Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

rozdiely


illusions

Recommended Posts

ahojte, minule som stretol znameho co si kupil swift, a pytal som sa ho preco si nekupil novy 206. on na to, ze je to stare auto. tak som sa chcel opytat ci mi niekto vie povedat - su nejake konstrukcne rozdiely medzi starsimi a novsimi 206? predsa len sa to vyraba od nejakeho 1999 az dodnes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
Původně zaslal: Tommy002

No nejlépe by Ti to vysvětlil asi Kong...Ale je to taková sběrnice, která umožňuje zobrazování dat na palubním počítači (proto staré 206 nemají palubák) a ještě dalších maličkostí

Ne že bych byl v tomhle nějak extra honěnej, ale tohle vysvětlení mi přijde jako dost nepřesný až zavádějící. MUX (aka multiplex) je opravdu sběrnice, ale že by sloužila k zobrazování dat na palubáku, s touhle formulací už tak zcela nesouhlasím. Sběrnice především propojuje a umožňuje tak přenos dat/signálů mezi jednotlivými elektronickými součástkami v autě. Tzn. např tato sběrnice propojí elektrický motorek ovládání stahování oken s jakousi řídící jednotkou, která vyhodnotí akci uživatele a vyšle motorku patřičný signál. Analogicky klimatizace, vyhřívání sedaček a prostě veškerý elektro věci v autě. Ve výsledku je v autě samozřejmě jen kupa drátů, ať už auto má MUX, nebo ne. MUX, aneb zkratka pro multiplex pouze vyjadřuje způsob, jakým jsou data po těchto drátech posílána. Asi by se to dalo svým způsobem nazvat "kódováním".

206 bez multiplexní sběrnice zřejmě nikdy neumožňovaly objednat ani jako příplatkovou výbavu palubní počítač. S nástupem multiplexní sběrnice tato položka do seznamu možné výbavy přibyla. Dodělávání palubního PC do 206 je v poslední době oblíbené téma, každého hned ale zajímá, zda má zájemce o tuto vychytávku auto s MUX, či ne. Dodělat PPC do MUX auta není v podstatě žádnej problém, stačí poshánět pár dílů (páčky pod volant, displej), vyměnit, případně aktivovat funkci v BSI a je to. Není ovšem pravda, že by auto bez MUX nemohlo nabídnou funkci pal. PC. Jiné modely Peugeoty i bez MUX tuto výbavu nabízely. Do neMUX 206 je možné palubák taky dodělat, akorát je to zřejmě dost vopruz, vzhledem k tomu že neexistuje standartní řešení od výrobce, který by se dalo výměnou pár součástek okopírovat.

On palubák ve výsledku není nic jinýho, než matematika. Vezmou se údaje o aktuální spotřebě (řídící jednotka ví, kolik paliva aktuálně vstřikuje do válců), o rychlosti, o době jizdy, o stavu paliva v nádrži, ... A z toho se vypočítají všechny takový ty věci jako okamžitá spotřeba, průměrná spotřeba, dojezd, ... MUX auto má tu výhodu, že všechny tyhle informace jdou do BSI, která je už sama o sobě zpracuje a následně umí poslat na displej. V neMUX autě by bylo nutný tyhle informace sbírat různě kdesi po autě a pak ještě nějakým stylem vyhodnocovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...