Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Volnoběh


MPavel

Recommended Posts

Už jsem to tu jednou trochu řešil ale mam další poznatky. Mam problém s volnoběžnými otáčkami. Při volnoběhu neustále kolísají v rozmezí tak do 50 ot./min. a má to tendenci jít spíše do nižších otáček jako by chtěl motor chcípnout. Tohle kolísání je citit také na vibracích motoru. Zajímavé je, že když je motor po ránu studený, kdy točí o pár set otáček víc tak kolem 1200ot/min tak otáčky nekolísají ale motor při tomto volnoběhu s sebou hodně škube, vibruje. Jak se motor postupně zahřívá a otáčky klesají tak to škubání se zmírňuje, ale je hodně cítit nepravidelný chod motoru. Těžko se to popisuje... Prostě když motor není v záběru tak má nepravidelný chod při volnoběhu.

Byl jsem u Vašendů. Vyčištěna škrtící klapka, nové filtry a rozvody, nové teplotní čidlo ŘJ, diagnostika nic neukázala, krokový motorek jsme vyloučili, motor nevydává žádné podezřelé zvuky jedině nás napadají špatné vstřiky což bych nerad. Nalili mi nějaké aditivum do paliva. Najel jsem na to cca 400km a žádná výrazná změna se nekoná... Možná že je to ještě moc brzo.

Nevíte v čem by mohl být ještě problém popř. je časté aby se u benzínu měnily vstřiky apropo na kolik to asi vyjde? Jo a četl jsem zde, že se to dá nějak proměřit a vyčistit. Máte s tím někdo zkušenosti?

Motor 2.0 99kw benzin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K těm vstřikům - v origo Peugeot servisu jsou schopní ti tak za 1000 Kč vstřiky proměřit - měří množství dávkovaného benzínu, časování a s tím i tlak (související s čerpadlem). Problém je v tom, že vstřik může být zanesený a i přes dobrý tlak, dávkování i načasování (tj. v servisu ti řeknou, že je vše OK) špatně rozstřikuje a to motoru vadí.

Já mám problém se studenými starty v zimě (dokonce si myslím, že už mě to zablblo i tak jak ty popisuješ - ale zdaleka ne pravidelně), téměř jsem si ale jistý, že u mně je to dopad dlouhodobého provozu na plyn. Nemohl jsem najít žádnou závadu a zkončil jsem na tom, že jsou od plynu zasra... vstřiky.

Cenu nového nevím (snad prý 2000 za kus), v bazaru cca 800 Kč, já jsem ještě ale nenarazil na stejný typ jako mám já, poznat to lze podle barvy plastu nahoře na vstřiku - stejná barva, stejný typ vstřiku (podle maníka v bazaru..).

Čistit se dají ultrazvukem, prý to pomáhá, ale ne na vypálené mazy od LPG, ty čistící aditiva nevím, ale asi to bude dlouhodobá záležitost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi budou opravdu zanesený. Když jsem to auto totiž kupoval tak mi říkal původní majitel, že auto stálo asi 3 měsíce... Zatím ho mam měsíc a najel jsem na něm něco přes 1000 km. Zkusím ještě počkat a pak bych vyzkoušel to nechat v peugeotu proměřit, popř. nevíte někdo kdo by to mohl ještě dělat v okolí Prahy?

2000 Kč. ks.? No to by se mi opravdu nechtělo měnit. Kolik je v motoru vstřiků? Pokud to nepřestane zkusil bych ten ultrazvuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Honzin

No vstřiky tam máš samozřejmě čtyři. Ale myslím, že to že auto stálo by na vstřiky moc vliv mít nemělo. Pro ultrazvuk znám jen firmu na Zlínsku.

Já jsem totiž četl že u HDI jich je šest, ale to je diesel. Mam benzin.

Fíha až na Zlínsku.. :( to je trošku z ruky. Zkusím ještě prohledat forum. Zatím jsem našel nějaký servis Bosch, který to dělá a ten je v Budějovicích

A neviš jak se to čistí tím ultrazvukem? Musejí rozdělat motor nebo lze ten vstřik jen vytáhnout a očistit....?

Já jsi pamatuji že když jsem měl ještě mazdu tak jsem s ní jednou celý týden nikam nejel a pak když jsem ji chtěl nastartovat tak se ji vůbec nechtělo a pak když chytla tak jela jen na 3 válce, ale pak se chytli všechny a potom žádný problém. Myslím si, že benzin za tu dobu vyschl v celém oběhu a než se vrátil zpět chvilku trvalo takže když pažout stál 3 měsíce mohlo se tam něco pokazit... Snad se to vzpamatuje.

[upravil dne 27.9.06 MPavel]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s tím počtem bych nerad kecal, já mám benzím 1.8 16V a jsou tam čtyři, nafťáky vůbec neznám.

Vytáhnout se dají bez velkého rozdělávání, sundáš jen přívod benzínu, konektor a vyndáš vstřik (jak tam přesně drží nevím, ještě jsem to nezkoumal).

On je to ve zkutečnosti takový váleček v jehož těle jsou úzké kanálky které zajišťují rozstřik benzínu a ty se čistí. Je důležité po vyčištění ultrazvukem vstřiky hned nasadit zpět a projet je, aby se uvolněné nečistoty vyplavily. Jinak tam nazpět zatvrdnou a celá práce je na hovn... (tolik info od firmy, co to dělá).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za rady. Myslím že je to tak všechno co by mě zajímalo. Počkám ještě a když se to nezlepší zkusím v peugeotu to nechat přeměřit a popř to nechat vyčistit v nějakém servisu. V peugeotu to určitě nechávat čistit nebudu, nemam s oficiálními servisy dobré zkušenosti možná že i to přeměření nechám udělat někde jinde. Mno uvidím... Ještě jednou dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mě napadlo. Nemůžou ten špatný volnoběh způsobit svíčky? Mam tam sice nové od NGK, dávali je tam Vašendové, ale jednou jsem dal do svého předchozího auta svíčky, které nebyly pro ten motor předepsány a mělo to špatný vliv na volnoběžné otáčky. Pak jsem tam dal co tam správně mají být a vše OK.

Jaké svíčky podle manuálu se dávají do tohodle motoru? Mam návod v DE a tam jsem nic nenašel... Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[Chlapi, svíčkama to není. Mám stejný problém na 406 2.0 coupé r.v. 2000, volnoběžné kolísání - auto čas od času chcípá - svíčky sem měnil, čistil klapky, diagnostika O.K.. A pořád ten szejný problém. Že by to bylo těmi vstiřky? A co podtlak z hadice?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to máš v benzínu, tak to celkem dost ukazuje na krokáč - jestli si to ještě nečistil, doporučoval bych, pak ho vyměnit.

Jinak kluci dnes to mám ve Fedoru (hlavně teda na zeštelování plynu), ale nechal jsem i proměřit ty vstřiky - každý dělají po stovce (teda tu kontrolu, 500 Kč pak čištění). Dám vědět výsledek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vernon

[Chlapi, svíčkama to není. Mám stejný problém na 406 2.0 coupé r.v. 2000, volnoběžné kolísání - auto čas od času chcípá - svíčky sem měnil, čistil klapky, diagnostika O.K.. A pořád ten szejný problém. Že by to bylo těmi vstiřky? A co podtlak z hadice?

He to je jak kdybys naklonoval moje auto.... :) Pořád váhám u těch svíček ale myslím si že tím to nebude a nechce se mi zbytečně vyhazovat peníze za svíčky, které bych mohl vrazit do vyčištění vstřiků. Přemýšlím ale kde to nechám udělat. S tímhle u nikoho nemam zkušenosti a nerad bych, aby to někdo zprznil....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Honzin

Jestli to máš v benzínu, tak to celkem dost ukazuje na krokáč - jestli si to ještě nečistil, doporučoval bych, pak ho vyměnit.

Jinak kluci dnes to mám ve Fedoru (hlavně teda na zeštelování plynu), ale nechal jsem i proměřit ty vstřiky - každý dělají po stovce (teda tu kontrolu, 500 Kč pak čištění). Dám vědět výsledek.

Krokáč je původní a vyčištěný taky není ale u Vašendů mi říkali že tím to nebude. Krokáč by způsobil větší lítání do otáček. Mě to chcípá, padá to při volnoběhu tak na 700 pak na 900 pak zase na 700 no a takhle to pořád cestuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...