ZdenekM

307 - problém při podřazování

17 posts in this topic

Ahoj,

před pár dny jsem zakoupil starší 307čku.Zatím vše v pohodě, kromě problému při podřazování.Pokud podřazuji na 3. nebo 2. stupeň, tak to jde velmi ztuha a musím zabrat docela silou.Někdy to tam nejde vůbec,musím vrátit na nautrál a na druhý pokus to už většinou jde normálně. Pokud řadím nahoru, tak problém není. Takže se mě zdá, že synchrony by to snad být neměly.

Poradíte někdo co s tím?

Dík

Zdenek

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem ještě nezkoušel. Popravdě řečeno s meziplynem to moc neumít. Takže to zatím řeším opravdu tak, že pokud cítím, že to bure dost silou a zařadit nejde, tak jdu na neutrál a podruhé už většinou zařadím normálně. S tím meziplynem mám obavu, abych to nerval přes zuby, když to pořádně neumím-:(

Zdenek

Share this post


Link to post
Share on other sites

tohle presne nam dela 206ka... co v tom, mas za motor? ona je taky pravda, ze u novych pezotu jsou prevodovky na dve veci, zvlaste u 206tek, ale abych pravdu rekl, tak u 307my, se s tim setkavam poprve. Jinak, tam jsou pravdepodobne blbe resene synchrony, a hlavne tahla....mam pocit, ze prave to razeni zlobi, kdyz tam jsou lanovody.

Jediny reseni co na to pomuze, je naucit se radit s mezi plynem;)

[upravil dne 4/10/06 Marlin]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám tam 1.6 benzín. Na ty táhla jsem si myslel taky, ale zase je mě divný, že by to dělalo jen při podřazení. Což já bych se s meziplynem asi zase naučil, dělal jsem to tak kdysi na staré Š120), ale s manželkou je to horší. I když pozitivní je aspoň to, že tam ta rychlost většinou na druhej pokus zařadit jde.

Taky se uvidí co to bude dělat v zimě, až bude ztuhlej olej v převodovce.

Zdenek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono to dela jenom pri podrazeni, bacha na to, kdyz radis nahoru, tak je vse poho. Hlavne to dela, kdyz podrazujes pro brzdeni motorem, takze velky otacky, to ty synchrony neukousnou, proste musis s mezi plynem, nebo na dvakrat. My uz jsem si na to za ty dva roky zvykly. Zase je otazka jestli ti to dela porad, nebo jen obcas. Nam to dela obcas, nebo teda spise, kdyz uz jsou otacky takovy, ze to tam jde, aby se to nemuselo tolik \"synchronizovat\"

Vis, ono do toho hraje vse, jak tahla, tak synchrony, jak je postavena prevodovka.... jo, holt to u tohohle moc nevychytali, Jedna vec, pokud ti to dela porad, tak to bude vaznejsi problem...mozna skutecne neco se snychronama, nebo neco v prevodce.

Ve 206ce, mame 1.4 Hdi, tahla jsou resena lanovodama, tohle to nejak inteligentne prestalo zlovbit, az s motorem 1.6Hdi, kdyz uz to bylo reseny uplne jinak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tak blbá otázka není. Ale když jsem auto kupoval, tak jsem v něm u jednoho automechanika nechal měnit náplně a filtry a provést celkovou kontrolu. Tak předpokládám, že zkontroloval i olej v převodovce. Každopádně až s ním budu mluvit, tak se ho na to poptám.

Zdenek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělá to přesně jak popisuješ. Pokud jsou otáčky nižší, tak zařadím. Pokud jsou vyšší (u dvojky třeba 40 a výš), tak je problém a musím na 2x. A nebo holt ten meziplyn.

Asi to zatím nechám být a uvidím co to bude dál dělat a jestli se to nebude zhoršovat.

Zdenek

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, takze vyrobni vada, obvykla bolistka pezotu... ja bych si s tim hlavu nelamal, budto s mezyplnem, nebo podrazovat az u nizssi rychlosti, pokud to jde.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musíš se naučit jezdit jako závodník s meziplynem, nic na tom nemůžeš pokazit, pokud budeš mít sešláplou spojku tak ti to přes zuby nepůjde:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechaj vymeniť olej v prevodovke za predpísaný. Nedávaj tam olej od iných výrobcov !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No... akoze mne sa tiez neda zaradit napriklad jednotka ked idem este prilis rychlo.... ale to som si vsimol zatial u vsetkych aut :myslim... iny problem s prevodovkou nepocitujem....

Akurat spiatocku radim cez jednotku - najprv zaradim jednotku a az potom spiatocku.... to je zvyk este zo starej 309, otcovej Xsary a potrvdila sa ta ista chyba aj u mojej 307 :).. ale to je len otazka zvyku.. to az tak nevadi :)

Ja podradujem napriklad velmi casto, pretoze casto brzdim motorom... a casto aj stylom z 5 na 3... a podobne....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.