Guest ¨Pokec16v

PROBLÉM-Mlácení hydroštelů u 405 Mi16

15 posts in this topic

Zdarec vsichni. Liju do svyho zavodaku olej 10W-40 a nikdy nebyl problem-az ted. Po sobotnim zavode (kdyz teplomer oleje ukazoval chvilemi i pres 100 stupnu) se zacaly ozyvat hydrostely... Napadlo me jestli to nemuze byt tim, ze se olej uvaril a zridnul natolik, ze to prestalo poradne mazat a tudiz i vymezovat....Co myslite? Kazdopadne olej na vacky priteka, protoze jsem mel trosku prasklou hadici od prefuku do vany a kolem byl olejovej flek-takze olej tam fakt je. Dam do toho ted 5W-40 (syntetika=stalejsi vlastnosti za tepla a 50=vetsi viskozni index za tepla). Myslite ze to bude stacit? Neni treba lepsi dat tam 10W-60. Anebo co s tim jinak? Hazejte navrhy. Diky Pavel

Share this post


Link to post
Share on other sites

kokso ak si tam doteraz nedaval plnu syntetiku uz by som ju tam ani nedaval lebo zadres motor...jednoznacne neodporucam!a este jedna vec ked klepu hydrosteli tak by sa mal dava skor hustejsi olej a nie redsi co vlastne aj je plna syntetika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten motor ale jasne danou specifikaci oleje nema (tak jak u jinych aut). Tady se da dle tabulek a manualu pouivat od mineralu 15W-40 pres polosynt. az po plnou syntetiku... Takze zatim 10W-60 vede:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to je pekne ale ked raz tam uz lejes polosyntetiku(a uz je to zopar rokov ze?)tak tam jednoducho nemozes dat plnu lebo ti rozpusti zapecene necistoty v motore a zasere olejove cerpadlo tym padom nemaze motor a tym padom si skoncil s jazdenim...lebo ho zadres :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kuboSE

no to je pekne ale ked raz tam uz lejes polosyntetiku(a uz je to zopar rokov ze?)tak tam jednoducho nemozes dat plnu lebo ti rozpusti zapecene necistoty v motore a zasere olejove cerpadlo tym padom nemaze motor a tym padom si skoncil s jazdenim...lebo ho zadres :super

A co si takhle přečíst o tom něco od někoho, kdo tomu opravdu rozumí?

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3 - o těch \"polosyntetikách\" apod,

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus7 - o té záměnnosti,

ale raději všechny články na

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ¨Pokec16v

Ten motor ale jasne danou specifikaci oleje nema (tak jak u jinych aut). Tady se da dle tabulek a manualu pouivat od mineralu 15W-40 pres polosynt. az po plnou syntetiku... Takze zatim 10W-60 vede:roker

No ty ale plácáš dobrý kraviny.

Ten motor má přesně danou specifikaci oleje, nejen viskozní třídu. Dokonce je doporučený i výrobce. Představa, že do vysocenamáhanoho vysokovýkonného bezninového motoru, který má chlazení rozstřikem oleje, dvojité písty a spoustu dalších vychytávek naleju 15W40 minelální olej a krosnu s tím závody už neni ani směšná.

Navíc v tomhle režimu použití se zkracuje výměna až na 800km. Tedy jestli tomu dobře rozumim a jezdí s tím skutečně závody.

No a k tomu zapečeni.. může se stát, že lokálně překročila teplota mez, při které se nekvalitní olej zapeče, nebo naopak nedokáže udržet mazací film a součástka se přidře.

Měnit třídu oleje je řešení jen částečné a nemusí se vyplatit, protože bude mít jiné vlastnosti za nišších teplot. Navíc se stejně nevyhneš vysokým teplotám na některých místech.

Doporučil bych se zamyslet nad chladičem oleje a jeho velikostí. Dneska se dá sehnat spoustu krásných věcí dílů. Je to mnohem lepší, než se nad tím zamýšlet dodatečně nad rozebraným motorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: ¨Pokec16v

Ten motor ale jasne danou specifikaci oleje nema (tak jak u jinych aut). Tady se da dle tabulek a manualu pouivat od mineralu 15W-40 pres polosynt. az po plnou syntetiku... Takze zatim 10W-60 vede:roker

No ty ale plácáš dobrý kraviny.

Ten motor má přesně danou specifikaci oleje, nejen viskozní třídu. Dokonce je doporučený i výrobce. Představa, že do vysocenamáhanoho vysokovýkonného bezninového motoru, který má chlazení rozstřikem oleje, dvojité písty a spoustu dalších vychytávek naleju 15W40 minelální olej a krosnu s tím závody už neni ani směšná.

Navíc v tomhle režimu použití se zkracuje výměna až na 800km. Tedy jestli tomu dobře rozumim a jezdí s tím skutečně závody.

No a k tomu zapečeni.. může se stát, že lokálně překročila teplota mez, při které se nekvalitní olej zapeče, nebo naopak nedokáže udržet mazací film a součástka se přidře.

Měnit třídu oleje je řešení jen částečné a nemusí se vyplatit, protože bude mít jiné vlastnosti za nišších teplot. Navíc se stejně nevyhneš vysokým teplotám na některých místech.

Doporučil bych se zamyslet nad chladičem oleje a jeho velikostí. Dneska se dá sehnat spoustu krásných věcí dílů. Je to mnohem lepší, než se nad tím zamýšlet dodatečně nad rozebraným motorem.

1) Pokud je neco PRESNE dany, znamena to, ze neni vyber. V manualu je ale vyber ze vsech oleju-takze jak rikam NENi to presne dany... Mozna jsem blbej, ale proto jsem tady, aby mi to nekdo ozrejmil:aut

2) Na mezichladici se uz pracuje, ale obavam se, ze to problem mlaceni hydrostelu neodstrani...Mlati to totiz i za studena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozyvaji se ti i ted v dalsim provozu, za studena, za tepla? Kolik to je nad 100? Do cca 115 - 120 bych se tim nejak zvlast nezabejval, pokud to bylo kratkodoby zvyseni v dusledku zvysenyho namahani, olej to vydrzi. Zalezi i na tom, kolik ten tvuj puvodni mel natoceno, za jakych podminek, v jakym stavu byly hydrostely, jestli dost vysoky tlak oleje atd.

Kazdopadne bych nejdriv overil, jestli tlak je v norme a potom by se dalo uvazovat, jestli dat 10/60, nebo radsi chladic oleje, kdyz dostava casteji pokourit.Mam taky motor 16v, olej se mi bezne drzi mezi 95-100, pokud je vedro a vetsi zatizeni, zazil jsem uz i 120, potom jsem radsi zvolnil.Resil jsem to chladicem oleje, i maly 10radkovy to srazi o cca 5-10st, ale na 2l bych radsi dal alespon 13radkovy, nebo jeste o fous vetsi,radsi rezerva, nez na hranici.Jinak ani ten 10/60 neni vselek, sice snese vetsi tepelny zatizeni bez fatalnich nasledku, ale rychleji degraduje, chce to menit v kratsich intervalech, takze financne ne zrovna prijemny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ¨Pokec16v

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: ¨Pokec16v

Ten motor ale jasne danou specifikaci oleje nema (tak jak u jinych aut). Tady se da dle tabulek a manualu pouivat od mineralu 15W-40 pres polosynt. az po plnou syntetiku... Takze zatim 10W-60 vede:roker

No ty ale plácáš dobrý kraviny.

Ten motor má přesně danou specifikaci oleje, nejen viskozní třídu. Dokonce je doporučený i výrobce. Představa, že do vysocenamáhanoho vysokovýkonného bezninového motoru, který má chlazení rozstřikem oleje, dvojité písty a spoustu dalších vychytávek naleju 15W40 minelální olej a krosnu s tím závody už neni ani směšná.

Navíc v tomhle režimu použití se zkracuje výměna až na 800km. Tedy jestli tomu dobře rozumim a jezdí s tím skutečně závody.

No a k tomu zapečeni.. může se stát, že lokálně překročila teplota mez, při které se nekvalitní olej zapeče, nebo naopak nedokáže udržet mazací film a součástka se přidře.

Měnit třídu oleje je řešení jen částečné a nemusí se vyplatit, protože bude mít jiné vlastnosti za nišších teplot. Navíc se stejně nevyhneš vysokým teplotám na některých místech.

Doporučil bych se zamyslet nad chladičem oleje a jeho velikostí. Dneska se dá sehnat spoustu krásných věcí dílů. Je to mnohem lepší, než se nad tím zamýšlet dodatečně nad rozebraným motorem.

1) Pokud je neco PRESNE dany, znamena to, ze neni vyber. V manualu je ale vyber ze vsech oleju-takze jak rikam NENi to presne dany... Mozna jsem blbej, ale proto jsem tady, aby mi to nekdo ozrejmil:aut

2) Na mezichladici se uz pracuje, ale obavam se, ze to problem mlaceni hydrostelu neodstrani...Mlati to totiz i za studena.

1) Ano seš, přečti si prosím něco o značení olejů. Oddie tu dával odkazy i do aktuálního vlákna , i když už se to probíralo mockrát.

2) to bude asi tím, že teď už sou po smrti, co myslíš ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

prohledl jsem si vsechny temata o hydrostelech a protoze mam s nima sam problemy tak se chci zeptat jak akutni je vymena? (chapu, ze cim driv tim lip). nici se nejak motor? Podle me jen trochu vic zere mot. olej (jednou za 2 mes. dolevam max. 0.3l oleje) Mam 406 1.8 16V break 140 000 km. Hydrostely mi klepou pri studenem motoru vic, za tepleho mene a klepani je zavisle na vysi otacek (vyssi vic, nizsi mene). Vykon v pohode.

Auto mam teprve rok a pul. Po koupi jsem nechal menit rozvody, svicky, benz. filtr atd. Mechanik ktery mi to menil me potvrdil domenku, ze jsem koupil auto s motorem ktery byl rozebiran, protoze byla pretesnena vana i palice a strzenej sroub u rozvodu (amaterska vymena) a rekl mi pokud se to vyrazne nezhorsi at s tim zatim jezdim. Olej menim pravidelne po 10 000 km (10W40). Jinak jsem s autem velmi spokojeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevím jaká je daná specifikace oleje pro mi ,ale pokud ti hydroventily klepou znamená to že jsou nejspíš zatuhnute,da se tomu pomoct tím že je vytahneš ven ,vymačkáš ve svěráku,opatrně,z dírky kudy jde do něj jde tlak ojej musí vykapávat špinavy olej,to několikrát zopakuješ,až začnou chodit, poznáš že jdou mírně zmáčknout mezi prsty,je dobré předem namočit do nafty pokud se začnou pružit měly fachčit......ja v gti používám 10w40 měním ho po 10 tis a je klídek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste jednou k hydrostelum. Byl mi doporucen nejaky pripravek od firmy Wynns (cca 2-3 dcl) ktery prileju do motoru a hydrostely by se mely ztisit. Je lepsi to nalit pri vymene oleje (menim kazdych 10 tis. km 10W40) a nebo mate nekdo zkusenosti s necim podobnym a nebo mi doporucite nejakou lepsiho znacku?:myslim

P406 1.8 16V break 98'

Share this post


Link to post
Share on other sites

¨Pokec16v: Pomuže jedině z motoru ven, rozebrat je, rozhýbat a znova namontovat do motoru. Do rozebírání hydroštelů se radši nepouštěj, ne na to potřeba zkušenost a dost zajímavý nářadí. A taky hrozí že přijdeš o oko. Najdi někoho kdo dělá repase hydroštelů.

Před montáží budou hydroštely prázdný, do vaničky s olejem dej dvě sirky a hydroštrel dej na sirky a napumpuj do nich olej co se vejde, pak s nima do motoru. Odhadem bych to šacoval na 6 tis. jenom hydroštely.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

¨Pokec16v: Pomuže jedině z motoru ven, rozebrat je, rozhýbat a znova namontovat do motoru. Do rozebírání hydroštelů se radši nepouštěj, ne na to potřeba zkušenost a dost zajímavý nářadí. A taky hrozí že přijdeš o oko. Najdi někoho kdo dělá repase hydroštelů.

Před montáží budou hydroštely prázdný, do vaničky s olejem dej dvě sirky a hydroštrel dej na sirky a napumpuj do nich olej co se vejde, pak s nima do motoru. Odhadem bych to šacoval na 6 tis. jenom hydroštely.

Částečně souhlasím,oddělat vačky,vyndat samostavy-ať víš na čem jseš.O oko rozhodně nepříjdeš.Samostav je tvořen,dá se říci třemi pístky zasunutými v sobě.Tlakem oleje se posouvají dle potřeby.Je tam pružinka o průměru 8mm o síle drátu 1mm,ta ti oko nevyrazí.Spec.nářadí netřeba,pístky vysuneš opatrně kombinačkama.Zpět dávat prázdný ale dobře promazaný.

Skoro bych řekl,že se na nich nemá co pokazit,kdo to rozdělával,třeba pochopí.Když závodíš,jistě dáváš olej včas a kvalitní.Používal jsem kdysi také polosynt.vzpomínám si,že motor ,když jsem ho následně rozďál byl bez usazenin a čistej.Teť jezdím synt. 5w-40.Jsi si opravdu jist,že jde nahoru dostatečný tlak oleje?Jestli to rozděláš,dej vědět,cos tam našel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.