poulmm

provozní teplota motoru

8 posts in this topic

Zdravím všechny,

mám tu další dotaz, vím že už se tu kolem toho mluvilo hodně, ale pořád mi to nedá spát. Jáká je vlastně běžná provozní teplota u 2,5TD, které mám, mně se pohybuje při klidné ustálené jízdě 90+-1, a když tomu trochu přidám, tak nad 120km/h, tak se mi teplota pohybuje mezi 90-100stupňů a při velké zátěži do dlouhého kopce apod. až na 105stupňů. Podotýkám,že mám vyčištěný chladič, nový termostat a nové čidlo, říkali mi že může být fouklé těsnění pod hlavou, ale nemá to žádné takové příznaky, voda se mi neztrácí, nepění, není žádný olej ve vodě a z výfuku mi nic nedýmí. Po zastavení při teplotě 90-95 můžu po opatrném upuštění tlaku z expanzky normálně sundat víčko. Ještě zkusím zajít na test CO v chladící kapalině ať mám jistotu zda je hlava OK. Jaké s tím máte prosím vás zkušenosti a při jaké teplotě vám to jezdí?Dík všem za rady. S pozdravem Pavel.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle všeho co si vyměnil a napsal ostává.....budík. Teda ukazatel teploty.

Možná, že fixluje, a ty se trápíš zbytečně.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezavadejte takovy nesmysly..bohuzel 2.5TD se takhle chova. Kdybys kdesi zalovil ve foru, ma to pry nejak dva termostaty snad. A kdosi tu psal, jak mu to nekdo prestavil, ze se mu to chladi uz dobre. Problem je taky, ze to ma vodni chladic turba, takze to taky prihriva vodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Že se ti to takhle hřeje je úplně v pořádku, mě se choval stejně, až do mojí úpravy, kdy jsem to trošku přestavěl. Nic nemáš v háji je to takhle vyrobený.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no vida, ja o vlku a vlk tady :) popis jim jaks to prestavel, ono tohle sem videl u kamose s 2.5TD a fakt se to docela hreje pri vetsim zatizeni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja mám 2.1TD a teplotu motoru mám při běžném provozu 88C při jízdě okolo 150km/h dokonce klesne na 83C.Ale pokud někoho táhnu na vlečném laně, tak to teplota strašně letí navrch hlavně do kopce.Jednou jsem tahl citroen CX do kopečka a na teploměru jsem měl 120C!! Ani jeden větrák neběžel. Motor to naštěstí přežil:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už mám konečně klid po výměně termostatu ale nedávno sem jenom projistitu to chtěl změřit tak sem vzal hliníkovou čepičku z kola, udělal do ní dírku, prostrčil čidlo teploty od multimetru, zapaplal stalinovým lejnem a našrouboval za hlavou na ventil.

Výsledek? Teplotní čidlo je sice na hlavě, já měřil těsně za ní ale rozdíl je kolem 4°, o tolik ukazuje palubka víc.

Venkovní teplota byla asi 10°, trochu sem topil, auto se zahřívalo rychleji než sem čekal ale 20km sem se nedostal nad 88° (pohybovalo se to mezi 83 a 88) až pak ve městě se to dostalo na nejvyšších 92°.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta teplota za jízdy 90° je normální ale pokud ti pri 120Km leze honě nahoru na 100° a víc tak máš neprůchozí chladiče(mezi chladiči jsou s klimou 3 za sebou, je asi 1cm mezera která je zalepená bordelem muškama prachem a diky ní neproudí přes chladiče vzduch). To znamená sundat předek auta a vyčistit, já todle taky absolovoval a od té doby mám teplotu 90-95° maximálně, ato pří richlosti 160Km kopec, dálnice. navíc jsem měl rozpadlej ten prostřední chladič kteý cladí vodu s interkuleru. mám také 2,5TD. Tom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.