Sign in to follow this  
Followers 0
HOFA

Princip topení ?

3 posts in this topic

Nevím jak mám tento dotaz zformulovat,ale zajímal by mě technický princip topení,jak se chová třeba kompresor klimy anebo vůbec jaký vliv má na topení klima vůbec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klíma má taký vplyv, že okrem iného vysušuje vzduch. Niečo podobné tu už bolo rozoberané ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topení a klima nijak nesouvisí (hadice, kompresor atd.)

Topení - voda z motoru jde do radiátoru (u Peugeotů stále, tedy bez ventilu - nevím určitě, jestli u 307, ale u ostatních je to tak). Teplota vzduchu do kabiny se nastavuje klapkou vzduchu, která míchá vzduch přes radiátor topení se vzduchem \"mimo topení\".

Klima - typický princip ledničky, akorát desetkrát silnější - asi 3 kW. Kompresor stlačí chladivo, pak jde do chladiče, který je umístěn vepředu před chladičem vody. Pak jde chladivo do výparníku, který je umístěn \"mimo topení\" - chladí vzduch procházející do kabiny klapkou \"mimo topení\".

Klima má ještě několik čidel:

- hlavní u aut. klimy je samozřejmě čidlo vnitřní teploty, které (pomalu) ovládá klapku míchání vzduchu

- čidlo nízký tlak chladiva - zastaví chod kompresoru

- čidlo vysoký tlak chladiva - zastaví chod kompresoru

- čidlo namrzání výparníku - cyklicky vypíná kompresor, aby led mohl odtát - někdy bývá nahrazeno časovačem

Chod kompresoru se ovládá elektromagnetickou spojkou - napohled se kolo točí

pořád, ale hřídel je unášena jen když je spojka pod napětím.

Popis odpovídá mým malým znalostem, prosím odborníky o upřesnění.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.