dusang

Rucna brzda a zatazenie auta

7 posts in this topic

Mam Citroen Xsara 1.6i \'98, co je plus minus Peugeot 306.

Nedavno som si daval pred STK kontrolovat zadne brzdy a rucnu mi nastavili tak, ze ked je auto malo zatazene (ja, manzelka a maly syncek), tak rucna brzda brzdi normalne. Nedavno sme vsak isli v aute styria dospeli a vacsim zatazenim auta mi same brzdili zadne brzdy! (vzadu mam bubny) Rucnu paku som nemohol vytiahnut ani na prvy zub! Samozrejme, ze mi po par kilometroch zovrela brzdovka a brzdovy pedal sa dal stlacit az na podlahu... :roll

Toto som si uz vsimol na aute davnejsie, ze draha paky rucnej brzdy zavisi od zatazenia auta. Ale nastastie som to nemal nikdy tak blbo nastavene, ze by mi pri velkom zatazeni brzdili zadne brzdy same. Teraz mam rucnu nastavenu tak, ze mi brzdi na 3-4-tom zube.

Je teda normalne, ze s narastajucim zatazenim auta sa skracuje draha paky rucnej brzdy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zátežový regulátor, neboli omezovač účinku zadních brzd,je do vozu montován

proto,aby nedocházelo při brzdění k blokování kol při malím zatížení vozu.

Je-li auto lehčí a brzdíš-li velmi silně, regulátor pustí do váležku jen slabý tlak.

Je-li auto naloženo abrzdíš-li stejně silně, regulátor pustí do válečku tlak

mnohem větší.

Tolik o jediném systému který se na zadní brzdy přidává buď v konstrukžní nebo

elektronické podobě.:roker

Tvým případem bude spíš moc přitažená ružní brzda.Při jízdě se vše nahřeje a roztáhne

a pak to přibrzďuje víc víc.

Zkus to zdvihnout a nastavit tak aby se kola za studena bez zatažené ruční volně otáčela.

:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nech zkontrolovat kudy vedou bowdeny ruční brzdy - asi se o něco háčí a natahují.

Není to normální, že by činnost ruční brzdy závisela na zatížení - propérování auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi bych vyndal lanka z bowdenů u ručky a namonzervoval Breoxem. Když auto hodně zatížíš, náprava si sedne a pokud bowdeny na příchytkách pod nádrží nemejí kam jít (jsou \"dlouhý\") tak se pod autem zvlní do S. Což vyvolá efekt že se přitáhne lanko uvnitř a pak to břibržďuje.

Jen bych nakonzervoval bowdeny a povolil lehounce ručku.

Na třetím zubu by mělo být slyšet jak brzda začíní lehounce štktat, dál už by ručka měla brzdit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakujem vam vsetkym za rady.

Dam si vymenit lanovody rucnej brzdy a dobre nastavit rucnu. Pravy lanovod je prasknuty, takze ho aj tak musim vymenit a s tym vymenim rovno aj lavy.

Myslite, ze je jedno, akej znacky (PEX, Ricambiflex, Pimax, Bendix, ...) lanovod kupim, ze vsetky budu mat rovnaku dlzku? Alebo radsej kupit original?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to jedno. Dýlka by měla bejt stejná od všech tebou popsaných firem. Hlavně,ze budou nový.

;)A platit dvojnásobek ceny za originál lanovod je podle mne přepych. I tak za pár rokú zase odejde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.