Sign in to follow this  
Followers 0
OndraCaha

základy - vysvětlí mi je někdo ?

11 posts in this topic

Zdravím všechny, najde se zde někdo, kdo je schopen mi dát odpovědi na pár otázek ???

1/ špatná lambda /dává nízké napětí/ - na co má vliv ?

2/ jaké čidlo v autě ovlivňuje množství vstřikovaného benzínu ?

-Poté co auto rozjedu a sundám nohu z plynu slyším z výfuku pobublávání, jako že jde benzín do motoru, když vyřadím, tak to zmizí...

3/ pomalá reakce na uvolnění plynu - sundám nohu z plynu a na otáčkoměru /i na motoru/ trvá 2až3 sekundy než otáčky padnou na volnoběžné, čím to je ?

díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OndraCaha

Zdravím všechny, najde se zde někdo, kdo je schopen mi dát odpovědi na pár otázek ???

1/ špatná lambda /dává nízké napětí/ - na co má vliv ?

2/ jaké čidlo v autě ovlivňuje množství vstřikovaného benzínu ?

-Poté co auto rozjedu a sundám nohu z plynu slyším z výfuku pobublávání, jako že jde benzín do motoru, když vyřadím, tak to zmizí...

3/ pomalá reakce na uvolnění plynu - sundám nohu z plynu a na otáčkoměru /i na motoru/ trvá 2až3 sekundy než otáčky padnou na volnoběžné, čím to je ?

díky

Ad1- Lambda sonda je čidlo, které je umístěno na výfukovém potrubí, a jejím úkolem je měřit obsah kyslíku ve výfukovém plynu. Tento údaj potřebuje řídící jednotka pro správné dávkování paliva v poměru k nasávanému vzduchu.

Ad3- myslim, ze je to normalni, ale bnejsem si jist

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) nízké napětí - netuším

2) je to hafol informací z čidel co vyhodnocuje ŘJ, takže pak je to směs hodnot jako: Teplota motoru (chladící kapaliny v motoru), teplota a tlak nasávaného vzduchu (váha vzduchu), poloha plynového pedálu a vlastní otáčky motoru (u motorů VVTI pak natočení vačkových hřídelí), čidlo brzdového pedálu (pokud se dotkneš brzdy, většina automobilek má momanagement nastaven na snížení otáček až k hranici volnoběžných otáček), poloha škrtící klapky, lambda sonda, čidlo detonačního spalování, čidlo polohy klikového hřídele.

Todle všechno se vyhodnotí a dle mapy se dávkuje benzínu.

Pak na to má také vliv kvalita benzínu. Pokud bereš 95, nebo 100 je to znát. 100 pak se chová tak, že má snahu střílet do výfuku. Některé automobilky mají na ŘJ přepnutí do modu s vyžším oktanovým číslem.

3) buď je motor \"syrový\", nebo todle mají většinou korejské auta, že jim dlouho trvá než klesnou otáčky a nebo nějaký zamykus spojen s ŘJ (blikáním by si řekla). Dá se mechanicky ovlivnit snížením hmotností rotačních součástí (řemenice, setrvák). Musí se pak ale odladit ŘJ, počítá s danou rotační hmotou a v praxi motor pak osciluje na volnoběžné otáčky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to,že otáčky kleají pomalu je normální kůli řazení.protože když otáčky hned spadnou než dáš další kvalt tak to pak je dos nápor na motor proto ne to chvíly podrží.to dělaj skoro všechny novější auta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medion

to,že otáčky kleají pomalu je normální kůli řazení.protože když otáčky hned spadnou než dáš další kvalt tak to pak je dos nápor na motor proto ne to chvíly podrží.to dělaj skoro všechny novější auta

to mozna jo, ale 3vteriny se mi zda moc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: .mycTD

Původně zaslal: Medion

to,že otáčky kleají pomalu je normální kůli řazení.protože když otáčky hned spadnou než dáš další kvalt tak to pak je dos nápor na motor proto ne to chvíly podrží.to dělaj skoro všechny novější auta

to mozna jo, ale 3vteriny se mi zda moc

Mě taky.

Osobně mě to klesá o něco pomalej než kdbych to protůroval a vypnul...

Může to klidně být lehce zadrhávající lanko plynu pokud to auto má tak řešený.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medion

to,že otáčky kleají pomalu je normální kůli řazení.protože když otáčky hned spadnou než dáš další kvalt tak to pak je dos nápor na motor proto ne to chvíly podrží.to dělaj skoro všechny novější auta

Debilne elektronicke klapky :bojim:bojim

Som rad, ze mam obycajnu na lanku :)... ovladanie plynu je ovela presnejsie a neni tak citlive ako na elektronickej klapke... :bojim brrr:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohle mi na 405 Mi16 dela taky. Po uvolneni plynu auto jakoby stale jede pod plynem a pak po nekolika sekundach teprv zacne brzdit motorem. Jestli se tohle nekomu zda normalni, tak to asi nejsou auta na jezdeni (v sobotu jsem se kvuli tomu vymazl-brzdim a auto jelo dal pod plynem i po jeho uvolneni, cili vlastne nebrzdim). V minulosti jsem uz musel vymenit snimac otevreni skrtici klapky, kterej by to mel ovladat. Byl spatnej. Ale vzhledem k tomu, ze mi to stale dela, tak to bude jeste nekde jinde...Ale kde???:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ¨Pokec16v

Tohle mi na 405 Mi16 dela taky. Po uvolneni plynu auto jakoby stale jede pod plynem a pak po nekolika sekundach teprv zacne brzdit motorem. Jestli se tohle nekomu zda normalni, tak to asi nejsou auta na jezdeni (v sobotu jsem se kvuli tomu vymazl-brzdim a auto jelo dal pod plynem i po jeho uvolneni, cili vlastne nebrzdim). V minulosti jsem uz musel vymenit snimac otevreni skrtici klapky, kterej by to mel ovladat. Byl spatnej. Ale vzhledem k tomu, ze mi to stale dela, tak to bude jeste nekde jinde...Ale kde???:myslim

Lanko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.