Marcel505

Zadní náprava 106, 205, 206, 305, 306, 309, 405 - na co si dát pozor?

30 posts in this topic

Mám dotaz ohledně zadních náprav na Peugeotech 106, 205, 206, 305, 306, 309, 405:

-jsou to téměř stejné nápravy?

-jak poznám na autě, že je špatná?

-je mi jasné, že když budou zadní kola do A, tak je pozdě

Prosím i o další rady (hlavně na co si dát pozor), moc o těchto vlečených ramenech nevím. A kdyby byli fotky, tak to bych se moc radoval...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No čo ti ja môžem poradiť je to, že skús sa zatlačiť auto zpredu a potom i zozadu, keď auto klesne a vráti sa do svojej polohy speť, tak je to ok, ale ak sa rozhúpe, tak su každopádne už tlmiče vybité... Kedysi bolo možné kupovať donich súčiastky, teraz už len celé tlmiče...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já poznal nápravu v pytli když jsem přezouval kola na letní-pravé kolo \"chodilo\" do boku tak 3 cm,a při průjezdu zatáčkou to taky nebylo ono.Teď mám nápravu po repasi,tak si chrochtám.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejlepší měřítko jak zjistit jestli už náprava odchází je strčit ruku mezi kolo a plech blatníku z vnitřní strany. Porovnáním obou stran se většinou přijde na to, že jedno je zalomený víc.

Zrovna minulou sobotu jsem kupoval repasovanou nápravu. Nové ložiska i čepy, gufera a zkontrolovaná nápravnice.

Pokud se náprava prodře, tak holt je na vyhození, nejde repasovat, je lepší zavčas to řešit.

Jen ještě na okraj, nápravu je nejlepší naplnit olejem. Jak tady byly odkazy na navrtávání maznic, tak to u nové nápravy ztrácí smysl (ložiska mají vlastní gufero a vazelína do nich neproteče). Olej proto, že časem zrezne pružinka gufera nápravnice, to pak netěsní a už je to jen otázka času kdy je potřeba nápravu rozhodit (nejprve začne náprava vysichat, vrzat a už jsem viděl i jednu zatuhlou nápravu, která nechodila vůbec)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za dobré rady! Určitě tohle zkusím. Ta náprava bude stará asi 19 let, je na autě, možná už ji repasovali, tak bych ještě potřeboval vědět, jak poznám repasovanou nápravu (i třeba když ji repasovali před nějakou dobou).

Jinak uvítám další rady, třeba i ohledně detailů, na co si dát pozor.

P.S. Jsou ty nápravy tedy stejné, nebo podobné?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Nejlepší měřítko jak zjistit jestli už náprava odchází je strčit ruku mezi kolo a plech blatníku z vnitřní strany. Porovnáním obou stran se většinou přijde na to, že jedno je zalomený víc.

Zrovna minulou sobotu jsem kupoval repasovanou nápravu. Nové ložiska i čepy, gufera a zkontrolovaná nápravnice.

Pokud se náprava prodře, tak holt je na vyhození, nejde repasovat, je lepší zavčas to řešit.

Jen ještě na okraj, nápravu je nejlepší naplnit olejem. Jak tady byly odkazy na navrtávání maznic, tak to u nové nápravy ztrácí smysl (ložiska mají vlastní gufero a vazelína do nich neproteče). Olej proto, že časem zrezne pružinka gufera nápravnice, to pak netěsní a už je to jen otázka času kdy je potřeba nápravu rozhodit (nejprve začne náprava vysichat, vrzat a už jsem viděl i jednu zatuhlou nápravu, která nechodila vůbec)

To jsou pěkné hovadiny, a ne dobré rady. Zajedno tu ty nápravy byly popsané už asi stokrát, i včetně těch rozdílů, a za druhé do těch ložisek NEPATŘÍ olej. Maznice mají smysl PŘEDEVŠÍM u nově zrepasovaných náprav, a to že ty ložiska mají gufera je hovadina totální! Gufero je jen v jediném místě, a to mezi čepem a ramenem, nikde jinde! Do prostoru mezi ložisky je to naopak zcela otevřené, a tam se právě doplňuje ten tuk, když se tam dá maznice. Pokud se tam naleje olej, tak to udělá především to, že rozpustí tuk od montáže, takže ta nově zrepasovaná náprava půjde do heiselu rychleji, než kdyby se na to vůbec nesahalo. Autor toho blábolu zřejmě nikdy vnitřek nápravy a ložiska neviděl :(

Co se samotného stavu nápravy týče, nejlépe so pozná na zvedáku pajcrem, jestli má v nějakém směru vůli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky bych se možná podíval na pneumatiky,jestli nejsou z vnitřní strany víc sjety.To by mohlo znamenat,že kola jsou už mírně do \"A\".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky oddie za jasné vysvětlení. No s tím zvedák - no možná to zkusím, jestli to půjde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jdeš kupovat něco prastarého? Zvednout to chce, aby s ramenem šlo zkusit zahýbat do strany, jinak se může stát i to, že je kolo za klidu rovně, když to auto stojí, ale přitom je ložisko polorozpadlé a má to vůli do stran (a auto šíleně plave). Pokud jde o to, jestli ložiska nejsou přirezlá a jestli to nevrže, to stačí pořádně zapérovat zadkem, na to se to zvedat nemusí. Jinak jestli už jí repasovali - pokud to má 19 let, čekal bych že to najelo aspoň 200tis km, a to už je náprava buď dělaná, a nebo ve smrti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starší to je, prý najeto 150 tis.Km.

Znamená to tedy, (až to zvednu), abych vzal za kolo a zahýbal s ním ve směru k druhému zadnímu kolu a k sobě, jo? Vlastně zleva doprava, říkám to správně?

Chápu-li to dobře, nesmí to mít tedy žádnou vůli v žádném směru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

150tis? A kolikrát? :)

Jo, v žádném směru to nesmí mít vůli, nesmí se hýbat rameno vůči nápravnici jinak než kyvně na tom čepu. Takže zkusit zahýbat aspoň za kolo, ale lepší je mezi nápravnici a rameno strčit pajcr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

150tis? A kolikrát? :)

Jo, v žádném směru to nesmí mít vůli, nesmí se hýbat rameno vůči nápravnici jinak než kyvně na tom čepu. Takže zkusit zahýbat aspoň za kolo, ale lepší je mezi nápravnici a rameno strčit pajcr.

Jasné, prostě to nesmí mít žádnou vůli. Takže když to bude mít malou, tak se to asi načíná, jo?

S tím pajcrem je to dobrý nápad, ale kdo ví, jestli takové vybavení bude.

Díky Oddie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když to má malou, tak se to načíná, když to má velkou, tak je ložisko rozpadlé na mraky. A když to nemá žádnou, ale při propérování se to skoro nebo vůbec nehýbe, tak je ložisko zarezlé. Vyjma opravdu malinké vůle jsou všechny ostatní případy na kompletní repasi - tedy výměnu i toho čepu, a pokud je to takhle provozované déle, tak se klidně zničí i to pouzdro, do kterého je strčené to ložisko, a to je konečná (to se pak musí buď celé vyměnit, nebo to někde převaří a přestruží, nebo vyvložkují). Jinak základní rozdíl - u 106, 405, Partnera je čep součástí nápravnice a ložiska jsou v rameni (tahle náprava se řeší trochu hůř), u 205, 306, 309, ZX, Xsary atd. jsou ložiska v nápravnici, a čep je v rameni - tam se to řeší o něco lépe (snadná výměna čepu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak oddie, byl jsem se na to mrknout, no nevím, v tomhle trochu tápu.

Kolo vůli nemělo. Připadalo mi, že se s ním do stran hnout nedá. Když jsem zatlačil na kufr, auto se hned vrátilo do normální výšky. Přikládám fotku té nápravy, prosím, je ložisko v nápravnici nebo v rameni? Nebo to je nějaká úplně jiná náprava než 205,309, 405 apod.?

Pardon za nevýstižné foto...

[upravil dne 29/9/2006 Marcel505]

post-0-14109594862326_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze strany.

[upravil dne 29/9/2006 Marcel505]

post-0-14109594862564_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je jiná než na 205/309/405. Konstrukci z těch fotek nevidím, musel bych to vidět ještě z nějakých pohledů, či lépe naživo. Co je to za auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Je jiná než na 205/309/405. Konstrukci z těch fotek nevidím, musel bych to vidět ještě z nějakých pohledů, či lépe naživo. Co je to za auto?

Je to 305ka. Já jsem totiž viděl v annonci, jak repasují ty nápravy, že tam uvádějí i model 305 (někde). Tak jsem doufal, že to bude podobné jako u 205ky.

Ale jak říkám, zadek se hned zase vrátil, kolo mi připadalo bez vůle. To auto nejezdilo v zimě.

Ještě mám nějaké pohledy, ale je to skoro totéž. Je to prostě nápravnice (roura) přichycená ke karoserii dvěma šrouby (pod zadními sedačkami). K té nápravnici chycená dvě ramena, každé rameno chyceno na dvou místech. To je asi blbý popis, ale víc jsem nevymyslel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie, olejem se plní náprava (trubka) ložiska mají samozřejmně vlastní těsnění (dobře se podívej na nové ložisko, ještě mi tu dvě nové leží na stole, případně vyfotím), kam by se za normálního stavu neměl dostat olej, natož vazelína.

Nikoho nenutím, jen to byla informace od servisu kde týdně dělají kolem 9-15 náprav.

Na dotaz, zda by tomu prospěly maznice a vazelína, mi bylo sděšleno že je to zcela nefunkční řešení, do ložiska se vazelína nedostane a jedině se tlakem vazelíny vytlačí břit gufera (případně stáhne přitahovací pružinka gufera)

Pokud je ložisko špatný, pak se vazelína sice dostane, ale to už je pozdě na mazání, lepší je repasovat uložení. Pak se ramena vydřou a nejdou už ani vyvložkovat, jsou do sběru ..

Za dobu od r. 91 se jim nevrátila jediná náprava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.