Sign in to follow this  
Followers 0
jack

volnobezne otacky 1,9 TD 406?

12 posts in this topic

Jake mate volnobezne otacky u dieselu?

Ja mam u sve 406 1,9 Td kolem 990 ot/min.

Podle me by melo byt tak pod 900 ot/min.

dikys za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma to byt (teda aspon ja to mam tak na 2.1TD) 900ot/min ale pri zapnutom sitici (teda pri studenom motore) to je 950ot/min... :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak tedy 900 ot/mit.

Ok

protoze ja to mam i za ohrateho motoru porad stejne jeko studeny 990 ot/min

cos je blbe

ze by nevypnul sitic:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jo tak to mas fakt dost blbe ak ti to nevypne sitic ale nemusi to byt len v tom lebo nieco som tu cital ze to moze robit aj krokovi motorcek...skus ten kuknut ci sa ti vraca uplne na nulovu polohu :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemam tam krokovej moturek

mam diesela s rotacnim cerpadlem:)

bude to chtit seridit volnobezne otacky sroubkem 6 na cerpadle:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh tak to ti uz s tymto nepomozem ak nemas krokac lebo ja mam len ten, totizto nastastie(alebo nestastie)mam cisto elektronicke vstrekovanie a to myslim ani jedna 1,9TD nemala... :super

[upravil dne 3/10/06 kuboSE]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som mal ten istý problém s otáčkami u P 406 1.9 TD break, 98, keď som boli otáčky cca 1.000 ot/min, či už pri studenom motore alebo pri zohriatom motore. Zistil som, že mám nefunkčný elektroventil sytiča - tzv. automatický sytič. Funguje to na tom princípe, že po zahriatí motora na stanovenú minimálnu teplotu, pride od čidla teploty motora elektrický impulz na elektroventil, ktorý prepne polohu a začne prepúšťať podtlak od podtlakového čerpadla brzdového systému. Tento podtlak spôsobí tom, že dôjde k zatiahnutiu lanka sytiča na čerpadle. Po výmene tohto nefunkčného elektroventilu mi klesli pri zohriatom motore otáčky na 750 ot/min.

[upravil dne 7.10.06 Pali]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, tak to je asi i dost mozny, je to ten podtlakovej ventil, ktery je pred vikem ventilu ve stredu motoru, od nej vede lanko k cerpadlu a druha strana je k podtlaku?

Tak to budu muset vymenit, kolik to stalo?

Muzu vlaste zkontrolovat zda pri zahrati se ventil otevre a zatahne lanko a vypne sytic na cerpadle.

Dekuji za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvedený elektroventil sa dá aj obísť a to tak, že hadičky od podtlakového čerpadla pospájaš napriamo a tým hneď ako naštartuješ, tak ti hneď zavrie automatický sytič. Motor pôjde v pohode a tým budeš vedieť, či máš nefunkčný ten elektroventil. Nemusí byť však nefunkčný samotný elektroventil, môže byť nefunkčné aj čidlo teploty motora, od ktorého ide impulz na elektroventil. Dá sa to ešte aj vyskúšať tým, že vzadu na čerpadle, kde končí lanko systiča, skrutkovačom preklop klapku sytiča ručne a aj takto zistíš, či je sytič funkčný.

Čo sa týka elektroventilu tak ten stál cca 500,- Sk v Peugeote. Já netvrdím, že preto máš také voľnobežné otáčky, takýto problém som mal ja a preto som Ti to chcel iba poradiť. Chyba však môže byť aj niekde inde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem o vikendu zkousel ten podtlak sytice, ten v poho funguje, pritahne lanko, ale ta packa na cerpadle, ktera urcuje volnobezne otacky, tak ma na obou stranach stelovaci sroubky, ty jsou oba sestelovane tak ze tu packu nemuze podtlak ovlivnit.

Asi to bude chtit trochu postelovat.

Postupoval bych asi tak, necham motor ohrat az se sytic zatahne, pak posteluji ten pravej sroubek(cislo 6), aby ta packa mohla vice ubrat volnobezne otacky an cca 800 ot/min.

Ted mam porad 1000ot/min zos je dost, i kdyz spotrebu mam porad kolem 6L, tak bych to zase nechtel nejak rozjebat:)

dikys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam tiez zvysene otacky motoru a dokonca pri studenom su na 1000 a pri zohriatom cca 1050. Musim to ceknut vo co go. Jedna sa o rovnaky model 1,9 TD 66kw r.v.98

[upravil dne 19/10/13 09:55 od deathrunner]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.