McBen

Přehřívá se mi auto

18 posts in this topic

Zdravím všechny pežo?áky. Mám problém, který mi už delší dobu vrtá hlavou - přehřívá se mi auto. Je to 405 1.6 vstřikování. Dělá mi to už dva roky a to jenom v létě. Po dálnici do kopce až na 95, z kopce 90, občas 87-88. Prostě kolísá teplota. V servisu mi postupně zkoušeli odstranit drobnější možné příčiny. Loni na jaře začali termostatem. Zároveň vyloučili těsnění pod hlavou. Bez úspěchu. Pak zkoušeli propláchnout chladič. Opět nic. V zimě jsem jezdil v pohodě. Letos na jaře to opět začalo a už jsem se naštval. Dali mi tam novej chladič. Jel jsem Praha - Brno úplně v pohodě - 90. A to bylo docela teplo. Jel jsem za dva dny zpátky a nechápal jsem: kopec 95, z kopce 90. To snad není možný. Když jsem zastavil u benzinky, natankoval a posléze nastartoval, problikla dokonce kontrolka STOP a kontrolka tepl. chl. kap. - bylo to u 100. Hned to po rozjezdu kleslo na 90, ovšem první kopec - 95. Už toho mám plné zuby. Chápu, že ve městě sahary makaj, to je normální. Ale na dálnici to MUSÍ držet 90!!!! Už fakt nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kdyz tam mas tech 95, tak sahary makaj nebo ne? jestli ne, tak by mohlo byt jeste blbe cidlo na telese termostatu... to meri teplotu, kterou mas pak na budiku..... na chaldici je termospinac na vrtuli (e)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mcBen: Z tvýho mailu usuzuju, že to není normální.

Já jsem kupoval nový auto (306ku) a ož od začátku tam teploty dost kolísja. Jak píšeš: po dálnici cca 95, ve městě v létě to vyběhne i ke stovce, když ale zase jedu z kopce se zařazenou rychlostí, klesne mi teplota i k 70ce. Tak ti nevím. mě auto jezdí i po třech letech naprosto v pohodě, bez nejmenšího problému.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to dělá když chci na dálnici udržet rychlost to co jedu po rovině chci jet i do kopce musim přidat a hned se to začne ohřívat ale pak to jde zase klidně dolů :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dík za odezvu. Sahary určitě makají (teda ta jedna), jinak bych to uvařil (teda myslím, ve městě je slyšet, ale na dálnici to člověk těžko pozná). Mě by to kolísání ani nevadilo, ale myslel jsem, že sahary se zapínají jenom ve městě. Navíc mi přijde, že když je tam těch 95 tak motor je přehřátej a trpí. Co sem dal novej chladič tak je to lepší, ale stejně. Jinak auto jezdí v pohodě. Možná nad tím zbytečně dumám, jenom sem se chtěl ujistit, jestli je to normální. Ještě mě napadá, že motor má pár úprav: sportovní sání, svíčky a výfuk. Možná se víc namáhá, ale to by přece nemělo mít vliv chl. kapalinu (nárůst zhruba 10 koní).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim, ale 10 koniků by tomu nemělo vůbec vadit...... sám nich tam mam taky pár navíc a jezdim na 85-90 pořád, město neměsto........ Spíš by to mohlo bejt čidlo u těch větráků..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

McBen: A co to cidlo, to ti v servisu nemenili??? Nebo aspon nemerili? One je vyhodnejsi vymenit chladic za par tisic nez cidlo za par stovek. Ale k veci - cidlo muze byt OK, nebo ne, stejne tak draty a kontakty kdekoli po ceste a pri kontrole nezapomen ani na relatka, ktera sahary spinaj.

Kdyz si prohledas diskuse, diskutovalo se o prehrivani docela dost :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mě to taky dělalo když jsem to mastil po dálnici tak se to hřálo jako sfiňa,ale koupil jsem novej termostat a vyměnil a už je to dobrý ... :D;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem kupoval nový termostat a překvapili mě, že mají v nabídce různé typy pro rozdílnou teplotu. Asi by to chtělo zjistit, jestli je tam ten pravý. Jinak motoru je jedno, jestli auto jede po dálnici, nebo ve městě, prostě rozdíly v chlazení reguluje automaticky, aby měl motor optimální provozní teplotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No myslím, že čidlo co spíná větráky mi měnili a vždycky navíc prováděli kontrolu spínání sahar. A v pohodě. Tady bych problém neviděl. Podle mě když jedu po dálnici, tak se to auto musí ochladit odporem vzduchu. Sahary by vůbec neměly co spínat. V tom vidím ten zádrhel. Každopádně díky moc za rady, ještě to projedu a zjistím přesně kdy a proč to dělá. Pak to eventuelně vyřeším v servisu (dám preventivně vyměnit termostat, možná ty čidla). A jestli to nepomůže, tak udělám do kapoty otvory a vepředu obrovskej otvor á la WRC přímo k chladiči. To byl vtip.........Ještě jednou díky a potkáme se v Příbrami!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdary všem,

mě taky občas zakolísá teplota, ale ne ani tak na dálnici, jako při pojíždění ve městě, ale hlavně pokud je puštěná klimačka a k tomu třeba ještě před barákem zdlouhavě zaparkovávám (znáte to když se človek rve do malý mezery na sídlišti), kolísá to od 80 až někdy skoro ke 100. Ale jinak v pohodě, musím to zaklepat.

U díslu bych to chápal, ale u benzínu mi o kolísání přijde divný.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propos,

neví tu někdo jak jsou řazený za sebou chladiče, chladič motoru, chladič klimačky a chladič na intercooler k turbu?

Někdo mi říkal, že je třeba je občas počastovat koš?átkem a omést ty nalepený mušky a jinej sajrajt. Co vy na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak nevimj ak je to razeny, ale poznas to podle hadic, ne? :) klimka ma takovej tenouckej chladic a vedou do nej hlinikovy trubky, turbo bude asi az jako posledni a na vodu jako prvni..... takze vlastne tak, jak jsi to psal :)

A vyfoukanim nezkazis nic, akorat si dej bacha na zebrovani, at ti to ten proud vzduchu nepoohyba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blby je, ze bez rozmontovani to poradne nevyfoukas, zvlast jestli mas vsechny tri chladice za sebou (u novejch aut prisli uz na to, ze se daj dat vedle sebe a pak si nejen nestinej, ale ty dva puvodne zadni muzou bejt trochu mensi, diky primemu pristupu vzduchu). Protoze nemuzes pouzit az tak moc velkej tlak vzduchu, abys nezprohybal vostiny. A sutyrky se tam stejne zaklesnou tak, ze je to na rucni praci :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

mě to na stejným autě dělalo taky, asi třikrát jsem měnil termostat a pořád to samý. Pak mi praskl chladič, tak jsem dal novej a originální termostat a najednou to po dálnici drží 88C, po městě vyběhne na 92C a pak se zapně sahara. Bez problému. Je dost rozdíl mezi originálním a neoriginálním termostatem.

Pokud se to hřeje pořád, tak se ještě v mřížce mezi světly dají vyděkat 4 clonky a potom to může brát víc vzduchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mě se taky občaszdá, že to je přehřátý, i když to nemůžu poznat, protože mám P205 a ta teploměr nemá, jenom kontrolku ale když jedu, tak jako by to začalo míň táhnout a pak se zapne sahara a je to OK tak nevím, jestli nepotřebuje něco seřídit

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ještě něco, nevíte náhodou, jestli na nějakých 205tkách vůbec byl teploměr? nebo všechny maj jenom to čidlo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a pak mě napadá, při jaký teplotě se rozsvěcí ta kontrolka a jak se chovat, když se rozsvítí? Ihned zastavit? Asi jo že?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.