Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

olej 1.4


Tomcat

Recommended Posts

Původně zaslal: BOSSCZ

No rozhodně bych doporučil TOTAL :cool:

Jinak množství: asi ti bude stačit ten 5litrovej kanystr

No a označení oleje asi 10w40 ,ale možná tam dávají už plnou sintetiku:nevim

Dnes už žadný rozdíl mezi plnou a polo syntetikou není přečti si články na www.oleje.cz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mazání motoru jsou přdepsané vícerozsahové oleje, které se dokáží přispůsobit teplotním poměrům, takže není nutná jejich výměna v závislosti na ročním období. Více rozsahové oleje jsou vyráběny na bázi řidkých jednorozsahových olejů (např. 10W) přidáním tzv. zahušťovadel (olej se stabilizuje i v horkém stavu a tím získá správnou mazací schopnost za každých provozních podmínek).

Včera jsem měnil olej a servisák se mě zeptal, jestli chci klasiku 10W-40, nebo kvalitnější a trochu dražší 5W-40 fullsinth (rozdíl byl asi 80kč na litru). Dal jsem tam 5W-40 a budu žít s tím, že jsem udělal něco pro své vozítko :potlesk

jinak ještě píšou, co znamené značení u oleje např SAE 10W-40, kde 10 znamená viskozitu oleje za studena (čím výšší, tím je studený olej řidší), W znamená olej určený i pro zimní použití, 40 - viskozita horkéh oleje (čím je větší, tím je horký olej hustší). Samo platí, studený olej - snaha houstnout, horký olej - snaha řídnout. Ideální olej má za všech teplotních podmínek stejné vlastnosti...nebo se tomu alespoň blíží

Výběr výrobce je na každém a na tom,co mu kdo poradí...já tam mám OMV.

Ještě jedna otázka možná mimo mísu. Máte někdo zkušenost s přidáváním aditiv do oleje? Já sem kdysi do fáva přilil plechovku jakýhosi medovýho sajrajtu a motor byl tišší a jelo to o něco líp. Už nevím jak se to menovalo (dal sem to tam na doporučení kámoše - prý mu jeho punto jelo líp). Dávali jste někdy něco takovýho do pegyny?

[upravil dne 4.10.06 tanagy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: tanagy

Pro mazání motoru jsou přdepsané vícerozsahové oleje, které se dokáží přispůsobit teplotním poměrům, takže není nutná jejich výměna v závislosti na ročním období. Více rozsahové oleje jsou vyráběny na bázi řidkých jednorozsahových olejů (např. 10W) přidáním tzv. zahušťovadel (olej se stabilizuje i v horkém stavu a tím získá správnou mazací schopnost za každých provozních podmínek).

Včera jsem měnil olej a servisák se mě zeptal, jestli chci klasiku 10W-40, nebo kvalitnější a trochu dražší 5W-40 fullsinth (rozdíl byl asi 80kč na litru). Dal jsem tam 5W-40 a budu žít s tím, že jsem udělal něco pro své vozítko :potlesk

jinak ještě píšou, co znamené značení u oleje např SAE 10W-40, kde 10 znamená viskozitu oleje za studena (čím výšší, tím je studený olej řidší), W znamená olej určený i pro zimní použití, 40 - viskozita horkéh oleje (čím je větší, tím je horký olej hustší). Samo platí, studený olej - snaha houstnout, horký olej - snaha řídnout. Ideální olej má za všech teplotních podmínek stejné vlastnosti...nebo se tomu alespoň blíží

Výběr výrobce je na každém a na tom,co mu kdo poradí...já tam mám OMV.

Ještě jedna otázka možná mimo mísu. Máte někdo zkušenost s přidáváním aditiv do oleje? Já sem kdysi do fáva přilil plechovku jakýhosi medovýho sajrajtu a motor byl tišší a jelo to o něco líp. Už nevím jak se to menovalo (dal sem to tam na doporučení kámoše - prý mu jeho punto jelo líp). Dávali jste někdy něco takovýho do pegyny?

[upravil dne 4.10.06 tanagy]

Přečti si články na www.oleje.cz aditiva do oleju jsou skoro k ničemu a jenom zbytečně vyhazuješ penize.... dnešni oleje jsou kvalitní a již obsahují ruzná aditiva.

Aditiva je jen tahák na lidi...... jak říkám přečti si članky jsou dost zajímavé....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez by som do svojej 206 1.1 ziadne zazracne vodicky nedaval. Je to prezitok z minulosty, kedy neboli tak kvalitne oleje, dnes to nema vyznam.

Do tochto motora ide 3,3 litra oleja. Pri vymene musis odsat zo spodu vanicky asi 3deci, ktore takm ostanu, pretoze vypustaci otvor nieje najnizsi bod.

Ale myslim, ze to ani v Peugeotackom servise nerobia, pretoze po vymene tam vzdy najdem oleja az nad hornou riskou. Myslim, ze sa iba pozru do tabulky, a bachnu tam 3,3 l bez odsania tych troch deci toho stareho sajrajtoveho oleja.

A preto si najblizsie olej vymenim SAM. Dam tam olej kvalitnejci a este mi ostane na pivo (a nie jedno).

A este jedna vec VZDY davaj to co ti predpise vyrobca. Ja mam rok 2002 a je tam napisana plna syntetika koly predlzenemu intervalu vymeny. 2 roky, alebo 30k km. Ale mozes aj polosyn. Ked sa ti stym chce babrat kazdy rok. :papa:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trochu som patral v mudrej literature a do benzinovej 206 je najvhodnejsi olej specifikacie ACEA A3 (Asociacia konstrukterov europskych automobilov) najvyššia kvalita A3 dlžka výmeny až 30 000km s viskozitou SAE 10 W 40 to znamena pre prevadzku od -20 (10) Winter-Zima(W) do + 40 (40) alebo SAE 5W40 od -30 celzia do + 40

Do paliva ani oleja nesmieme pridavat žiadne pridavne mazacie prostriedky:bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: tibor

Tiez by som do svojej 206 1.1 ziadne zazracne vodicky nedaval. Je to prezitok z minulosty, kedy neboli tak kvalitne oleje, dnes to nema vyznam.

Do tochto motora ide 3,3 litra oleja. Pri vymene musis odsat zo spodu vanicky asi 3deci, ktore takm ostanu, pretoze vypustaci otvor nieje najnizsi bod.

Ale myslim, ze to ani v Peugeotackom servise nerobia, pretoze po vymene tam vzdy najdem oleja az nad hornou riskou. Myslim, ze sa iba pozru do tabulky, a bachnu tam 3,3 l bez odsania tych troch deci toho stareho sajrajtoveho oleja.

A preto si najblizsie olej vymenim SAM. Dam tam olej kvalitnejci a este mi ostane na pivo (a nie jedno).

A este jedna vec VZDY davaj to co ti predpise vyrobca. Ja mam rok 2002 a je tam napisana plna syntetika koly predlzenemu intervalu vymeny. 2 roky, alebo 30k km. Ale mozes aj polosyn. Ked sa ti stym chce babrat kazdy rok. :papa:papa

Jestli tam necháváš olej 30t km tam se s motorem pomalu rozluč :potlesk existujou dlouhé servisní intervaly, ale jenom pro speciálně uspusobené motory a to tvoje 206 nemá :D

jinak přečti si článek v příloze ze serveru www.oleje.cz

ten ti vyslvětlí jak je to s tou plnou syntetikou :D

A pak tady rozdávej rady :mrk:papa:papa

[upravil dne 7.10.06 Bda]

Mazivářské mýty.doc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli tam necháváš olej 30t km tam se s motorem pomalu rozluč :potlesk existujou dlouhé servisní intervaly, ale jenom pro speciálně uspusobené motory a to tvoje 206 nemá :D

no tady bych oponoval ...

mel jsem 306tku (9/99) 5,5let. A od novoty intervaly 30tkm motor 1.4 KFX a najel jsem 180tkm, motor byl jak novy ...

daval se celou dobu total quartz 7000 10w40, jo a mezi vymenami se nic neztracelo. Rocne se najelo neco malo pres 30tkm.

[upravil dne 8/10/06 ajsik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, na ten interval výměny oleje existuje víc názorů. U 206tek sem slyšel o intervalu 20t km. Mechanik mi tam dal syntetiku 5w40 a pronesl, že další výměna za 15.000 km.

Co na to říct? Cena za olej neni zase tak brutální, abych na tom šetřil. Valime do aut ročně mnohem větší sumy za různý kraviny, tak nás pár stovek (poř. litr) za olej nemůže rozhodit, ne? A viděli ste ten olej po 15.000 km? Po 30 tkm to musí být jak turek mocca Kardiak - černý jak bota

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Pár stránok na info a kupe olejov:http://oleje.pasaz.cz/castrol/ // www.autosuciastky.com// //www.oleje.cz/eshop//

//www.autooleje.cz/oleje/automobilove// http://obchod.csmarketing.cz/productsByCategory.asp?intCatalogID=10&strCatalog_NAME=Motorov%E9

www.e-chevrontexaco.cz/eshop.php?kat=1

http://www.superautodily.cz/index.php?stranka=e-shop&kategorie=105

http://www.mmad.cz/products.php?cid=43&productslisttype=catalogue&productsordertype=price&produc

Označenie výkonnosti oleja na obaloch:MB 229.3 – motorové oleje pre osobné s predĺženými intervalmi výmeny oleja (30.000 km).

MB 229.5 – motorové oleje pre osobné automobily s predĺženým intervalom výmeny oleja (20.000 km), znížené emisie škodlivín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, je úplně jedno, jestli jde o 5W40, nebo 10W40 (záměrně neříkám polo- či syntetický, protože to je dneska už taky jenom mýtus, byť se toho koukám lidi rádi drží :)). Dneska jsou všechny oleje dostatečně kvalitní, za předpokladu, že splňují výkonnostní (!) klasifikaci předepsanou výrobcem motoru. Viskozita se pak zvolí podle teplotních podmínek, ve kterých bude motor provozován. Většina dnešních benzínových motorů vyžaduje oleje s výkonnostní klasifikací ACEA A3, případně API SJ a vyšší.

Interval výměny oleje je více či méně individuální záležitost. Záleží na podmínkách, ve kterých auto provozujete, a na stylu jízdy. Interval dva roky, nebo 30 000 km je ve většině případů naprosto utopistická představa. Pokud totiž jezdíte ve městě, nebo v jiném prašném prostředí, interval výměny se výrazně zkracuje. Přidáme-li k tomu cesty na krátkou vzdálenost, časté studené starty a zatěžování motoru neustálou akcelerací (typicky městská doprava), nejdelší rozumný interval výměny je cca 15 000 km, tedy půlka. Pokud budete jezdit každý den jenom po dálnici 200 km a vyhnete se městu, máte šanci se intervalu 30 000 km přiblížit. :) Je ale na vaší úvaze, jestli budete brát předepsaný (oni vám totiž v servisu zapomněli říct, že jde o MAXIMÁLNÍ) interval výměny jako dogma, nebo ne. Ten olej zas tak drahý není, motor však ano.

GONDARe, víš vůbec, o čem píšeš? Nechápu, jak můžeš dát do souvislosti viskozitní klasifikaci oleje s intervalem jeho výměny, to jsou dvě naprosto nesouvisející věci. Interval výměny (maximální) předepisuje výrobce motoru, nikoliv oleje. Skutečně existují oleje přizpůsobené pro delší interval výměny, nicméně dávat takový olej do motoru má smysl jen když je předepsán, což v našem případě není. Nehledě na to, co jsem psal výše - v městském provozu je takový olej k ničemu, protože se zničí stejně rychle, jako ostatní oleje, tudíž se ho nevyplatí kupovat. Je lepší koupit kvalitní "normální" olej a, máte-li své auto rádi, zkrátit interval dle potřeby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MartinR

U dieselu je to 15000 nebo 20000km.Nicméně po cca 1000km už je olej černý jako bota od usazenin ze spalování nafty.Takže podle výše uvedeného by bylo dobré měnit olej každých těch 1000km, aby byl zlatavý jako med a motor by byl věčně nový :-)

Podle čeho výše uvedeného? Že je olej u dieslu za krátkou dobu černý od sazí (nikoliv usazenin ze spalování) je údajně normální (osobní zkušenost nemám, podle mně nafta patří do kamen :D). To ale nutně neznamená, že je olej znehodnocený. A pokud se nemýlím, je tu řeč o benzínovém motoru.

[upravil dne 31/12/07 Fakir]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...