Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Princip topení ?


HOFA

Recommended Posts

Topení a klima nijak nesouvisí (hadice, kompresor atd.)

Topení - voda z motoru jde do radiátoru (u Peugeotů stále, tedy bez ventilu - nevím určitě, jestli u 307, ale u ostatních je to tak). Teplota vzduchu do kabiny se nastavuje klapkou vzduchu, která míchá vzduch přes radiátor topení se vzduchem \"mimo topení\".

Klima - typický princip ledničky, akorát desetkrát silnější - asi 3 kW. Kompresor stlačí chladivo, pak jde do chladiče, který je umístěn vepředu před chladičem vody. Pak jde chladivo do výparníku, který je umístěn \"mimo topení\" - chladí vzduch procházející do kabiny klapkou \"mimo topení\".

Klima má ještě několik čidel:

- hlavní u aut. klimy je samozřejmě čidlo vnitřní teploty, které (pomalu) ovládá klapku míchání vzduchu

- čidlo nízký tlak chladiva - zastaví chod kompresoru

- čidlo vysoký tlak chladiva - zastaví chod kompresoru

- čidlo namrzání výparníku - cyklicky vypíná kompresor, aby led mohl odtát - někdy bývá nahrazeno časovačem

Chod kompresoru se ovládá elektromagnetickou spojkou - napohled se kolo točí

pořád, ale hřídel je unášena jen když je spojka pod napětím.

Popis odpovídá mým malým znalostem, prosím odborníky o upřesnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...