davmed

2 pumpy

15 posts in this topic

Původně zaslal: davmed

Nevíte někdo k čemu sloužej ty 2 elektrický pumpy vpravo vepředu dole pod blatníkem?:myslim

Ja zas neviem, ci ABS, ale jedna je brzdova, ktora tlakuje okruh brzd, to je ta co na zaciatku po otoceni klucikom zacne vrcat, ale ta je tam iba vtedy ak mas system brzd BENDIX :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tomu teda nerozumim, ABS mam, bendix taky, ale brzdovou pumpu mam na vacce, takze to s funkni brzd asi nema spolecneho, podle me to je jen na ABS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod PRAVÝM blatníkem jsem měl vakuovou pumpu pro EGR. (Rozbíhala se v druhý poloze klíčku) Pod levým blatníkem jsem měl regulátor síly serva. Elektrická pumpa pro brzdy s ABS Bendix je vlevo, ale ne pod blatníkem, je normálně v motorovým prostoru pod vzduchovým filtrem. Strany: levá je tam, kde je volant, pravá je tam, kde není volant - normálka. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr605

Pod PRAVÝM blatníkem jsem měl vakuovou pumpu pro EGR. (Rozbíhala se v druhý poloze klíčku) Pod levým blatníkem jsem měl regulátor síly serva. Elektrická pumpa pro brzdy s ABS Bendix je vlevo, ale ne pod blatníkem, je normálně v motorovým prostoru pod vzduchovým filtrem. Strany: levá je tam, kde je volant, pravá je tam, kde není volant - normálka. :D

jasne, ta pumpa nie je pod blatnikom ale pod vzduchovym filtrom, tak sorry.........a co je ta vakuova pumpa pre EGR?:myslim diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je vec, ktera otvira ventil mez sanim a vyfukem - kdyz zkouknes parohy sani, tak uprostred vede asi 2cm tlusta trubka smerem dozadu dolu spolu s parohama sani. Tim se do sani pousti cast vyfukovych plynu pri urcitych otackach a plynu a pomaha to tak snizovat emise nejakeho oxidu dusiku nebo siry nebo neco. V praxi to zasira sani od sazi, a na vykon to nema vliv, nebo spis negativni v pripade, ze to enfunguje to jak ma. Ja jsem provedl protiopatreni, a tam kde je ten spoj na tech parohach, jak je ta trubka roztazena a stahnuta paskou, jsem narval dovnitr vytrihnuty kulaty plisek, stahnul to zpet a tim sem to ucpal :) Ohledne emisi se bat nemusis, nema to na nic vliv, akorat se ti nebude zasirat sani od sazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... no a ten ventil, kterej ty saze pouští do sání je podtlakovej. A v tom blatníku je vývěva, která vytváří podtlak, kterej ho otevírá. Někde pod krabicí na ECU od ABS a EGR vede gumová hadička právě k tomu ventilu. Je to pěkná opičárna. Nejjednodušší odpojení je přerušit právě tuhle hadičku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten plíšek kulatý kde je ten spoj na těch parohách jsem našel i u mého auta a dokonce i na motoru z XM.Pořád jsem nechápal co to znamená, myslel jsem, že tím obohatím přísun vzduchu do turba a pojede to lépe.Ale žádná změna:bojim.Dík už vím na co to tam je:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

sranda je..jak mam auto ted v servisu, tak pan mechanik \"chytry\" kdyz jsem mu rikal, pane...v tom spoji tam mam plisek aby nesel bordel do sani, on nato a proc, dyt to EGR potom nefunguje, a ja na to, no prave proto :) Nacez jsem se stal tercem slov, ktere ze me udelali naprosteho bridila a priblba, ktery si mysli, ze ti lide co to auto navrhovali sou naprosto kreteni, ze tim mam spatne emise a kdovi co jeste....

no nic jsem radsi nerikal :) jestli se o tom jeste zmini, tak mu pripomenu, ze az bude chipovat ochcavku ci jine auto, ze jestli si mysli, ze ti lidi co to auto vymysleli sou nejaci kreteni, ze to nenachipovali od vyroby ;)

ale to jen tak bokem :) ono tim pliskem je to asi podle me nejjednodussi, protoze clovek nemuse vedet kde je nejaka pumpa, kde vede hadicka, proto abych pravdu rekl, sam nevim ani nechci o tom EGR nic slyset, jen sem uvolnil jeden stahovacek a vystrihl kus plechu ;) Sofistikovanejsi reseni je vsak jak rika Petr605 odpojit to primo u zdroje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.