Sign in to follow this  
Followers 0
gogogo

Olej

9 posts in this topic

No nějakou polosyntetiku 10W40, nějaký dobrý značky, když jsem se ptal v servisu doporučili mi Protect Power Castrol...chce se to optat v nějakým dobrým krámu tam ti poraděj a nezapomeň na olejový filtr ten se mění s výměnou oleje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr určitě,nad polosyntetikou jsem uvažoval jen jsem nevěděl označení,tak jo díky,jinak plná syntetika je do tohodle asi zbytečná a drahá co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plná syntetika je do tohodle motoru podlě mě nesmysl a drahá je to je pravda.

Jinak výplach motoru se dělá :

pokud nevíš co tam bylo předtím za olej

předchozí majitel měnil olej jak se mu zachtělo a nedodržoval intervaly výměny

nebo chceš přejít třeba z polosyntetiky na plnou atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, plnou syntetiku bych tam nelil, mrkni se nejdřív, co doporučuje výrobce. Myslím, že u těchhle motorů je doporučená polosyntetika (zrovna nemám u sebe manuál). Taky dávej bacha, co tam leješ, ten olej musí splňovat viskozní třídy (API, ACEA), opět předepsaný výrobcem. Navíc u těchhle starých motorů může dojít snadno k zadření, navíc bude dost rychle degradovat.

Vypláchnutí motoru - já to udělal tak, že když jsem přecházel u svýho dieselu z minerálu na polosyntetiku, tak jsem zkrátil první interval na polovinu.

Značky oleje - nevím, řídím se API/ACEA, při mém ročním nájezdu měním olej každý půlrok - a leju do svýho diesela obyčejnej MOGUL 10W40 za 85 Kč/lt. Stejně to auto už je, jak se vyjádřil vector, pojízdnej šuplík.

Ale jak už jsem psal mnohokrát .. ať si do motoru dá každý co chce a dělá si s ním co chce, je to jen jeho zodpovědnost a jsou to taky jen jeho peníze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo přesně tak, výplach tak že zkrátíš interval výměny a mělo by to stačit, taky to budu dělat auto jsme koupil z bazaru teďka jsem měnil olej, ten co tam byl byla černá bramborová kaše a filtr jsem při povolení urval a promáčk, byl schnilej na padrť, takže jsem dolil max hladinu oleje a ještě než napadne sníh výměnu provedu znovu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můj motor bohužel viděl výměnu oleje už před hezkým časem a to mě čekaj ještě rozvody, to bude taky hezká podívaná, jesltiže na to předchozí majitel tak prděl, mimochodem předemnou to měla nějaká ženská, a ta si to nechala dovest ze švýcarska, byla v techničáku napsaná jako jediná majitelka v CR, takže počítám, když jsem viděl ten mazut co jsem měl v motoru, že ona olej neměnila ani jednou, hrozný tyhle řidiči uživatelé, je mi jedno jak to jede, hlavně že to jede...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jsem teďkon o víkendu vyměnil olej (za 450 Kč i s filtrem to zase není tak hrozný), vyměnil jsem i vzduchovej filtr a najednou mám pocit, že auto líp jede.

Jinak, u diesela je ten olej černej už po 1000 km ... prostě je, a nikdo s tím nic nenadělá...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.