Sign in to follow this  
Followers 0
Sagic

Zadní bubnová brzda

10 posts in this topic

Zdravím všechny, tak jsem zjistil, že mi z bubnu zadní brzdy chčije brzdovka a celkem fest. Můj servisák má momentálně plno, takže mi nejspíš nezbyde nic jinýho než se do toho pustit sám.:roll

Potřeboval bych vědět, jestli mě čekají nějaký nástrahy a které náhradní díly si předem sehnat.

Na odvzdušnění si chci pořídit univerzální sadu,ještě nevím, jestli seženu pomocníka.Pak taky bych potřeboval vědět jakou brzdovku a hlavně kolik,chci ji u toho vyměnit.

Jinak návod na odvzdušnění jsem našel,nejspíš budu mít půjčenou i knížku Jak na to...

Díky za každé věcné reakce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já když jsem měnil brzdovku, dal jsem tam klasiku DOT4. Nástraha, která tě čeká, je možnost ukroucení matky nebo trubičky při demontáži prasátka a samozřejmě zarezlý šrouby, s čímž se dá určo počítat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S nějakým zarezlým šroubem samo sebou počítám, jen potřebuju vědět co všechno budu potřebovat.Čas mám jen o víkendu,tak bych to nerad rozdělal a zjistil,že mi něco chybí :( Dá se to zvládnout v domácích podmínkách, u mě to znamená venku před barákem a běžným nářadím? :roll

Asi bude špatný ten pístek a prý se musí vyměnit na obou kolech. Kolik tam asi přijde ty brzdovky? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

mě říkali, že klasická DOT4 (česká) žere Peugeot gumový díly.... (alespoň u 205)

tak tam mám Peugeotí (prostě jinou) za zhruba stejnou cenu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já měnil zatím pravej váleček. Akorát jsem chvíli zápasil se sundavaním bubnu. Chce to jen přijít na to jak stáhnout pakny k sobě pomocí samostavu na kterej se dostaneš jen slabým šroubovákem přes dírku po vyndaném šroubu.

Jinak vše šlo vcelku dobře rozdělat. Akorát až rozděláš hadičku tak ji to chce něčím zacpat ať Ti nevyteče moc brzdovky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žádnou univerzální sadu na odvzdušňování nepotřebuješ, stačí kousek hadičky se zpětným ventilkem, a je to bez starosti.

K sundavání bubnu - pokud má vyjetou drážku, je třeba povolit samostav, to se dělá tenkým šroubovákem dírou po kolovém šroubu, jak už bylo řečeno. V kterém místě, to se musíš podívat dobrou baterkou...

Pokud nejde povolit brzdová trubka - ukroutila by se - jde povolit prasátko a vytočit jej, při držení holendru klíčem, a pak jej teprv rozhýbat. Jinak proti vytékání brzdovky z trubky stačí na její konec nasadit krycí čepičku z odvzdušňováku.

Každopádně pokud to vyloženě teklo, bude třeba vyměnit i obložení, a osobně bych se asi praštil přes kapsu a koupil kompletní sadu se vším všude - suprově se s tím dělá, a nepřekvapí tě jeden rozpadlý plíšek v samostavu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uplně s oddiem souhlasím, jen doplním - měníš-li obložení na jedný straně,

musíš ho vyměnit i na druhý. A měníš-li obložení, tak vyměň i prasátka

/zadní brzdový válečky / na obou stranách.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

před dvěma roky ( to jsem měl P 309) mi tekla brzdovka u levého zadního kola a když jsem to rozdělal, abych něco vyměnil a nakonec mi nezbylo nic jiného , než koupit nové prasátko. Stálo 342 Kč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzdový válečky už mám zamluvený, jen by mě zajímala ještě jedna drobnost ohledně sundání bubnu. No snad mě neukamenujete, ještě jsem to nedělal a tak budu vařit z knížky Jak na to... :D

Jak tam ten buben drží? V knížce píšou, že se musí povolit nábojová matice, ta se musí vyhodit a potom použít nová, jenže nevím, kde ji sehnat:bojim

Taky mě v ty knížce asi chtěji zblbnout, protože v kapitole sundání zadní bunové brzdy píšou, že mám zvednout předek vozidla a sundat přední kolo:( Předpokládám, že tam mají chybu a proto mě zajímá jak je to s tou nábojovou maticí :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

našiel som túto tému a chcem sa s Vami podeliť o svoje skúsenosti. Minulý rok v januári mi veľmi tieklo pravý zadný valček, tak som si kúpil hneď oba valčeky /pravý aj ľavý/, ale vymenil som len ten pravý. Tento rok som to menil až teraz po roku a pol na ľavej strane. Takže tvrdiť, že to treba vymeniť naraz nie je až také správne, lebo v Júniu som bol na STK a tam som sa naschvál pýtal ako brzdia zadné kolesá a týpek povedal, že dobre.

Teraz niečo viac k tej samotnej výmene valčeka pre tých ktorých to bude ešte len čakať. Kúpte si aj hneď tu kovovú trubičku ktorá ide do brzdového valčeka, lebo sa Vám môže stať ako mne, že mi tá pôvodná praskla hneď pri holendri a bol som v prdeli. Ešte štastie, že som mal jedno celé koleso ako náhradný diel. /to som mal kvôli ložisku, ktoré som menil pred mesiacom./ Inak by som mal auto nepojazdné, lebo narýchlo v sobotu večer zohnať trubičku by bol kurva problém. Tá trubička zahrdzavie pri holendroch a tak je lepšie hneď mať novú a nesrať sa s tou starou, aj tak prdne pri demontáži.:bojim

Ešte jedna rada ku tým bubnom. Servisák mi poradil, Keď som mal minulý rok oba bubny dole, tak som si dal "stiahnúť" na sústruhu "ihlu", ktorú urobili paktne na bubnoch. Je to fakt dobrá pomoc, lebo neskôr už nemusíte prácne sťahovať samostavy, aby ste stiahli bubny dole ľahšie. Toto už som si dal urobiť na predchádzajúcom aute Daewoo Tico a potom dáte bubny dole veľmi jednoducho, len párkrát klepnete po bubne a hotovo už je to dole.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.