mArda

Individuální dovoz ojetiny z EU po 1.7.2006

22 posts in this topic

Individuální dovoz ojetiny z EU po 1.7.2006

Zdravím všechny, které toto téma zajímá.

Asi všichni jsme díky médiím zaregistrovali, že se od 1.7.2006 mění podmínky pro dovoz ojetin v rámci EU. Hlavním lákadlem asi bylo zrušení omezení, která platila (stáří vozu, emisní normy). ČR tato omezení zrušila, aby se vyhla sankcím ze strany EU - Omezení volného pohybu zboží.

Řekl jsem si proč si nedovézt letní auto pro radost (205 CTi), tedy auto které se importovalo do SRN jen do roku 1993, tedy dle pohledu našich úředníku totální vrak, který se nedal přihlásit (tedy pokud jste neměli štěstí a nezískali doklady např. z havarovaného vozu a neprovedli jste tzv. přestavbu. Samotné doklady na CTi stály často až 30 000 Kč a to byly prakticky nesehnatelné).

Rozhodl jsem se zjistit co a jak, ale nějak jsem na úřadě (Prostějov) nepochodil. Prohodil jsem pár slov s technikem úřadu, který mi oznámil, ať si nemyslím, že ČR se stane vrakovištěm, že se přihlásí jen minimum vozů starších 8 let ... a to prosím ještě neměli ani znění zákona v ruce. Vůle tedy není. Později se na síti objevil Metodický pokyn, který dovozy trochu objasnil.

Dodnes tápu. Jakoby existovalo informačni embargo :-) Přitom na cestách potkávám řadu aut na německých převozních značkách.

Je 205 CTi rok 1993 s platnou AU/HU (německá STK/ME) vrak? Plní snad i EURO2 normu.

Přihlásil někdo z vás auto starší 8 let? Co k tomu potřeboval?

Prodejce mi strčil do ruky pouze dva doklady: Původní technický průkaz (Fahrzeugbrief) a odhláška z evidence (Abmeldebescheinigung fur Fahrzeug Halter).

Mohl by tu někdo napsat, jak vše probíha?

Děkuji za všechny.

post-0-14109594841691_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. povinne ruceni na vin cislo

,dale dojed ne technickou nech udelat tzv. registracni prohlidku na sve jmeno technici auto prohlidnou jesli odpovidaji udaje v tom zelenem papiru ktery jsi tady tak pekne oskenoval

a daji ti protokol o registracni prohlidce na tve jmeno pokud ma auto tuv by podle zakona toto melo stacit .jediny problem ktery spatruji je ze nemas kupni smlouvu nebo mas? protoze pokud mas kupni smlouvu a reg.prohlidku tak by jsi s tim mel jit na oddeleni magistratu ktere ma nastarost prihlasovani [evidence vozidel] a tam by ti to auto meli za cca 800 kc vuz prihlasit dat znacky no a ty odjet a jezdit

v praxi jestli se nepletu tak jeste vyzaduji udelat ceskou technickou ale to muzes nechat az na uplny konec za budes mit znacky hlavni je kupni smlouva a registacni prohlidka na tve jmeno + tenhle zelenej papir a samozrejme povinne ruceni ktere se dela na vin pokud jeste nemas znacky ;)

eeeeeeee......... ale musis pocitat stim ze vsichni zku..... zas......

urednici technici:xvul adt. jsou zvykli z minnulich let na tucne uplatky

specialne tady v Praze ale v Prostejove by to mohlo byt snazsi tudiz se musis obrnit trvat na svem a popriade prostudovat zakon abys mohl presne argumentovat

a nenechat se o dnich vochcat :xvul:xvul:xvul

hodne stesti :papa

[upravil dne 18.9.2006 BobyD]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuju za radu. Jen nechápu, proč k tomu všemu potřebuji smlouvu o koupi.

Německá technická a emise jsou nové.

Takže přihlášení je zase jen o dobrých nervech a uhádání to s úředníky :o(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jde spis o to ze samy urednici nevi co se da a neda prihlasit jeden kluk z Karlovych Varu rikal ze u nic ti prihlasi skoro vsechno aby se s tebou nemusely hadat protoze samy nevi co de a co nejde prihlasit je to dost problem kdyz nikdo ani tui co by to vedet mely nevi jak to udelat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tam chlapík opravdu přihlásil starou Suzuki z roku 88. Tak to asi jde. Nejschůdnější je, když má auto evropskou homologaci, kterou najdete v kolonce 34 německého TP, nebo na štítku vozu. Bohužel to mají auta cca od roku 1993. Já např. u starých D dokladů na P205 1.4 tuto kolonku mam úplně prázdnou (východní Německo - úředník lajdák .-) S takovou bych z úřadu letěl hubou napřed :o)

Share this post


Link to post
Share on other sites

es ka je az tak od roku 95 ale staci ze bylo auto vyrobeno v nejake zemi evropske unie a nemel by to byt problem ani kdyby bylo z roku 72 rika se tomu narodni typove schvaleni a to ma i embecko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mám pod kapotou takovej štítek a tam je něco o homologaci v Belgii, Francii, atd. ale přímo Euro X tam psaný není.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukaž, co je vyplněno na straně, kde je položka č. 34 - Zusatzliche Bemerkungen zur Fahrzeugbeschreibung auf seite 2 - to je podstatné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady jsem to oskenoval. Ale nic tam neni :o(

V technicaku je uvedeno, ze tento je druhopis. Ten originalni se asi majiteli ztratil. Tohle je prekerka, tak si na ni davajte pozor!

post-0-14109594860431_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam za to ze vyrobce by ti mel potvrdit samozrejme za poplatek ze toto auto ma narodni typove schvaleni zkus zavolat na peugeota a zeptat se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tohle bude fakt trochu problém, je potřeba, aby tam byla uvedena homologace ES nebo ABE, což tady není. Bude potřeba zajít na Peugeot pro to potvrzení jak říká BobyD...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám asi blbej dotaz, ale přeci.

Pokud si vyhlídnu auto na zahraničním webu (např: www.autoscout24.com), který stojí v Německu, dojedu si tam pro něj a koupím ho:

1. - můžu s ním jet do ČR bez naložení na podvalník?

2. - budu platit ještě nějakou daň (jde mi o to, jestli ta cena na např www.autoscout24.com je koncová, nebo se k ní něco připočítává)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele mArdo sorry za :xvul , ale nejsi náhodou ze Zdětína? Stojí tam totiž červená CTI na německých SPZ.... Jen tak ze zvědavosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vopici > pokud chces jet po vlastni ose muzes ale auto musi mit stk a musis na miste pozadat o prevozni znacky [v tomto miste jeste trochu tapu jelikoz volim variantu podvalnik] ale vetsinou ti poradi prodejce jde o nejaky urad kterymaji snad v kazdem meste tam cca za 100 eur dostanes prevozni znacky samozrejme na zaklade obhlidnuti vozidla proto musi mit tuv[stk] tech 100 eur je zaroven pojistka na prevoz [je to treba 80 eur znacky 20eur pojistka] no a pak hura domu . Co se tyce autoscout24 ci mobile.de

je cena je konecna ale specialne u techto servru bych doporucil prodejci pred jizdou do nemecka zavolat zkusenost je takova ze pokud se jedna o autobazary coz je vetsina tak tam inzeraty visi i kdyz je auto jiz davno pryc.Osobne doporucuju ebay tam lze snadno identifikovat bazaristy od soukromich osob ktere lze snadno kontaktovat pomoci vnitrni posty a domluvit vsechny detaili u autoscoutu malokdy se nekdo obtezuje na email odpovedet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to jak říká BobyD, pokud by byl zájem, můžu napsat přesný postup, jak na ty převozky... Posledně jsem to absolvoval před týdnem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky kluci, moc jste mi pomohli.

Fx: Pokud by ti to nevadilo a měl jsi čas, tak bych ten postup docela bral.

[upravil dne 3/10/06 Vopičí]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže: Je potřeba, aby Němec auto nejprve odhlásil. Já to zatím měl vždy tak, že jsem přišel k už odhlášenému autu, které mělo platnou TUV. Pokud auto odhlášené není, postup se o moc neliší, ale poplatky jsou asi větší o 60-70 eur a ne každý Němec to zaplatí sám, někdy musíte vy.

Napřed musíte mít pojištění. Jeho cena se liší město od města a bývá kolem 70-80 eur. Jmenuje se Doppelkarte für Ausführungskennzeichen. Jediné co k tomu potřebujou vědět je to, jestli je to na osobák nebo náklaďák a vaše údaje z občanky. K dostání to je v takové boudě, stánku, karavanu (jak kde) před úřadem - tam, kde vyrábějí značky (Schildern). Lisované převozní značky stojí kolem 20-25 eur a platí se společně s Doppelkarte. S potvrzením o zaplacení tohoto a dalšími papíry plus kupní smlouvou od auta, velkým techničákem a doklady o TUV jdete následně na úřad. Tam si vemete klasicky lísteček jako na úřadě tady nebo ve spořitelně či na větších poštách a čekáte na zavolání vašeho čísla (objevuje se klasicky na tabuli). Když na vás přijde řada, dojdete k určenému okénku a podáte jim již zmíněné doklady s tím, že chcete Ausführungskennzeichen. Oni vám dají další papír, ten zaplatíte u kasy (v mém případě posledně 48 eur) a musíte se vrátit do toho stánku, kde jste platili Doppelkarte. Tam vám udělají značky a s těmi se vrátíte na úřad k okénku, pořád ještě jste na řadě vy. Na značky vám vylepí známku a poprosí vás, ať zajedete na určené místo s autem. Paní od přepážky vyjde a zkontroluje vám VIN, potom vám dá značky s vylepenou známkou, mezinárodní techničák, německý techničák s odstřiženým rožkem (vyřazení z německé evidence), všechny doklady a můžete jet do ČR.

Mě osobně to posledně stálo celkem 145 EUR... Ale v pohodě jednání, žádné formuláře, a i pěkné prostředí kolem úřadu i uvnitř...

urad.JPG

[upravil dne 3.10.06 Fx]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.