jack

205 GTI pls help, pri 6000 ot/min vypne

20 posts in this topic

Uz si nevim rady

nase 205 Gti upravene na rallye, kdyz se vytoci tak kolem 5500 - 6000 ot/min uplne vypne zapalovani otacky jdou na 0,tak na 0,5s kdyz se otacky prehoupnou pres 6000 tak vse v poho az do 7000 ot, pak omezi omezovac.

Uz jsme vymenili snimac otacek, zapalovaci modul, vahu vzduchu, jinou ridici jednotku, potenciometr skrtici klapky a nic platne.

nevite co by to jeste mohlo byt.

ve ctvrtek chceme jed rallye Kramolin a porad to zlobi.

pls help

Dekuju moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tech 5500 ot/min to jede uplne bez chybicky, pak od 5500 - 6000 ot to skubne jako svina a pak zas k 7000 ot to jede.

Jeste mi napadlo, davali jsme tam taky pouzitou vahu vzduchu, zda by to nechtelo novou.

Znamemu to delalo neco podobneho, dali mu novou vahu a v poho.

Ale uz vidim chybu ve vsem a ona to bude urcite nejaka blbina.

ale jaka? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jack

Do tech 5500 ot/min to jede uplne bez chybicky, pak od 5500 - 6000 ot to skubne jako svina a pak zas k 7000 ot to jede.

Jeste mi napadlo, davali jsme tam taky pouzitou vahu vzduchu, zda by to nechtelo novou.

Znamemu to delalo neco podobneho, dali mu novou vahu a v poho.

Ale uz vidim chybu ve vsem a ona to bude urcite nejaka blbina.

ale jaka? :(

No blbina, jako třeba, že váha vzduchu ti při 5500 hodí nulu a jednotka zjisí, že tam nejde vzduch a zavře palivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak myslis ze by to mohla byt ta vaha vzduchu?

jeste mi poradil jeden servisak ze tohle hodne delaji potenciometry skrtici klapky, ten jsem taky zkousel jiny, ale ne novy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja teda vahu v aute nemam, ale pocitam, ze je to potenciometr. Takze bych promeril odpor v celem rozsahu, jestli tam neni nejakej vakl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

potenciometr na klapce by to nedelal pri stale stejnych otackach. Predpokladam, ze ti to vynechava na vsechny rychlostni stupne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

presne tak pri vsech rychlostech.

Ten potenciometr by to delal kdybych mel pedal plinu v te poloze, kde je odporova vrstva narusena, ta poloha by byla porad stejna => nedelalo by to presne kolem 5500 - 6000 tis otacek

ale zkusim ho promerit

dikys

Share this post


Link to post
Share on other sites

ted jsem to zkousel uplne odpojit, ten potenciometr skrtici klapky a ono to GTi bez toho normalne jede a pridava.

Uz nechapu vubec nic.

Jake informace o poloze skrtici klapky dostane RJ?

uz jste se s tim nekdo setkal.

Ted to GTi jede s odpojenou lamda sondou, odpojenym potenciometrem:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud neni lambda, tak ŘJ počítá s nějakými universálními hodnotami, neni to OK, ale fungovat by to mělo! Mé auto bez poťáku nejede. Podle mě ŘJ nezná polohu klapky, ale dokáže ji odhadnout z hodnot váhy vzduchu, ale to je jen moje teorie!

Je zajímavý, že zrovna u 5500-6000 to nejede, mě něco podobnýho (ale jen u 2000-2500ot) dělaly špatný kabely ke svíčkám- nemuže to být tím? (nebo samotnejma svíčkama)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jack: myslel jsem promerit tu vahu pri vsech polohach, ne potak na klapce. Jinak me motor taky jede bez potenciometru klapky, ale blbe. Ono je to hlavne tim, ze RJ posbira udaje ze vsech cidel a pak je navzajem kombinuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ted bez roho potaku to blbne tak z 1/4 co pred tim, je to lepsi, ale obcas to taky skubne.

jj taky si myslim ze ted to bere hlavne info o tom kolik striknout paliva z mnozstvi nasavaneho vzduchu.

pls: jak promerim vahu vzduchu v jednotlivych polohach?

Dekuji

P.S: kdyz zkousim provest diagnostiku blikaci metodou K, tak se do

modu dostan, pak to zablika 3x a konec, zadne druhe blikani po pause neni,Cim to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vahu v aute nemam, takze nevim. Ale predpokladam, ze by mela jitpromerit podobnym zpusobem jako ten potak na klapce:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak to bude asi první kód- 12 (neboli blik pauza blik blik= 3x blik)to je signál začátku zkoušky, potom by se měla kontrolka zase rožnout a svítit a ty by jsi měl zopakovat postup, který jsi dělal před začátkem to 3x bliknutí!!

Jakou metodou to děláš- klíčkem, nebo tim diag konektorem a ukostřenim jednoho vývodu???

Jestli klíčkem, tak jsem tu popisoval jak na to, zkus hledat ,,diagnostika motoru´´

Share this post


Link to post
Share on other sites

nene

to 1 x blik pak pausa pak 2 x blik to je jasny, vstup do diagnostiky

ale pak, kdyz to ma vyblikat chyby tak to blikne 3 x a konec.

Pak uz nic.,

Delam to metodou kabel ukostrit z konektoru M70.

Ale metodou klicku mezi polohama 2-3 to taku bliklo jen 3x a dost.

divne co.

Tak bez toho potenciometru to Gti jede jeste lip nez s nim, ale porad to obcas skubne, ted uz trochu vejs, tak ve 6100 ot/min

uz je to na palici, co to muze jeste delat:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jack

nene

to 1 x blik pak pausa pak 2 x blik to je jasny, vstup do diagnostiky

ale pak, kdyz to ma vyblikat chyby tak to blikne 3 x a konec.

Pak uz nic.,

Delam to metodou kabel ukostrit z konektoru M70.

Ale metodou klicku mezi polohama 2-3 to taku bliklo jen 3x a dost.

divne co.

Tak bez toho potenciometru to Gti jede jeste lip nez s nim, ale porad to obcas skubne, ted uz trochu vejs, tak ve 6100 ot/min

uz je to na palici, co to muze jeste delat:bojim

tak to bude chyba 30,ne?Jestli nějaká taková existuje.

[upravil dne 27/9/06 michal.doubravsky]

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 neexistuje

31 je Lambda sonda a ta uz je taky odpojena.

Proste to auto jede lip bez lamda sondy, bez potenciometru skrtici klapky, bez aktivniho uhli

ale porad to jeste obcas skubne jak blazen

uz nevim co jeste na tom aute vymnenit:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem rozebral vahu vzduchu, je tam odporova draha, po ktere jezdi jezdec a kdyz jsem to meril ohmetrem, tak odpor roste od cca 40ohmu do 1100 ohmu, pak zas klesa, ale pri cca 700 ohmu to najednou vylitne na 1100 ohmu, pak zas klesne na 750 a tak to lita cca 5mm odporove drahy a je klid.

Tak to urcite vaha, nebo spis odporova vrstva je v prdeli.Je to na desticce plosneho spoje na 4 sroubkach, neda se koupit jenom ta desticka? nebo se musi cela vaha?

vaha ma na sobe stelovaci sroubek, ktery reguluje asi nejaky kondenzator, vapada to tak, co se tim steluje?

Urcite to vydrene mistecko na te draze, zapricinuje to ze to pri urcitych otackach = mnozstvi nasavaneho vzduchu = vydrene misto na odporove draze = otacky padnou na 0, pak mnoztvi nasavaheno vzduchu klesne pohne se klapka tak i jezdec na draze a zas to bezi.

Tak si myslim ze to je

to misto

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli ma 205 GTI stejnej \"potencometr plynu\" jako 309GTI, tak to zadny potenciometr neni - vevnitr jsou jen dva mikrospinace, zrejme to snima stav \"bez plynu\" a \"plny plyn\". Uz jsem to tu pred casem nekomu popisoval.

Proto ti to zrejme jezdi i s odpojenym \"potenciometrem\". Jine modely maji opravdu potenciometr a proto logicky bez nej nejezdi a casto maji problemy s poskozenou odporovou drahou.

U meho GTI se poskozeny \"potenciometr\" projevoval kolisanim volnobehu a chcipanim na volnobeh - RJ zrejme nepoznala spravne stav \"bez plynu\" a spatne ridila :-) To auto navic bylo dost stare, takze se na tom chvipani mohly podilet i dalsi veci...

Pokud mas vahu vzduchu Bosh, tak bys ji mohl sehnat na vrakarne, krome Peugeotu jsem ji videl napr. i ve starem Volvu. Serizeni na 205GTI je samozrejme jina otazka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jack

tak jsem rozebral vahu vzduchu, je tam odporova draha, po ktere jezdi jezdec a kdyz jsem to meril ohmetrem, tak odpor roste od cca 40ohmu do 1100 ohmu, pak zas klesa, ale pri cca 700 ohmu to najednou vylitne na 1100 ohmu, pak zas klesne na 750 a tak to lita cca 5mm odporove drahy a je klid.

Tak to urcite vaha, nebo spis odporova vrstva je v prdeli.Je to na desticce plosneho spoje na 4 sroubkach, neda se koupit jenom ta desticka? nebo se musi cela vaha?

vaha ma na sobe stelovaci sroubek, ktery reguluje asi nejaky kondenzator, vapada to tak, co se tim steluje?

Urcite to vydrene mistecko na te draze, zapricinuje to ze to pri urcitych otackach = mnozstvi nasavaneho vzduchu = vydrene misto na odporove draze = otacky padnou na 0, pak mnoztvi nasavaheno vzduchu klesne pohne se klapka tak i jezdec na draze a zas to bezi.

Tak si myslim ze to je

to misto

Někdo tu kdysi vymejšlel, jakse to dá udělat sítotiskem a podobné věci. V praxi se prostě koupí za 3-4000 nová váha, kdo má nervy tak za půlku starší...

Na tom nic nevymyslíš. Dé se posunout místo, kudy to jezdí, ale zas to pak dává trochu jiné hodnoty... při dnešní ceně paliv a při tom, jakej to má vliv na spotřebu se nevyplatí nic vymejšlet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to by odpovidalo, ze je to jen spinac polohy klapky, ON/OFF.

Skoda ze neprodavaji jen tu desticku s odporovou drahou do te vahy vzduchu, podle me je jinka uplne v pohode.

Ale jeste by bylo dobre zjistit na co je ten regulacni sroub, asi s tim zkusim trochu pootocit a uvidim co to udela:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.