Tommate

Kotouče

26 posts in this topic

Prosím o rady popř. Vaše zkušenosti ohledně brzd. kotoučů na 405 (80Kw), jsou tam přední chlazené.

Po zimě auto na chvíli stálo, asi to zrezlo a za půl roku ježdění jsou vydřené. Budu muset měnit nebo opravit. Kdybych je chtěl nechat stočit, existuje nějaké pravidlo min. tloušťky?(na chlazených) A pokud bych dával nové, dají se použít na takové auto i plné? Jsou skoro o polovinu levnější.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravidlo min tloušťky existuje ja sice přesně nevím kolik u Tvýho auta, ale preventivně bych je vyměnil za ty samý.

Francouzi moc dobře ví proč je tam dali, a jestli jsi zvyklej jezdit stylem brzda-plyn, tak ty plný budou hodně horký.

A až budou hobně MOC horký tak zae zastavíš leda o něco nebo někoho.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

V každém lepším servisu mají tabulky, kde je napsaná min. tloušťka. Většinou to je 18mm. [

[upravil dne 6/10/06 Laďa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navíc mi jednou v servisu řekli, že kotouče s vnitřním chlazením nestáčejí a obecně stáčení prý není best of takže radši koupit nové. Přeci jenom jde o bezpečnost a o naše zdraví a zdraví jiných. Na tom by se nemělo šetřit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle origoš servisniho manualu je min tloušťka odvetravanych kotoučů 18mm(Girling) a u plných 9mm(Bendix,D.B.A)....a zamenit by to slo ale musel by jsi dat jine brzdové třemy...a to přece nema cenu.:mrk:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

přesně tak pokud bys chtěl nechlazené kotouče mysel bys vyměnit i brzdiče.

co se týká značky, tak budu kupovat taky kotouče a vybral jsem si powerdisk od firmy ATE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

napr. ja mam na svych kotoucich napsano kolik je minimum..mozna mas taky, ale uz to nejde precist, koukni

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo na Autokely jsem kukal, něco tam je, ale zadal jsem přesně typ auta a vyhodilo mi to i plné kotouče, tak mi to bylo divné, jestli nejsou náhodou dělané pro ty širší brzdiče jako levnější náhražka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale pokud by byli destičky v pohodě, tak by tam měli jít i plné, ne? Akorát by to bylo asi o 9 mm užší kotouč. A to snad není na to, aby vypadnul pístek, ne? Píšu to pro to, že si myslím, že brzdiči by to mělo být jedno, pístek přiskáče a třmen taky, nebo ne?

Ale jinak tam Tommate, radši dej chlazený, zde se fakt nemá šetřit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel505

Ale pokud by byli destičky v pohodě, tak by tam měli jít i plné, ne? Akorát by to bylo asi o 9 mm užší kotouč. A to snad není na to, aby vypadnul pístek, ne? Píšu to pro to, že si myslím, že brzdiči by to mělo být jedno, pístek přiskáče a třmen taky, nebo ne?

Ale jinak tam Tommate, radši dej chlazený, zde se fakt nemá šetřit.

Je tam pak jiné namáhání a jiná vůle. Pístky se nebudou správně vracet a desky můžou propadnout, když se trochu sjedou.

Nevymejšlejte zase harakiri.:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to je jasny protoze pro existuji dva brzdove systemy u tveho typu auta u jednoho pouzivaji chlazene a u druheho nechlazene kotouce jestlize jsi mel na aute chlazene kotouce zajimaji te jen a pouze chlazene kotouce nic vic neres A VZADNEM PRIPADE NESLEDUJ PLNE KOTOUCE musel bys mit jine trmeny.Howgh:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Marcel505

Ale pokud by byli destičky v pohodě, tak by tam měli jít i plné, ne? Akorát by to bylo asi o 9 mm užší kotouč. A to snad není na to, aby vypadnul pístek, ne? Píšu to pro to, že si myslím, že brzdiči by to mělo být jedno, pístek přiskáče a třmen taky, nebo ne?

Ale jinak tam Tommate, radši dej chlazený, zde se fakt nemá šetřit.

Je tam pak jiné namáhání a jiná vůle. Pístky se nebudou správně vracet a desky můžou propadnout, když se trochu sjedou.

Nevymejšlejte zase harakiri.:bojim

Myslím si, že 9 mm není na to, aby desky propadli (protože je to vyměřeno, že i kdyby se sjeli desky na kov tak pístek stále nevypadne), a hlavně, jsou snad nějak zajištěné, ne? Já tuto prasárnu už viděl, že někdo dal plný kotouč ke třmenu, který se používá na chlazené. A nic se zatím nestalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Marcel505

Ale pokud by byli destičky v pohodě, tak by tam měli jít i plné, ne? Akorát by to bylo asi o 9 mm užší kotouč. A to snad není na to, aby vypadnul pístek, ne? Píšu to pro to, že si myslím, že brzdiči by to mělo být jedno, pístek přiskáče a třmen taky, nebo ne?

Ale jinak tam Tommate, radši dej chlazený, zde se fakt nemá šetřit.

Je tam pak jiné namáhání a jiná vůle. Pístky se nebudou správně vracet a desky můžou propadnout, když se trochu sjedou.

Nevymejšlejte zase harakiri.:bojim

Myslím si, že 9 mm není na to, aby desky propadli (protože je to vyměřeno, že i kdyby se sjeli desky na kov tak pístek stále nevypadne), a hlavně, jsou snad nějak zajištěné, ne? Já tuto prasárnu už viděl, že někdo dal plný kotouč ke třmenu, který se používá na chlazené. A nic se zatím nestalo.

a) je to plovoucí třmen, jediné zajištění je opření desek o hranu třmenu

b) 9mm, pokud si správně pamatuju ze školy je skoro cenťák, což je zhruba tloušťka desky.

Když desky sjedeš na kov, můžou vyletět i když tam máš správné kotouče, alespoň sem to už u některých aut viděl.

Kolik myslíš, že takovej pístek vyjede ?

Tohle jsou nesmyslné dohady, jestli si to tam někdo dá, je to na rozkopnutí držky. Vůbec některý rady tady a dohady nad brzdama jsou na léčbu gumovou hadicí. :grr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Marcel505

Ale pokud by byli destičky v pohodě, tak by tam měli jít i plné, ne? Akorát by to bylo asi o 9 mm užší kotouč. A to snad není na to, aby vypadnul pístek, ne? Píšu to pro to, že si myslím, že brzdiči by to mělo být jedno, pístek přiskáče a třmen taky, nebo ne?

Ale jinak tam Tommate, radši dej chlazený, zde se fakt nemá šetřit.

Je tam pak jiné namáhání a jiná vůle. Pístky se nebudou správně vracet a desky můžou propadnout, když se trochu sjedou.

Nevymejšlejte zase harakiri.:bojim

Myslím si, že 9 mm není na to, aby desky propadli (protože je to vyměřeno, že i kdyby se sjeli desky na kov tak pístek stále nevypadne), a hlavně, jsou snad nějak zajištěné, ne? Já tuto prasárnu už viděl, že někdo dal plný kotouč ke třmenu, který se používá na chlazené. A nic se zatím nestalo.

a) je to plovoucí třmen, jediné zajištění je opření desek o hranu třmenu

b) 9mm, pokud si správně pamatuju ze školy je skoro cenťák, což je zhruba tloušťka desky.

Když desky sjedeš na kov, můžou vyletět i když tam máš správné kotouče, alespoň sem to už u některých aut viděl.

Kolik myslíš, že takovej pístek vyjede ?

Tohle jsou nesmyslné dohady, jestli si to tam někdo dá, je to na rozkopnutí držky. Vůbec některý rady tady a dohady nad brzdama jsou na léčbu gumovou hadicí. :grr

Ale snad mi nechceš namluvit, že mohou jen tak ty desky vyletět, rád bych to viděl, jak přesně tam desky držej či nedržej.

Pístek může vyjet hodně, někdy se dělá to, že se desky vyndaj a šlape se na pístek tak dlouho, dokud nevylítne (pro výměnu gumiček).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Marcel505

Ale pokud by byli destičky v pohodě, tak by tam měli jít i plné, ne? Akorát by to bylo asi o 9 mm užší kotouč. A to snad není na to, aby vypadnul pístek, ne? Píšu to pro to, že si myslím, že brzdiči by to mělo být jedno, pístek přiskáče a třmen taky, nebo ne?

Ale jinak tam Tommate, radši dej chlazený, zde se fakt nemá šetřit.

Je tam pak jiné namáhání a jiná vůle. Pístky se nebudou správně vracet a desky můžou propadnout, když se trochu sjedou.

Nevymejšlejte zase harakiri.:bojim

Myslím si, že 9 mm není na to, aby desky propadli (protože je to vyměřeno, že i kdyby se sjeli desky na kov tak pístek stále nevypadne), a hlavně, jsou snad nějak zajištěné, ne? Já tuto prasárnu už viděl, že někdo dal plný kotouč ke třmenu, který se používá na chlazené. A nic se zatím nestalo.

a) je to plovoucí třmen, jediné zajištění je opření desek o hranu třmenu

b) 9mm, pokud si správně pamatuju ze školy je skoro cenťák, což je zhruba tloušťka desky.

Když desky sjedeš na kov, můžou vyletět i když tam máš správné kotouče, alespoň sem to už u některých aut viděl.

Kolik myslíš, že takovej pístek vyjede ?

Tohle jsou nesmyslné dohady, jestli si to tam někdo dá, je to na rozkopnutí držky. Vůbec některý rady tady a dohady nad brzdama jsou na léčbu gumovou hadicí. :grr

Ale snad mi nechceš namluvit, že mohou jen tak ty desky vyletět, rád bych to viděl, jak přesně tam desky držej či nedržej.

Pístek může vyjet hodně, někdy se dělá to, že se desky vyndaj a šlape se na pístek tak dlouho, dokud nevylítne (pro výměnu gumiček).

To, že de pístek vyndat, a to, jak může být vysunutý, jako pracovní vzdálenost nemá nic společného.

Jestli nevidíš, jak tam desky držej, tak je zbytečná diskuse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.