Sign in to follow this  
Followers 0
Guest ¨Pokec16v

BRZDY-PROBLEM

19 posts in this topic

Na jednom svym aute (P405) mam problem s brzdama-auto nebrzdi a uz nevim cim by to mohlo byt...Zaclo to vymenou zadniho trmenu, protoze tam nechodila rucka. Najednou to prestalo brzdit (jako by se system zavzdusnil). Od te doby to doslo tak daleko, ze jsem z auta vyhodil ABS, zatezak (misto nej mam v kabine pakovej TILTON), vymenil jsem dvakrat brzdovej valec (pokazde novej), zadni trmeny (taky novy), cely potrubi jsem navedl novy (jednoduchej rozvod-predni okruh s kostkou na obe kola a zadni okruh s kostkou na obe kola), ale furt to nebrzdi. Nakonec jsem tam misto brzdovky FERODO FORMULA vratil zase obycejnou DOT4, protoze pedal jde proslapnout az na zem. Pricemz odvzdusneny to je 1A, ale s odvzdusnenim asi problem nebude. Spis neco s valcem (nejak to nechce tlakovat ci co). Nemate nekdo nejakou radu? Ja uz vubec nevim, cim to muze jeste byt...Diky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli jsi měnil samotný válec, máš dobře nastavenou tu tlačnou tyčku, co jde z posilovače, a tlačí na píst válce? Je tam závit, ta délka jde seřizovat, a pokud je hodně mimo předpsanou hodnotu, dělá to takovéhle problémy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tím jsem se už taky zabýval. Nenastavoval jsem nic, jelikož jsem usoudil, že je to nastavený dobře. Začalo to totiž dělat ještě před těma výměnama válce. Navíc pokaždé, když jsem tam dával jinej válec, tak jsem to vyzkoušel tak, že ještě než jsem válec přišrouboval k posilovači, zkusil jsem mírně sešlápnout brzdu kdy se jako začne válec vysouvat. Chodilo to bez sebemenší vůle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a ještě jsem zkusil tu mezeru vymezit. Do té trubičky ve válci (kam zalízá ta tyčka) jsem dal kuličku z ložiska, takže válec byl už tak trochu v pohotovostní poloze zmáčknutej. To už brzdilo řekněme slušně. Problém byl zas v tom, že když byl pedál nesešlápnutej, tak auto bylo pořád zabržděný a nešlo ani utlačit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teďka jak to ještě čtu znova - ten rozvod je špatně, bez ABS je původní rozvod křížem, tedy LP + PZ na jedné kostce, PP + LZ na druhé. Dále, mezi tou tyčkou a pístem válce právě musí být nějaká malá vůle. No a nakonec - jak jsi odvzdušňoval ty zadní třmeny? V namontované poloze odvzdušnit nejdou, musí se demontovat a pootočit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna se o zavodni auto (prestaveno z P 405 Mi16), tudiz je ten rozvod schvalne udelanej zvlast predek a pak pres pakovej omezovac brzdnyho ucinku TILTON na zadek. S tou vuli to nevidim zas tak cerne. Ale co me zajima je to s tema zadnima trmenama...jak pootocit? Jak se to vlastne vzadu musi udelat (postup odvzdusnovani jsem \"konfrontoval\" s tou velkou knihou Jak na to?, kde nic o pootoceni nebylo. Ostatne v te je vetsinou hovno...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to s třmenama asi v knize nebude. Prostě je potřeba je sundat, mezi desky strčit něco tloušťky kotouče, aby nevyjížděly, a pootočit je tak, aby za odvzdušňovákem nemohla zůstat žádná bublina. V namontované poloze tam totiž bohužel klidně zůstat může, a pořádně odvzdušnit se to často nepodaří.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikal mi znamej ze servisu, ze takhle nejak jej vydrbala 309ka. Ze tam nekde vzadu porad zustavaly bubliny...

Jak presne by to asi melo byt? Odvzdusnovaky mi ze trmenu trci smerem dozadu auta a hadicky jdou zespod...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já to takhle z hlavy nevím, musel bych to vidět, být u toho. Prostě ty třmeny otočit tak, aby ty odvzdušňováky byly nejvejš a nahoru, no.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hned rano na to vlitnu-kdyby nebyla tma tak jeste ted...

Myslis, ze na to (na delku chodu pedalu) muze mit vliv i tlouska desticek? Vzadu je nemam zrovna cerstvy a znamej rikal, ze i tim to muze byt ... Tu mezeru mezi deskama by ale mel vymezit trmen, ne? Zvlast kdyz pri vymene desek se ten pistek musi vesroubovat nazpet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, pokud správně funguje vymezování. Ale to bys na tom třmenu viděl, jestli tam není po odbrždění velká mezera. Jinak pedál je měkký i v případě, že jsou desky sjeté do klínu - nejdřív se to kroutí, než to pořádně dolehne na kotouč. Ale to bys asi taky okem viděl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

třmeny jsou nový...pro sichr asi vyměním vzadu i desky. Zatím díky za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná blbost: Co podtlak od pumpy či od sání?

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAK UŽ TO BRZDÍ! Dal jsem na oddieho radu-odvzdušnil jsem zadek tak jak říkal a už to brzdí parádně. Před tím to nešlo zastavit v 50ce (natož pak ve 220ce). Teď už jsou ty brzdy zase tak jak byly. Díky moc oddie, na takovou záludnost bych já ani nikdo z mých mechaniků nepřišel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je možný že to má 605 taky takto?

Budeme zítra měnit a odvzdušňovat tak bych to rád věděl dopředu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na tohle pudu zitra taky.Bo sem po vymene skoro celejch brzd krome brzdovyho valce-dodelano pred hodinou.Odvzdusnovali sme to asi hodinu a vysledek je takovy ze to sice brzdi jako svina ale az tesne u podlahy-zitra zkusim fintu s brzdicema.Dale bych se chtel zeptat jak se ma sestelovat ten brzdovej regulator tlaku.Ted to mam tak ze to je furt zmackly tudiz to brzdi stejne jak predek ale jak to na dilne nastavit nejak rozumne?je na to nejakej figl nebo pokus omyl?A jeste se zeptam-kolega tu psal ze mu to nebrzdilo vubec mi to de smykem ale jak sem psal tesne u podlahy-nemuze byt zavzdusnenej brzdovej valec?nekdo mi rikal ze ho taky odvzdusnuje.Za vsecky odpovedi dik.Jeste poznamka ten regulator je z 306 ale to by mit vliv na situaci snad nemelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam stejnej problem s brzdama ale vzadu jsou bubny zaboha se to nedari odvzdusnit taky jsem prolezl snad vsechno a nejde to prvni seslapnuti dobry a pak jako bez posilovace nekdy to docela brzdi a jsou dny kdy se mu nechce vubez zastavovat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.