Marcel505 Odesláno 21. září 2006 Sdílet Odesláno 21. září 2006 Situace: Náboj předního kola, dvě ložiska, z jedné strany gufero, z druhé poklička (aby vazelína neutekla). pozn. jde o vůz se zadním náhonem... Dotaz: Kolik se tam má dát vazelíny? Je mi jasné, že okolo ložisek co se vejde, ale co do té pokličky, také vazelínu, aby ta vazelína od ložisek nevylítala do té pokličky a tím pádem zůstala u ložisek? Nebo do pokličky nic (což si myslím, že asi ne). Prosím o radu... [upravil dne 21/9/2006 Marcel505] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 21. září 2006 Sdílet Odesláno 21. září 2006 Původně zaslal: Radek Hurvajz Původně zaslal: Marcel505 Situace: Náboj předního kola, dvě ložiska, z jedné strany gufero, z druhé poklička (aby vazelína neutekla). pozn. jde o vůz se zadním náhonem... Dotaz: Kolik se tam má dát vazelíny? Je mi jasné, že okolo ložisek co se vejde, ale co do té pokličky, také vazelínu, aby ta vazelína od ložisek nevylítala do té pokličky a tím pádem zůstala u ložisek? Nebo do pokličky nic (což si myslím, že asi ne). Prosím o radu... [upravil dne 21/9/2006 Marcel505] Běžně se naplní poklička vazelínou do roviny a potom se narazí na své místo. Pokud to přecpeš do ložiska i do pokličky tak se ti to protlačí na druhou stranu a máš to rozmatlaný po kotouči Tím že je ta poklička uplně plná tak se to při naražení natlačí i do ložiska. [upravil dne 21/9/06 Radek Hurvajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 22. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 22. září 2006 Původně zaslal: Radek Hurvajz ... Tím že je ta poklička uplně plná tak se to při naražení natlačí i do ložiska. [upravil dne 21/9/06 Radek Hurvajz] Jenže tam jsou dvě ložiska, jedno vzadu u gufera a jedno u té pokličky, takže to abych to trošku máznul vzadu a pak dal teda tu plnou pokličku, jo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 23. září 2006 Sdílet Odesláno 23. září 2006 Původně zaslal: Marcel505 Původně zaslal: Radek Hurvajz ... Tím že je ta poklička uplně plná tak se to při naražení natlačí i do ložiska. [upravil dne 21/9/06 Radek Hurvajz] Jenže tam jsou dvě ložiska, jedno vzadu u gufera a jedno u té pokličky, takže to abych to trošku máznul vzadu a pak dal teda tu plnou pokličku, jo? Pokud to nepřeplníš tak snad jo, jinak se vazelína hněte a zahřívá, vzniká tlak z tepla a leze:mrk:o to guferem ven, tak opatrně. Jo a co je to za auto?? [upravil dne 23/9/06 Radek Hurvajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BobyD Odesláno 23. září 2006 Sdílet Odesláno 23. září 2006 s mazanim loziek mam spatny zkusenosti vetsinou uz je pozde a vydrzi to chvili jestli uz huci tak doporucuju vymenu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 23. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 23. září 2006 Původně zaslal: Radek Hurvajz Původně zaslal: Marcel505 Původně zaslal: Radek Hurvajz ... Tím že je ta poklička uplně plná tak se to při naražení natlačí i do ložiska. [upravil dne 21/9/06 Radek Hurvajz] Jenže tam jsou dvě ložiska, jedno vzadu u gufera a jedno u té pokličky, takže to abych to trošku máznul vzadu a pak dal teda tu plnou pokličku, jo? Pokud to nepřeplníš tak snad jo, jinak se vazelína hněte a zahřívá, vzniká tlak z tepla a leze:mrk:o to guferem ven, tak opatrně. Jo a co je to za auto?? [upravil dne 23/9/06 Radek Hurvajz] Gufera budou nová, takže doufám, že to tudy nepoleze ven. Jediné, kudy by to mohlo utéct je ta poklička, protože ta má uprostřed dírku. Jestli je to originál nevím, ale vím, že mi tudy, při naklapnutí oné pokličky, malinko vazelína vylezla (je to dirka jak od špendlíku). Mění se ta vazelína se zahříváním v kapalnou??? Je to 505ka, jak jinak, předek, válečková ložiska a ještě nějak nevím, jestli se to má utahovat úplně nebo jen tak podle oka aby se to točilo, protože na jednom voze to bylo utažené úplně, na druhém volné, ale nemělo to vůli a točilo se to... Původně zaslal: BobyD s mazanim loziek mam spatny zkusenosti vetsinou uz je pozde a vydrzi to chvili jestli uz huci tak doporucuju vymenu Právě že je budu měnit za hezčí. Ty co tam mám vypadají fakt nepěkně, ale nehučí (nebo to neslyším). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 24. září 2006 Sdílet Odesláno 24. září 2006 .....nevím, jestli se to má utahovat úplně nebo jen tak podle oka aby se to točilo, protože na jednom voze to bylo utažené úplně, na druhém volné, ale nemělo to vůli a točilo se to... No utahneš to uplně co to de, a potom o pul otačky povoliš. Dělalo se to tak u Schade, ale nevim jaky stoupání má ten závit, může to být jinak. Asi bych to dotáh a potom povolil aby se kolo lehce točilo a pak za něj vezmeš nahoře a dole a zkusíš vůli, neměla by být žádná, kdyžtak jen minimální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 24. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 24. září 2006 Původně zaslal: Radek Hurvajz .....nevím, jestli se to má utahovat úplně nebo jen tak podle oka aby se to točilo, protože na jednom voze to bylo utažené úplně, na druhém volné, ale nemělo to vůli a točilo se to... No utahneš to uplně co to de, a potom o pul otačky povoliš. Dělalo se to tak u Schade, ale nevim jaky stoupání má ten závit, může to být jinak. Asi bych to dotáh a potom povolil aby se kolo lehce točilo a pak za něj vezmeš nahoře a dole a zkusíš vůli, neměla by být žádná, kdyžtak jen minimální. Takhle jsem to dělal do teď a tento způsob se mi dost líbil, no zkusím prozkoumat manuál, vzadu psali 250 Nm. Což vepředu asi těžko... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 24. září 2006 Sdílet Odesláno 24. září 2006 Vazelíny přiměřeně A jestli jsou tam kuželíková ložiska, tak na ty bacha, jsou na utahování dost háklivá. Kosoúhlé kuličkové se utahuje fest, ale kuželíky zdaleka ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 25. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 25. září 2006 Teď ti nějak v této řeči nerozumím. Mám tam válečky a jejich osy dělají kužel. Tak s těmi opatrně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 25. září 2006 Sdílet Odesláno 25. září 2006 No ony to nebudou až tak úplně válečky, ony to budou spíš kuželíky, že... Ano, přesně s těmi opatrně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 25. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 25. září 2006 Původně zaslal: oddie No ony to nebudou až tak úplně válečky, ony to budou spíš kuželíky, že... Ano, přesně s těmi opatrně. Takže to mám utahovat dle rady Radka Hurvajze? Tedy utáhnout tak, aby se kolo lehce točilo a přitom nebyla vůle, jo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 25. září 2006 Sdílet Odesláno 25. září 2006 Původně zaslal: Marcel505 Původně zaslal: oddie No ony to nebudou až tak úplně válečky, ony to budou spíš kuželíky, že... Ano, přesně s těmi opatrně. Takže to mám utahovat dle rady Radka Hurvajze? Tedy utáhnout tak, aby se kolo lehce točilo a přitom nebyla vůle, jo? Shade měla taky válečkový do kužele, tak to bude stejny, jen je nepřetáhni. Servismani to dělaj taky tak, utáhnou a povolej o půl, ani vuli nezkoušej. Já osobně vůli zkouším, chci mít jistotu;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 26. září 2006 Sdílet Odesláno 26. září 2006 V servisním manuálu máš popsán postup a utahoavcí moment. Ložiska která nejsou do kužele (zadní) se můžou utáhnout \"na kurvu\". Přední (kužel) mají utahovací moment. Postup většinou bývá takový: 1) olejem namažeš dosedací plochu matice (podložky) i závit (aby jsi momenťákem neměřil odpor v závitu, stejńě jako když se dotahují šrouby na vlavě) a ložisko jednorázově utáhneš na moment, většinou až 320 Nm (\"na kurvu\"). 2) matka se povolí o jednu otáčku. 3) utáhneš na moment 40-50 Nm plus dotažení klíčem o 60° (jedna hrana šhlavy roubu) Já osobně bod 3 dělám dvakrát a to že mezitím kolo položím na zem, kousek projedu (dynamické zatížení) a zopakuju bod 3. Situace když není k dospozici momenťák - Dotáhnout podle bodu 1 a 2. Pak dotáhnout matici do té míry až se vymezí vůle v ložisku a nemá vůli. Pak dotáhnout klíčem o 30°. Tady se to může lišit dle zviklostí dílny a názoru každého soudruha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUMP Odesláno 29. září 2006 Sdílet Odesláno 29. září 2006 ahoj jak huči ložiska? může to být takové kňourání, které se přenáší do celé káry?? a za tepla to docela přestává?? za kolik je seženu 405 r93 do předních kol. díky díky !! mates Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 29. září 2006 Autor Sdílet Odesláno 29. září 2006 Díky Ladisi, že sis dal takovou práci, jenže momenťák máme do hodnoty pod 200 Nm. Co by se stalo, kdybych to tedy utáhl tak, aby nebyla vůle a kolo se stále točilo? Připadá mi těch 320 Nm dost brutálních. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 2. říjen 2006 Sdílet Odesláno 2. říjen 2006 320 Nm (moment na auta střední třídy, je možný že pro menší auta bude lehce nižší) je opravdu dost. Na momenťáku při dotahování servisman i lehce zbrunátní ve tváři Je to jen na statické dotažení které má ložisko usadit. Pak se povoluje. Pokud není momenťák, opravdu to dotáhnout, co to jde (v ruce, vratidlo obouruč, ne poskakováním po klíči). Tadle ta část většinou nedělá problémy, spíš na přetřes je část s konečným momentem dotažení kola. Někdo uvádí dotažení + otočení o 15-20°, někdo víc jak 30°. Co jsem tak vysledoval, tak těch 30° by mohlo být taková rozumná střední cesta. Mně napadlo, to o těch 30° dotáhnout a změřit momenťákem, o kolik se to liší. Až budu mít momenťák vytažený, tak si to beru jako domácí úkol ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 2. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 2. říjen 2006 Ale to je psaný postup pro montáž nových ložisek, že? Protože tím se usadí \"ta vnější\" část ložiska. Jenže tohle jsem akorát sundal z vraku, kde ložiska vypadají dobře a vlastně jsou usazená, takže mi jde o dotažení nyní, někdo zase říká, že by to mělo mít minimální vůli aby tam nějaká vazelína byla. Že bez vůle tam nebude vazelína... A ještě jedna věc - na té pokličce je uprostřed dírka. Něco vylezlo, je to kvůli tomu, aby to nevylítlo ke kotouči přes gufero? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 3. říjen 2006 Sdílet Odesláno 3. říjen 2006 Pro montáž nového či jetého ložiska bych postupoval stejně. Nevidím v tom moc veliký rozdíl. Jestli tam má být vůle pro nějakou vazelínu, tím bych se nezabýval, ložisko musí být dobře dotaženo a to je mro mně jediný kriterium. Pokud je tam vůle, dotáhnout, či vyměnit. Dírka v prachovce ... je to možný. Prozatím jsem se ale nesetkal s vytlačeným guferem když to někdo uzavíral prachovkou. Pokud je tam maznice, tak dekalamitka dokáže nadělat hafol nepříjemností když se to s ní přežene. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.