Sign in to follow this  
Followers 0
rodov

Olej v převodovce

7 posts in this topic

Zdrasvím všechny,

chtěl bych vědět,jak se vypouští převodový olej u Peugeot 205,1,1 l r.v.90?Dnes jsem hledal vypouštěcí šroub a nenasěl jsem ho.Ani šroub na zjištění hladiny jsem nenašel.Chtěl jsem pro jistotu kouknou kolik ho tam je a nějak se to nepovedlo.Dejte radu.Dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neresil jsi to tu uz jednou???

Jinak BobyD to tam rekl dost jasne ne??

[upravil dne 25/9/06 Vopičí]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo řešil jsem to už jednou,ale stejně z toho nejsem chytrej.Koupil jsem si 2 litry převodového oleje s tí,že vyměním olej v převodovce a nic,žádné šrouby.Chtěl jsem vedět kde se ty šrouby přesně nacházejí.Olej jsem vrátil,podle chytré knížky v prodejně autodílů mně bylo řečeno,že je to spojený s motorem,tak jsem si vyměnil olej převodový za motorový a filr.Při výměne ho tam má být mezi 4,5-5 litry,jenže jsem tam víc než 3,5 litru nedostal,tak jsem z toho vedle.Proto jsem se ptal ještě jednou.Nějak se mi to prostě nezdá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ee no mel bys tam dostat podle chytre knizky 4-5 l ale praxe byva trochu jina predpokladam ze ho tam nemuzes dostat protoze mas rysku nad max neboj se toho a dolevej nebo to tam nalej vse ale to obcas motorum nedela dobre kazdopadne je to normalni muj nazor je ze vchytrejch knizkach trochu prehanej nicmene donutil jsi mne podivat se do chytre knihy teze a mohu te uklidnit tvuj motor ma spolecny olej motorovy a prevodovy:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ten olej se ti nikdy nepovede vypustit všechen. Já mam v převodovce 2l a když jsem ho měnil, tak jsem tam pak nalil sotva 1,5l a byla plná! Motor je to samý, taky asi 0,5l zůstalo, zůstává to v hlavě, vtěch cestičkách, kudy ten olej teče a tak.

S monoblokem, nebo jak se tomu motoru se společnou náplní převodovky i motoru říka absolutně zkušenosti nemam a ani jsem ho nikdy neviděl!!! Ale u mojí převodovky, pokud nejsi uplnej blbec, ty výpuštáky jsou jako pěst na oko! Mam je ze strany převedovky z pohledu od levýho předního kola (levá strana z pohledu od řidiče, z pravý je motor), jeden je u diferáku, to je výpušťák, a druhej je asi 20cm od něj trochu nahoře a víc ve předu, to je max hladina oleje. Povolujou se čtyřhranným klíčem!

Ale jak řikám, já nejsem mehanik a u sebe jsem ty výpušťáky našel okamžitě, takže pokud je nevidíš, je to jasný!

No a 0,5l zůstalo v motoru, 0,5l v převodovce tzn. 0,5+0,5l je 1l u tvýho motoru a jsi na těch tvých 4,5l!

Taky je dobrý až doleješ novej olej auto projet a po vychladnutí zkontrolovat hladinu, aby se olej dostal tam, kam má!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dík za odpovědi,uklidnili jste mě,kód motoru podle velkého TP je 1FPOPHDZ,objem 1116ccm,44kW.Auto jsem už projel a teď se půjdu podívat ma rysku.Aby toho nebylo málo mám ješte jeden dotaz.Zdá se mi,že se zavzdušňuje chladící systém.Moc to netopí,bylo mi doporučeno,abych vypustil chladící kapalinu a udělal nový nálev 3 litry octa a 3 litry destilky.To jsem tady udělal,po dvou dnech jstem to vypustil,teď tam mám jen destilku a po ránu je ve vyrovnávací nádržce vody nad max.,po zahřátí je pod min.,ale jen trochu.Pokud otevřu nádržku,voda zabublá a vrátí se do nádržky na max.To dělalo i když jsem před 2 měsíci auto koupil.V oleji voda není,bílá pára z výfuku nejde a ani nehází vodu z výfuku.Byl to supr kup za pár peněz,ale stále řeším nějaké závady.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.