Sign in to follow this  
Followers 0
Luig

Podchlazený motor

31 posts in this topic

Zdravím,

před nedávnem jsem si pořídil 106ku 1,6 a měl bych takovej menší dotaz. Nevim jestli je to u peugeotů normální ale ručička teploměru chladící kapaliny podle jízdy docela cestuje po stupnici. Jsem zvyklej na škodovky kde se ručička po zahřátí motoru ustálí na 90st. a je tam pořád ať jedu jak jedu. Sice se mi pohybuje podle návodu v optimálním poli a zdaleka nesahá k červenýmu ale napríklad při sjezdu dlouhých kopců na neutrál motor neudrží teplotu a pak točí na volnoběh cca 1200, jako studený. Čím by to mohlo být, nějaké teplotní čidlo nebo něco na způsob termostatu? Díky za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt nevim, mám to auto 4 dny a je to můj první peugeot. Při srovnání s jinýma autama to zas tak dlouho netrvá. A co ta ručička, je to normální že docela cestuje?

Jo a jaky jsou normální otáčky při zahřátým motoru na volnoběh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta rucicka by urcite nako vyrazne cestovat nemela, termostat si musi udrzovat provozni teplotu. Pocitam tak rozmezi 15-20 stupnu.

Jestli zustava termostat otevrenej a porad ti bezi velkej okruh se nejlip pozna v zime. Vetsinou to ani poradne netopi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při normální jízdě to skoro poznat neni, jenom pokud sjíždim fakt dlouhej kopec na neutrál tak pod kopcem má motor zvýšenej volnoběh a nižší teplotu. Jinak topí to parádně, prakticky hned po vyjetí ráno to topí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak uvidis v zime, jestli to udrzi teplotu tak je to vpohode.

Ale jestli jak rikas se pri tom ochlazeni i zvysej otacky na volnobeh, tak to spis vypada spatne.

Jinak muzes ten termostat vyndat, hodit do hrnce s teplomerem a sup na sporak.

A muzes laborovat :)

Ale to si asi slyset nechtel.

[upravil dne 20.9.06 Semafor]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když jsem koupil favorita, měl v pr... termostat.

Když jsem před zimou koupil peugeota 309 1.4i, tak bylo venku přes den kolem 18-25 stupňů a každou jízdu se motor ohřál mimo město na 80 stupňů a v obci při 50km/h normál 90, jak jsem zrychlil, šup ho na 80! Nějak jsem to neřešil. Topit to taky začalo skoro hned a v tom teple mi to připadalo, hak horkovzduška. Nastala zima a já vyjel v -15 brzo ráno z chaty do práglu a po 20km jízdy do skoro stáleho kopce měl motor konečně 70 stupňů a po těch 20km mi začínalo bejt teplo!!!

Novej termostat mě vyšel na 220kč i s těsněnim od nějaké francouzské firmy. Po výměně se auto i v tý minulý hrozný zimě při -20stupňích po ránu ohřálo na 90 asi po 4km a topit to začalo po 1km! Paráda!

Teď po roce se auto ohřeje na 95, pak pustí termostat, spadne to na 87, když se vyrovnaj teploty, tak při jízdě je to na 90 a nehýbe se to, akorád když jedu po městě, tak to pingluje mezi 90-95 podle toho, jak se pustí sahara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topík

Je lepčí z kopce jezdit s vyřazenou rychlostí, nebo mít zařazeno a brzdit motorem? Sem slyšel, že vyřazování je přežitek. Pokud tam mám třeba pětku, tak ten motor brzdí minimálně a nejde tam žádný palivo. Kdežto když mám vyřazeno, tak musím brzdit brzdama a motor je živenej tak, aby udržoval volnoběžný otáčky (podle počítače kolem 3 litrů a postupem časů klesá).

Jinak volnoběžný otáčky u P206 1.4i 8V kolem 900ot/min

A ručička teploty chladící kapaliny funguje někde mezi 70stupni - když jedu a 90 stupni, když popojíždím, nebo stojím (to se pak někdy sepne i ventilátor před chladičem)

[upravil dne 21.9.06 tanagy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mně se ta moje teplota u GTI taky moc nezdá,když jedu mimo město,tak mám teplotu dle budíků 73-76 °C.Zahřeje se to ale hned,cca po 2 kilometrech.Normální by se mi zdálo,kdyby to drželo tak 80-85 °C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se přidám, problémy stejného rázu co tu padly.

Já mám snad pocit, že francouzi si nedělají starost jestli je to ohřátý nebo studený, podstatný je jestli nemají otlačený zadky ze sedaček a jestli se mezi ně vleze balení s červeným vínem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, asi to bude chtít projít všechny čidla co hlídaj teplotu a zkontrolovat jestli dávaj dobrý hodnoty + termostat do horký vody a tušim že při 87stupních by měl spínat, ne? čidlo se dá taky frknout do vody, zahřívat a připojit k tomu ohmetr - někde už sem to tady četl - byly tam i popsaný piny.

Francouzi sou žabožrouti a flákači, ale dělaj pěkný auta, ne? :D

Něco je taky na

http://www.xantiaclub.cz/view.php?nazevclanku=&cisloclanku=2004110701

[upravil dne 21.9.06 tanagy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky všem za názory jenom by mě zajímalo, jak tak přesně odhadujete teplotu? Nemám na stupnici vůbec žádný čísla, jenom pár oranžovejch a červenejch čar. Podle toho co tu píšete odhaduju pohyb teploty u mě tak od 60-90 stupňů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.Po jednom kilometru už topí,a že teplota pendluje mezi 70°C a 92°C mě už přestalo vzrušovat.A když se při 94°C zapínají venťáky,jsem úplně v klidu.Frantíci vsadili na pohodlnou jízdu a přehřát to nenechají.A svezeníčko to je,přeji příjemnou cestu.P806

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasný, svezeníčko je to parádní ale proč to neodstranit pokud by to měla bejt nějaká maličkost. Koukal sem na odkaz co tu uvedl tanagy a přečet si ten článek a píše tam i cosi o kolísání volnoběžných otáček. Když mám motor zahřátej tak to taky malinko dělá tak to možná bude i to čidlo. Zejtra jedu s autem do servisu tak se na to poptám a dám vědět

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanagy: z kopce také nevyřazuji, nechám to točit (mám diesel, takže to neklade skoro žádný odpor) a spotřeba skutečně klesne na nulu. Kdybych z kopce vyřadil, tak spotřeba ukazuje kolem 1 až 1,5 l/100 km.

Ty máš benzín, takže spotřeba bude podobně, akorát při zařazené rychlosti ti to bude více brzdit motorem. Ale na pětku asi OK.

Zkoušel jsem to na benzínové Fabii, tam při brzdění motorem ukazovalo spotřebu i při 1000 až 1500 ot/min. Teprve při vyšších otáčkách šla spotřeba k nule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám zato, že i při sjíždění kopce se zařazenou rychlostí jde do motoru určitý, ikdyž minimální množství benzínu a spotřeba 0,0 je jenom zdánlivá. Mě naopak přijde příjemnější jak pro mě tak pro motor vyřadit a nechat auto volně jet. Dělám to tak u všech aut a tim spíš teď s peugeotem kde mám uřvanou koncovku výfuku tak si rád odpočinu od toho dunění aspoň z kopce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teplota: běžné auto skutečně drží na teplotě (např. 80 nebo 85 nebo 90), akorát při záběru to stoupne k 95 až 100 kdy zapínají Sahary.

Pokud Vám to kolísá, případně padá nezvykle níž, tak kontrolujte termostat.

Podchlazené auto má vyšší spotřebu a nejede - řídící jednotka vyhodnotí \"ještě studený motor\" a nedá pořádný vstřik.

Nedávno jsem laboroval s 406 2,0 benzín, r.v.97:

- S původním termostatem 70 stupňů, nejelo to, vysoká spotřeba.

- druhý termostat 80 stupňů, lepší ale není to ještě ono

- třetí termostat 90 stupňů (prý pro severské země???) - výsledek nejlepší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luig: já té spotřebě 0,0 věřím. Zároveň tak šetřím brzdy a i bezpečnost je lepší.

Moje cesta domů je buď přes Červenohorské sedlo nebo přes Suchý Vrch:D

Pokud máš urvaný výfuk, nebo díru, tak motor špatně táhne! Sprav to, jinak se šidíš o benzín.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.