lumpma

Spojka jde z tezka

13 posts in this topic

Ahoj

mam P406 1.9dt lx z roku 1998 je tam spojka ovladana tahlem. Nejdriv mi to ani neprislo ale po jizde po meste kdy jsem vic mackal spojku nez plyn:roll me zacala bolet noha. Jde mi z tuha ale neni to asi lankem tlak zacina s pohybem spojky. nenecha se to nekde nastavit?:myslim V moji knizce co mam (neco jako JAK NA TO) jsem o tom nic nenasel.

diky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medion

nevim no,mě jde spojka krásně lehoučko

Ty ale taky nemáš 1,9TD. U 1,9TD skutečně chodí ta spojka víc ztuha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: Medion

nevim no,mě jde spojka krásně lehoučko

Ty ale taky nemáš 1,9TD. U 1,9TD skutečně chodí ta spojka víc ztuha.

A když jde HODNĚ ztuha, tak se vymění lanko :) ale nohy sem z toho měl svalnatý jak Arnold :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prozatím jsem ještě nepotkal Peugeota s rozumně měkou spojkou.

Do bowdenu nakapej Breox, je to konzervační kapalina na brzdy a bowdeny. Velice výrazně to pomůže, bohužel se účinek pak s časem vytrácí. Vyzkoušeno, ke spokojenosti, prozatím jsem se nedostal k dalšímu doplnění a promazání. Skvěle se to hodí i do bowdenů pro ruční brzdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lumpma

Ahoj

mam P406 1.9dt lx z roku 1998 je tam spojka ovladana tahlem. Nejdriv mi to ani neprislo ale po jizde po meste kdy jsem vic mackal spojku nez plyn:roll me zacala bolet noha. Jde mi z tuha ale neni to asi lankem tlak zacina s pohybem spojky. nenecha se to nekde nastavit?:myslim V moji knizce co mam (neco jako JAK NA TO) jsem o tom nic nenasel.

diky moc

Pokud jsi na Peugeota presedlal treba z Fabie, tak si budes muset zvyknout. U peugeota jde spojka proste vic ztezka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Prozatím jsem ještě nepotkal Peugeota s rozumně měkou spojkou.

Do bowdenu nakapej Breox, je to konzervační kapalina na brzdy a bowdeny. Velice výrazně to pomůže, bohužel se účinek pak s časem vytrácí. Vyzkoušeno, ke spokojenosti, prozatím jsem se nedostal k dalšímu doplnění a promazání. Skvěle se to hodí i do bowdenů pro ruční brzdu.

Já jo, mého. Ale 1,9D a ne TD, nová spojka Valeo, a lanovod svůj vlastní, upravený. Jako u nové fabie to ale pochopitelně nebude chodit nikdy, když je tam rozdíl dvou generací. Ale rozumně měkké to je. 1,9TD s tažnou spojkou je ovšem pro zlost...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: lumpma

Ahoj

mam P406 1.9dt lx z roku 1998 je tam spojka ovladana tahlem. Nejdriv mi to ani neprislo ale po jizde po meste kdy jsem vic mackal spojku nez plyn:roll me zacala bolet noha. Jde mi z tuha ale neni to asi lankem tlak zacina s pohybem spojky. nenecha se to nekde nastavit?:myslim V moji knizce co mam (neco jako JAK NA TO) jsem o tom nic nenasel.

diky moc

Pokud jsi na Peugeota presedlal treba z Fabie, tak si budes muset zvyknout. U peugeota jde spojka proste vic ztezka.

trefil jsi to naprosto presne jezdil jsem s fabkou puntem a octavkou a tohle je fakt des. No co budu to mit misto fitneska:)

diky moc vsem aspon nebudu stracet cas a penize ve spekulovani co s tim je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja sice nemam HDI ale este 2.1TD ale mam tiez hydrauliku na spojke a nemozem povedat ze to ide zrovna najlahsie ale ani najtakzie ale je to velmi srovnatelne s ochcavkou 1.9TDI tam ide asi tiez dako takto taksie...inac s benzinovou starou 1.6 ochcavkou sa to ale neda ani porovnat ako to ide na tej ochcavke lahko!!! proste mi to tak pripada ze na naftakoch to ide odaco taksie, mozno kvoli sile motora uz pri nizkych otackach...a este jedna vec neviem fakt ako presne tazko ti ide ta spojka lankova na 1.9TD ale skus si sadnut na chvilu do S105 a uvidis co je naozaj tazkost spojky :super no musel som tento vikend behat na tom srote lebo pazouta som nemal doma ale proste des :bojim a ked som sadol do pazouta to bolo jazda vsetko zrazu islo tak lahko(pedale,volant,rozbiehanie...) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuhost vypínání spojky je daná jenom daným přítlačným talířem a převodem na páce spojky.

Jediný co muže zvětšovat odpor při vyšlapávání spojkového pedálu je

1/ bowden...mnohem pravděpodobnější.

2/ pohyb páky spojky v plastových pouzdrech skrz skříň spojky

Bowden se dá promazat, nejlíp vyndanej ven z vozu.Případně vyměnit za novej.

Ty pouzdra pak aspoň prostříknout Breoxem, nebo podobným přípravkem na promazání.

:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.