Pata

1,4i TU3M skrtici klapka z FAVA - doplneny obrazky a popis upravy

14 posts in this topic

Auto normalne jezdilo, jen se semtam rozsvitila kontrolka \"K\" a vyfukove plyny byly trochu citit benzinem... Udelal jsem si diagnostiku klickem a ta mi vyhodila 51 - lambdu. Nijak vyznamne jsem to neresil, do vcerejska... Zniceho nic mi klesly otacky na volnobeh tak, ze auto skoro nedobijelo (jako u jawy na volnobeh, kdyz jsou pustene svetla :D) , takze jsem jel za znamym s tim, ze lambda je KO. Mel doma starsi lambdu z Favorita (ze ktereho uz mam taky potenciometr skrtici klapky + jezdec :D). Cislo na lambde, kterou jsme vytahli z moji 309tky neodpovidalo katalogu, ktery jsem stahnul od Boshe... :myslim Stricili jsme tam tedy lambdu z Facka s tim, ze jsme museli lehce upravit konektor :D Co je vsak zarazejici... Auto chytlo (s vice plynem, bylo uchlastane) a jel jsem to hned projet... Vsecko bylo OK, ale po cca 5km to zacalo znova zlobit a hned jsem vyblikal RJ, ale ted 52ku ... tzn michani smesi :myslim

Dalsim studiem P-C fora jsem jeste zjistil, ze nekomu 51ka delal jenom uklepany VN kabel? :myslim

Diky vsem, co poradi :papa

Hmm tak nakonec to byl rozdelovac :D

[upravil dne 23/9/06 Pata]

[upravil dne 6/10/06 Pata]

[upravil dne 6/10/06 Pata]

[upravil dne 14/3/2007 Pata]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten potenciometr škrtící klapky z favorita opravdu pasuje? Jak jsto vykouzlil? To by mě taky zajímalo, nemáš nějaký foto?

[upravil dne 25.9.06 Vojta309]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vojta309

Ten potenciometr škrtící klapky z favorita opravdu pasuje? Jak jsto vykouzlil? To by mě taky zajímalo, nemáš nějaký foto?

[upravil dne 25.9.06 Vojta309]

Foto nemam, ale az budu mit trochu cas, tak to muzu kuchnout a vyyfotit :D Musel jsem nalisovat i ten favoritacky palec, ale funguje na 100% :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda, že nebydlíš trochu blíž, tak jestli se ti bude chtít, blikni to - určitě nebudu jedinej, komu by to mohlo vyřešit problém - zlatý český ručičky. Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vojta309

Škoda, že nebydlíš trochu blíž, tak jestli se ti bude chtít, blikni to - určitě nebudu jedinej, komu by to mohlo vyřešit problém - zlatý český ručičky. Díky

Zrovna mam cas, ale pred chvili jsem musel odevzdat digitak :grr:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

...takze konecne nafoceno, sice drobne marod, ale uz jsem dneska poskakoval v garazi :D

vydreny potenciometr z me 309tky + poniceny palec

PA060004_resize.JPG

Takto vypada vstrikovani z FAVA, chtel jsem ho zkusit vymenit komplet, ale nesedi par drobnosti a ma i odlisnou velikost skrtici klapky (309ka ma vetsi).

PA060005_resize.JPG

PA060006_resize.JPG

funkcni potenciometr a palec z fava na moji 309tce... na prvni pohled k nerozeznani, ale byly nutne drobne upravy...

PA060008_resize.JPG

porovnani obou potenciometru... blize P309, dale favo... favo je vyssi a je tedy nutne nalisovat palec trochu dal (blize ke skrtici klapce)

PA060009_resize.JPG

no a taky ubrousit ten maly kousek plastu... protoze pri dotazeni zablokoval palec celou osu klapky... neslo slapnout na plyn...

PA060010_resize.JPG

porovnani obou potenciometru... vlevo upraveny z fava, vpravo 309

PA060011_resize.JPG

palec z fava nalisovany na hrideli skrtici klapky moji 309tky. velice dulezite: je ho nutno nalisovat tak, aby pri zavrene klapce byl uhel mezi vodorovnou osou a osou, ktera spojuje kartacky 45° (tohle byl asi nejvetsi orisek, cca 10x montaz/demontaz palce a pak jsem to zkusil podle pravitka :D )

PA060013_resize.JPG

Snad Vam to pomuze, sice jsem nad tim zabil cely den, ale usetril celkem dost penez... Toz at se dari :super

[upravil dne 6/10/06 Pata]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedaval jse do TU3M vstřikovaci system Bosch Monopoint(3.0)??:myslim.Jestli jo ,tak to v mnoha vecech stejne s Favoritem-falecift favase(model s I)......:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tož Páťo dík, je vidět že zlatý český ručičky ještě mezi lidma pracujou! Díky za foto, jdu shánět poťák z favorita!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vojta309

Tož Páťo dík, je vidět že zlatý český ručičky ještě mezi lidma pracujou! Díky za foto, jdu shánět poťák z favorita!!

Nemas zac, pracujou a nadale budou :D:papa:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ... jen dodam, ze auto s potenciometrem z favorita jezdi porad dale, dneska jsem prosel emisema bez problemu... :super

Pokud se "odlenivim", promerim odpory obou drah potenciometru pri zavrene skrtici klapce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bys mohl ;) jinak ten potenciometr jsi našteloval od oka nebo je nato náký přesněsně stanovený postup.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoši jste ďáblové,já bych to mohl vidět vyfocený 1000krát a stejně bych nepochopil o co go

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.