milda

předehřívání nafty u 2,0 HDi

15 posts in this topic

Měl bych takový zvídavý dotaz. Má i motor 2,0HDi 90k Siemens nějaké předehřívání nafty? Myslel jsem si, že bude nějaké topné tělísko v nádobce palivového filtru, ve víčku. Tak jsem ho rozdělal a pod přívodní trubičkou jsem našel toto. Pokud je to topné tělísko, tak bych měl naměřit nějaký malý odpor, ale já naměřil nekonečně velký. Tak buď je špatné, nebo je to něco jinšího. Jak to tedy vlastně je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohrievac paliva na Siemense je v palivovom filtri. Pri normalnej teplote by si mal ten odpor namerat naozaj nekonecne velky kedze ten sa zopina bimetalom ktory je normalne rozopnuty (preto ten nekonecny odpor).

Bimetal sa zopina az pri teplote 0° +-3°C, vtedy sa aktivuje ohrev.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: hnusoba

Ohrievac paliva na Siemense je v palivovom filtri. Pri normalnej teplote by si mal ten odpor namerat naozaj nekonecne velky kedze ten sa zopina bimetalom ktory je normalne rozopnuty (preto ten nekonecny odpor).

Bimetal sa zopina az pri teplote 0° +-3°C, vtedy sa aktivuje ohrev.

Jak může být v palivovém filtru, to pak funguje jako nějaký průtokový ohřívač...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kde je předehřívání nafty na 307 HDi 2.0... není ten díl v Railu do kterého vedou dvě trubičky...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U systému Bosch je to tak, že vedou dvě hadičky od nádobky palivového filtru k tělesu, kde je termostat a tam se nafta předehřívá od motoru a vrací se zpět ohřátá do filtru. Na vstupu nafty u té nádoby filtru je bimetal přepínač a ten pouští naftu na předehřev pokud má teplotu pod 25°C.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xantik

U systému Bosch je to tak, že vedou dvě hadičky od nádobky palivového filtru k tělesu, kde je termostat a tam se nafta předehřívá od motoru a vrací se zpět ohřátá do filtru. Na vstupu nafty u té nádoby filtru je bimetal přepínač a ten pouští naftu na předehřev pokud má teplotu pod 25°C.

K tomu jedna fotečka... je to namontované do railu.

[upravil dne 26/11/2007 GOHii]

post-0-14109597229887_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to je potřeba naftu pod 25°C předehřívat. Pochopil bych to tak kolem 10°C... ?

Zkoušel jsem ten bymetal na starém víčku a sepnul mi až při bodu mrazu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Gohii: Tvoje fotka jsou pouze hadičku k railu a čidlo teploty nafty, to ale s předehřevem nafty nemá nic společnýho, předehřev je řízen mechanicky bimetalem. Takže nic do railu namontované není.

Servisní manuál mluví takto. Nad 25°C se nafta nepředehřívá vůbec. Mezi 25°C až 15°C se předehřívá část nafty a část jde přímo do filtru (je otevřen jen napůl) a pod 15°C se předehřívá všechna nafta jdoucí do filtru.

Můžu sem hodit i originál text v angličtině. Zatím sem dám jen názorné obrázky pro pochopení systému, jak to funguje. Hned na prvním obrázku jde vidět, že do žádného railu to nejde. Nafta je předehřívána ve výměníku na obrázku č.14, který je ohříván z okruhu vody.

Obr.gif

Obr1.gif

Obr2.gif

[upravil dne 26.11.2007 Xantik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisní manuál mluví takto. Nad 25°C se nafta nepředehřívá vůbec. Mezi 25°C až 15°C se předehřívá část nafty a část jde přímo do filtru (je otevřen jen napůl) a pod 15°C se předehřívá všechna nafta jdoucí do filtru.

Můžu sem hodit i originál text v angličtině. Zatím sem dám jen názorné obrázky pro pochopení systému, jak to funguje. Hned na prvním obrázku jde vidět, že do žádného railu to nejde. Nafta je předehřívána ve výměníku na obrázku č.14, který je ohříván z okruhu vody.

Ať koukám jak koukám, tak mi z palivovýho filtru hadičky nikam jinam nevedou... (pouze do CR, Railu, nádrž ...)

Jediné, co jsem našel je:

00001579Y6 OHŘ NAFTY

[upravil dne 4/12/2007 GOHii]

post-0-14109597297091_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No asi máš novější model, kde je nádoba filtru jinak řešená. A k čemu je ten zelenej konektor?? Máš to Bosch?? Není to Siemens, kde je předehřev řešen spirálou uvnitř filtru.

Ale rail Ti to podle mě určitě nepředehřívá, v railu už je nafta za filtrem a jde do vstřiků a to už by předehřev postrádal smysl, protože tam je nafta stlačena natolik, že se sama tím tlakem zahřeje. Předehřev Ti musí jít před tím než jde nafta přes filtr. Tam už musí být ohřátá.

Já to mám takhle. Dvě hadičky nahoře,, jedna z boku přívodní a dvě dole na předehřev nafty.

photo-0015.jpg

[upravil dne 4.12.2007 Xantik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohřev nafty bys měl najít za předním levým kolem zespodu vedle práhu na podlaze...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Alek

Ohřev nafty bys měl najít za předním levým kolem zespodu vedle práhu na podlaze...:papa

No tak to dost těžko,jestli myslíš místo pod spolujezdcem zespod na podlaze, tak to je chladič nafty co jde z vracečky do nádrže zpátky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To XANTIK - ten zelený konektor je výstup z bimetalu ve filtru, který sepne při nízké teplotě...

něco tam ale být přece musí...existuje na to objednací číslo (00001579Y6 OHŘ NAFTY)

Mám tam BOSCHe. Tento filtr určitě nemá v sobě ohřívací spirálu.

Víčko jsem měl rozebrané a nic krom bimetalu a přepážek tam není.

[upravil dne 4/12/2007 GOHii]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.