Xantik Odesláno 26. září 2006 Sdílet Odesláno 26. září 2006 Zajímalo by mě k čemu je takové bílé kolečko na nádobce předehřevu nafty ( ve které je filtr ). Je hned za přívodní palivovou hadicí dole směrem k bloku motoru. A jde s ním otáčet. K čemu tohle souží?? Mě akorát napadá, že by se tím buď dalo přiškrtit palivo nebo regulace teploty předehřevu. Tady je fotka pro upřesnění. Myslím to co je v tom žlutém kroužku, k čemu to je, co se tím dá nastavovat. [upravil dne 26.9.06 Xantik] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 26. září 2006 Sdílet Odesláno 26. září 2006 Bílé kolečko? Hm, dumám, co si vzpomínám, tak je tam plastový odkalovák dole na tom hliníkovém hrnci. Pak nahoře, je bílá palstová záslepka pro ventil na předehřev nafty. Pružinka co dosedá na tělo ventilu. Mělo by to zavírat studenou vodu do tělesa předehřevu, až se chladící kapalina ohřeje, tak otevírá okruh pro předehřev. Prozatím všechno co jsem u svého povozu načel. Že by na odvdušnění palivového vedení? Jen doměnka .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pajsn Odesláno 26. září 2006 Sdílet Odesláno 26. září 2006 Hele nevíte někdo jak moc vadí když jsem vyměnil tu nádobku na palivovej filtr u 205 za tu ze 405 a ta nemá ten předehřev jezdím tak přes rok a změnu nepociťuju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 26. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 26. září 2006 Doplnil jsem fotku pro upřesnění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 26. září 2006 Sdílet Odesláno 26. září 2006 Žádná regulace to není, je to podle popisu jen nějakej odbordelovávač, a podle mě to slouží jen k tomu, aby někde mohla vzniknout další netěsnost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 26. září 2006 Sdílet Odesláno 26. září 2006 Taky mi to připadá ja odkalovač, na jednom předehřevu jsem to taky viděl, ale tam na to šla aspoň nasadit hadička... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pajsn Odesláno 27. září 2006 Sdílet Odesláno 27. září 2006 Hele to je na odpuštění vody po určity době se tam nahromadí bordel a voda z nafty tak se to má odpustit stačí to udělat jednou za rok. Jinak se to projevuje tim že ti začne auto cukat ale to tam toho musí bejt pěkný hafo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 27. září 2006 Sdílet Odesláno 27. září 2006 Původně zaslal: Pajsn Hele to je na odpuštění vody po určity době se tam nahromadí bordel a voda z nafty tak se to má odpustit stačí to udělat jednou za rok. Jinak se to projevuje tim že ti začne auto cukat ale to tam toho musí bejt pěkný hafo. To je docela možný, já mám na filtru bez předehřevu dokonce i sensor na přítomnost vody ve filtru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 27. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 27. září 2006 A jak se to odpoušít??? Musí se to vyšroubovat??? Nebo jak??? Zkoušel jsem tím točit ve směru hodinových ručiček a nic se nedělo, žádná změna. A auto mi občas malinko kucká, takže by mi to určitě pomohlo to co píšete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest dtyrkas Odesláno 27. září 2006 Sdílet Odesláno 27. září 2006 Jo, to vypada na vypustak vody, mam to take, sice ten muj filtr vypada jinak, ale mohlo by to byt ono. Zkus to vysroubovat proti smeru hodinovych rucicek, ne? Hlavne pod to dej nejakej kelimek, at ti to nenatece nekam do motoru, nebo do spojky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 27. září 2006 Sdílet Odesláno 27. září 2006 To kolečko není šroubovací, je jen otáčení, s tím můžeš točit do alelujá a nevyšroubuješ ho (a když náhodou jo, tak to celé můžeš vyhodit ) Výpušťák toho tělesa filtru je zepředu, máš to na té fotce taky, takové černé kolečko na fotce vpravo dole, za tím modrým konektorem, kouká z toho krátká trubička, která je schovaná za tou hadicí. Tohle když povolíš, tak z toho vyteče to, co je na dně tělesa filtru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matěj.13 Odesláno 27. září 2006 Sdílet Odesláno 27. září 2006 Vážení, chtěl bych vám všem odpověděť, co to doopravdy je na fotografii. Jedná se o bimetalový termostat, který řídí otevírání předehřevu nafty podle teploty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 28. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 28. září 2006 To Matěj.13: A víš jak se s tím má točit??? Jakým směrem se teplota přidává a jakým snižuje. Nebo to má jen dvě polohy a to např. vodorovně otevřenej předehřev a svislej zavřenej předehřev? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matěj.13 Odesláno 28. září 2006 Sdílet Odesláno 28. září 2006 Nemusí se s tím vůbec točit. Funguje to automaticky podle teploty nafty. Pokud je studená, ohřívá se nafta od chladící kapaliny. Až dosáhne nafta určité teploty, ohřev se omezí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 29. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 29. září 2006 V tom případě pak postrádám trošinku smysl proč to tam vůbec je vyvedeno ven, když se s tím nic dělat nemusí a nejde. Ale asi mi ten předehřev přestal fungovat protože je úplně studenej i po 100km a myslím že by to mělo být horké nebo minimálně teplé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 29. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 29. září 2006 Tak jsem odšrouboval to černé kolečko vpravo dole ( ta výpust na čurbes z filtru, to co je vedle toho modrého konektoru ) a nic z toho nevyteklo, ani kapka. Že by tam nebyl žádnej čurbes??? Nebo je to ucpané někde víš??? Má z toho téct jen voda a nečistoty nebo po pročištění i nafta z filtru??? [upravil dne 29.9.06 Xantik] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xonik Odesláno 7. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2006 Tak jsem měl asi posledních 14 dní velké problémy se startováním motoru po ránu. Z předehřevu nafty mi chodily bublinky do čerpadla. Tak jsme hledali kde to přisává vzduch a zjistili jsme že právě tím bílím kolečkem. Museli jsme tedy rozebrat předehřev a hledat zradu. Nakonec jsme oddělali u kolečka z venku ten pojistný kroužek (ozubený) a krásně jsme vyndali celé to kolečko ven. Vyměnili těsnění u toho kolečka a bylo po problému. No a funkce toho kolečka je taková že pod předehřevem jsou v tom hliníku takové spirály a otáčením toho kolečka se nafta žene přes ty spirály buď kratší cestou -pomalejší ohřev nebo delší cestou (přes více těch spirálových drážek) - ohřev na větší teplotu. Takže je to na regulaci předehřevu nafty. Do které polohy to ale příjde natočit nevím. Důležité pro mne je že už to startuje nadrc. a neteče mi tím nafta když auto stojí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kuba.182 Odesláno 8. prosinec 2013 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2013 dnes jsem zjistil, že mi tudy taky teče.. a všiml jsem si že je to napraskly tak jsem to zalepil epoxidem, snad se nic nedeje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.