Sign in to follow this  
Followers 0
Sagic

Jízda z kopce neutrál/rychlost

12 posts in this topic

Čau lidi,

v práci jsme dnes řešili spotřebu a dostali se k jízdě z kopce. Vím, že moderní motory při zařazeným rychlostním stupni odpojí nad určitým pásmem otáček přívod paliva a tudíž je spotřeba nulová,ale jak poznám,který motor to umí a který ne,když nemám palubní PC, který mi zobrazuje aktuální spotřebu?

Dnes jsme řešili HDI a TD, myslím,že HDI je jasný,ten to umí,ale co TD? Je to půl na půl,tak prosím o rozseknutí :D

(Samozřejmě motory od Peugeotu, r.v. od 97 :aut )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hezká otázka,taky by mě to zajímalo. Tak co? .Kterej z 2.1TD - máte funkční palubní počítač?;)

[upravil dne 28/9/06 bagr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže u TD je z hlediska spotřeby lepší vyhodit z kopce rychlost. Samozřejmě že z hlediska bezpečnosti ne :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řekl bych, že ani z hlediska spotřeby. Mechanické čerpadlo dávkuje určité množství paliva

při volnoběhu /vyhozená rychlost/, a to samé množství paliva i když jedeš z kopce se

zařazenou rychlostí- poněvadž nešlapeš na plyn. Takže na spotřebu je to prašť jak uhoď.

Jenže 2.1td má čerpadlo elektronicky řízený, a to by možná mohlo přívod paliva zavřít

úplně.:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

řekl bych, že stejně jako u HDIčka .. prostě existuje soustava hnaná a hnací ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z článku o 605 z roku 90:

\"...Obě verze se liší palivou soustavou - SL má karburátorový motor, kdežto SRi vstřikový vybavený katalizátorem. Vstřikovací soustava přerušuje dodávku paliva při brždění motorem a poklesu otáček na 1400/min, jakož i při dosažení největších otáček 6500/min.\"

Takže přepokládám že každej novější benzínovej vstřik to bude mít taky tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud vyradis z kopce neni to nebezpecne protoze posilovace jsou konstruovany na to aby fungovali i pri volnobehu a muj nazor je ze i setris protoze vetsinou pokud maz zarazeno s kopce tak mas podrazeno tudiz vyssi otacky nez volnobeh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: BobyD

pokud vyradis z kopce neni to nebezpecne protoze posilovace jsou konstruovany na to aby fungovali i pri volnobehu

Není to nebezpečný do chvíle než začně blbnout poteciomter jakože u 90% benz. Peugeotů k tomu dřiv nebo později dojde, nebo nedobije altík, otáčky zahaprujou, auto zdechne a pak ovládej to auto v 90 na točité okresce z kopce. Přeju hodně štěstí.

Původně zaslal: BobyD

a muj nazor je ze i setris protoze vetsinou pokud maz zarazeno s kopce tak mas podrazeno tudiz vyssi otacky nez volnobeh

Vyšší otáčky neznamenají že tam de benzín (viz co sem psal o příspěvek výš).

Oprava: Nevím jestli jsi mluvil o benzínu nebo dieselu, ale diesel v klidu zdechne taky...

Spíš by mě zajímalo jak je to u PD dieselů kde je čerpadlo ovládaný vačkou...

[upravil dne 28/9/2006 Fusion]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno, já mám 406 2,0i r.v. 96 a z kopce nevyřazuju - jednak je to těžká kráva, takže může nastat situace viz. Fusion, a druhak na počítači vidím 0,0 spotřebu, takže brzdím motorem a šetřím benzín :mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám 2,1 TD a mám tam palubní PC. Když z kopce vyřadím tak mám spotřebu podle aktuální rychlosti +- 1,2 l/100 km a když tam nechám rychlost, tak mi to úkáže 0,3 - 0,6 l/100 km. Takže pokud jedu z kopce, tak nechávám rychlost. A pokud jedu třeba po delší rovince, kde vím že po 700 m bude zatáčka, tak vyřazuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.