy, platí si přístup do Peugeot Infotecu, to občas nenahradí. Cenu je předem neurčitelná řídí se hlavně hodinama, řádově 500 -2000, ale spíš si to chce domluvit se servisem limitní částku řešení problému, tobě to auto zatím jede, takže se to samozřejmě bude jednodušeji hledat až to bude třeba chcípat... Ale zkus to osobně....

Já k Vám, resp. do AV s tím šrotem jezdím.... :D

Takže říkáš dwservis.... tedy oni jsou schopni tuhle podrobnější diagnostiku provézt, jestli to dobře chňápu?

No asi to prubnu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To si pamatuju, že tam jezdíš, dwservis to podle mě zvládne, ale nepředstavuj si to jako minutovou záležitost a doufám že se to projevuje trvale a jednoznačně, jinak je to mrhání časem a penězma...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rebik

To si pamatuju, že tam jezdíš, dwservis to podle mě zvládne, ale nepředstavuj si to jako minutovou záležitost a doufám že se to projevuje trvale a jednoznačně, jinak je to mrhání časem a penězma...

JJ. Nejdřív jsem Vás párkrát otravoval s mazdou (první šrot) a teď s peugeotem (druhý šrot).... :D

Pokud to bude déle trvat tak mi to vůbec nevadí, hlavně když se problém nějakým způsobem vyřeší, popř. mě nějak nasměrují co dál.

Projevuje se to jednoznačně a trvale, je to vidět jak na otáčkoměru tak i slyšet a cítit na chodu motoru.

PS: četl jsem, že jsi narazil na nějaké pěkné kupé a že uvažuješ o koupi. Jak jsi dopad?

[upravil dne 12.10.06 MPavel]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sauce

Tak co, MPavle? Zkusils odpojit tu RJ?

Nezkoušel. Nějak jsem to nestíhal. Zkusím to o víkendu. Mam ale strach aby se nezakódovalo rádio....No ale co... Kdyžtak mu domluvím.... :)

Pokud mi ale tohle nepomůže a předpokládám že MNĚ to nepomůže tak jedu do dwservis jak psal Rebik.

[upravil dne 13.10.06 MPavel]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sauce

Tak co, MPavle, jak to vypadá s tvým problémem?

Řídící jednotku jsem odpojil tak jak si říkal a nic.... A hlavně to budu muset odložit na neurčito, protože neplánovaný výdaj. Tekla mi kapalina z prostoru vodního čerpadla... (apropo vodní čerpadlo bylo měněno před 2měsíci včetně rozvodů). Je to v servisu a prý špatný nějaký plastový uchtýt, přes který to teklo. Čerpadlo v pořádku. Problém je v tom, že se neprodává samostatně ale s vodním čerpadlem takže další tisícovky letí z peněženky. Pěkně mě to naštvalo...

PS: problém s volnoběhem odkládám na příští rok....

A co ty? Nějaké novinky?

[upravil dne 17.10.06 MPavel]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novinky zadne, 206 ted slape zase naprosto bez problemu... Snad to zase chvilku vydrzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.