Sign in to follow this  
Followers 0
Huul

Alu kola

13 posts in this topic

Scháním alu kola na 306. v techničáku mám jako alternativu disk 5.5J 14 ET 4.24, ale nějak tomu nerozumím.Hlavně tomu ET. zatím sem viděl jenom třeba 16,24,25,38 atd..(a ne 4.24). Nevěděl by někdo??popřípadě jaké??jiank pneu k tomu 185/68R14

Share this post


Link to post
Share on other sites

to 4 znamená počet děr a za tou tečkou je ET 24 a když už hliníky tak tam dej 15ky 195/55 a na úřadě si to nech doplnit do techničáku

Share this post


Link to post
Share on other sites

mrkni se na moji stránku, kam jsem ti umístil 2 soubory. jeden je HTML stránka (bez obrázků) a 2. je dokument (podrobnější). To jsem kdesi kdysi někde na webu splašil a pochopil jsem z toho naprosto vše (tedy, co se kol týká) :D .

Já mám sice zatím plecháče 14\", ale mám na nich 185/60 R14. Ty sice nejsou v techničáku, ale nijak zvlášť to na první pohled poznat není, tak to zatím riskuju. Ale až po zimě ty liťáky budou, tak dojezdím tyhle a potom jdu do 15\" (195/50 R15).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady přikládám ještě přepis e-mailu s jedním honým pánem z http://www.e-pneumatiky.cz. Sice nejsou zrovna levní, ale tomu, co dělají, rozumí:

DOTAZ

Minulý rok jsem si u Vás zakoupil sadu pneumatik a teprve nyní jsem zjistil, že se jedná o rozměr, který nemám zapsaný v tech. průkazu (i když není nijak extrémně odlišný). Samozřejmě, že si uvědomuji, že se zde jedná o moji vlastní chybu, na které Vy, jakožto prodejci zboží, nenesete žádnou vinu, ale obracím se na Vás s dotazem na odborníky, jak bych tento potenciální problém na tech. kontrole, příp. při účasti na dopravní nehodě mohl odstranit.

Abych psal konkrétně - v tech. průkazu mám:

5.0B 13 ET 4.28; 165/70 R 13 79 T (ve druhém řádku = na druhé nápravě je to samé)

v záznamech mám variabilní provedení:

5.5Jx14 ET4.34; 175/65 R14 82T

no a ráfky mám v pořádku, ale pneu jsem koupil:

185/60 R 14 82 H

což dle vašich stránek (a zejména dle výrobce pneu) na těchto ráfcích JE možné provozovat. Otázka zní, zda je to možné provozovat i na mém vozu. Jedná se o Peugeot 206 5dv. hatchback s motorem 1,4i.

No a když už Vám píšu, tak se rovnou zeptám i na druhou věc, i když na tu jsem možná na Vašich stránkách již odpověď našel:

Mám vybraná litá kola (čekám již jen na dostatečnou finanční částku na svém účtu). Jsou to DEZENT F 5,5 x 14 4x108 ET16 titanový lesk. Až si je objednám a zažádám o vystavení typového listu, kola i typový list bych si přebral opět v pneuservisu na Kolišti (pokud je to možné) a to je vše, co potřebuji pro zápis dalšího variabilního provedení do TP?

ODPOVĚĎ

bohužel je poněkud problém pneumatiky 185/60 R14 používat na ocelových discích. Na ocelový disk který máte je možné nasadit pouze pneu 175/65 R14 případně 185/65 R14. Při použití pneumatiky 185/60 R14 může dojít k potížím na STK nebo i v případě nějaké (i nezaviněné) kolize a plnění pojistné události ze strany pojišťovny. Pokud budeme vycházet z faktů, které mohou nastat, pak Vám provoz těchto pneumatik na ocelových discích nedoporučuji.

Tento problém můžete odstranit právě nákupem litých disku, ve Vašem případě vybraných Dezent F. K těmmto kolům je možné vystavit typový list ve kterém je kolonka s možnou kompatibilitou těchto disků s příslušným rozměrem pneumatiky. V této kolonce je uveden mimo jiné i rozměr 185/60 r14 a tak po dodatečném zápisu litých kol do TP můžete tyto pneumatiky na lité disky osadit a používat je na Vašem voze Peugeot 206.

Vybrané produkty mohu zaslat do pneuservisu na Kolišti, kde by Vám vůz pneumatikami i disky osadily a poté by jste si jen zajel typový list potvrdit na STK a poté na magistrát, kde by provedli zápis do velkého TP. Nic víc potřeba není, jen musíte mít obutí na voze aby mohl technik alespoň vizuálně překontrolovat vhodnost provozu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejdřív se zeptej některého z prodejců ALU disků, který rozměr ráfku můžeš na svém autě provozovat. Třeba na 206 je to až 17\", ale do toho nejdu, protože za prvé čím větší průměr, tím dražší disky a ta druhé na 17\" by už musela mít pneumatika extranízkou výšku běhounu, takže bych při jízdě cítil každý kamínek (jen pro zajímavost, tyto kola se dávají na 206 RC - 205/40 R17).

Koukej přitom hodně právě na ten údaj ET (a porovnávej to s originálníma ráfkama co máš na autě), protože ten právě říká, jak moc budou ty kola \"vystrčený\" z blatníků a pokud budou moc, tak ti to žádný technik neschválí a bez schválení ti to nikde nezapíšou do TP.

No a nakonec nezapomeň, že při výběru pneumatik musíš aspoň přibližně dodržet vnější průměr, resp. valivý obvod kola, aby ti třeba tachometr ukazoval správné hodnoty,...

Mysli při tom taky na to, že \"nízkoprofilová\" pneumatika se nezmáčkne tolik, jako \"standartní\", takže i když teoreticky při výpočtech to vychází, že je průměr stejný, tak prakticky ta s nižším běhounem bude mít valivý obvod větší.

A ještě jedna rada na závěr - pokud nemáš opravdu hodně silnou káru, tak ti nijak extra široké pneu nedoporučuju. Sice to vypadá pěkně, ale akceleraci to nepomůže (motor na to nemá) a jediné, čeho tím dosáhneš je vyšší spotřeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ten rozměr co jsem psal výše je uvadený jako alternativa v TP. Jinak tento rozměr pneumatik a oc. disků už na autě mám. Takže bych chtěl koupit Alu disky a na ně letní gumy. Musí být v Tp uvedeno že mám ALU kola??Nebo nemusí??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A odkaz na ty tvoje stránky??

Původně zaslal: ICEMAN

mrkni se na moji stránku, kam jsem ti umístil 2 soubory. jeden je HTML stránka (bez obrázků) a 2. je dokument (podrobnější). To jsem kdesi kdysi někde na webu splašil a pochopil jsem z toho naprosto vše (tedy, co se kol týká) :D .

Já mám sice zatím plecháče 14\", ale mám na nich 185/60 R14. Ty sice nejsou v techničáku, ale nijak zvlášť to na první pohled poznat není, tak to zatím riskuju. Ale až po zimě ty liťáky budou, tak dojezdím tyhle a potom jdu do 15\" (195/50 R15).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už nic.Kdo hledá najde.:c)))

Původně zaslal: ICEMAN

mrkni se na moji stránku, kam jsem ti umístil 2 soubory. jeden je HTML stránka (bez obrázků) a 2. je dokument (podrobnější). To jsem kdesi kdysi někde na webu splašil a pochopil jsem z toho naprosto vše (tedy, co se kol týká) :D .

Já mám sice zatím plecháče 14\", ale mám na nich 185/60 R14. Ty sice nejsou v techničáku, ale nijak zvlášť to na první pohled poznat není, tak to zatím riskuju. Ale až po zimě ty liťáky budou, tak dojezdím tyhle a potom jdu do 15\" (195/50 R15).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huul:

Nejde o to, jestli v TP jsou uvedená ALu kola. Důležité jsou rozměry. To, že alternativní rozměry jsou uvedeny většinou v souvislosti s ALU koly je už jiná věc.

P.S. Jsem netušil, že moje stránky mají taky nějakou návštěvnoust... :cool::o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jake peugeoty se davaly kola s ET 38? Sem koupil ALU 14" 4x108 original peugeot a maji ET 38. Dostanu je vubec na P 306 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: JoseA

Na jake peugeoty se davaly kola s ET 38? Sem koupil ALU 14" 4x108 original peugeot a maji ET 38. Dostanu je vubec na P 306 ?

no peugeot má ET 15 takže podložky bude potřeba ! Protože 4x108 má ještě ford a ten má et 35

Share this post


Link to post
Share on other sites

ford ma sise 4x108, ale jinou velikost stredicich krouzku.

nejen 306 je peugeot, muzou to byt treba z 206 nebo jineho, ET se napric radami lisi. ale z ceho je ET38 Ti nereknu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.