Sign in to follow this  
Followers 0
Syro

Príprava na zimu

16 posts in this topic

Zdravím Vás!

Chcem sa opýtať čo všetko vykonávate pred zimou, aký druh nemrznúcej kvapaliny, meranie hodnoty nemrznúcej kvapaliny a pod.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

nestras se zimou, jeste je brzo :D :D Tu nemrznouci kapalinu je dobry si nechat premerit urcite, a myslim ze se ma menit jednou za dva roky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pravda, že je ještě brzo, ale na druhou stranu radši dřív než pozdějc. Už jsem zažil v říjnu 10 pod nulou.

Pokud jezdíš na pravidelný servis, tak se o náplně krom ostřkovačů nemusíš starat. Jinak chladicí směs by měla být podle mne do - 15 a zkontrolovat náplň do klima a občas ji použít.

Zimní obutí je už snad samozřejmost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mysliš naplň do klímy? Kde to skontrolujem? S klímou som doteraz nemal žiadne skúsenosti.:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Petav

Je pravda, že je ještě brzo, ale na druhou stranu radši dřív než pozdějc. Už jsem zažil v říjnu 10 pod nulou.

Pokud jezdíš na pravidelný servis, tak se o náplně krom ostřkovačů nemusíš starat. Jinak chladicí směs by měla být podle mne do - 15 a zkontrolovat náplň do klima a občas ji použít.

Zimní obutí je už snad samozřejmost.

ještě lopatu, startovací kabely, škrabku na okna:roker

a taky pytel pisku nebo sterku do kufru ... ne ? :D

No a pak retezy, do kapsy nebo na klice rozmracovac zamku ( nenechavat uvnitr, tam je prd platnej :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jen tak pro jistotu, dalka mi samo jde a nemel jsem zatim nikdy problem s otevrenim dveri v zime. Klic do zamku jsem snad jeste od koupe auta v roce 2001 nestrcil :D

Jo ted jsem si vzpomel, ze je taky na zimu dobre potrit tesneni dveri nejakym Regumem, nebo glycerinem ( v podstate totez co Regum ) aby tesneni nahodou neprimrzlo ke dverim

[upravil dne 18/9/06 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezapomenou vycistit palivovy filtr , hlavne u Diesla. I trocha vody v nem muze udelat krystalky a auto prestane jet .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Syro

Treba venovať špeciálnu pozornosť klimatizácii pred zimou?;)

Myslím, že ne. Akorát během zimy, tak jednou za měsíc, na asi minutu zapni klimu, aby se promazal kompresor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak chladicí směs by měla být podle mne do - 15

jenom nesmí být zima jak minulej rok v Brně(ale i jinde určitě) -30 stupňu:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: boltn 406

Jinak chladicí směs by měla být podle mne do - 15

jenom nesmí být zima jak minulej rok v Brně(ale i jinde určitě) -30 stupňu:D:D:D

[upravil dne 19/9/06 boltn 406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Září je na přípravu na zimu ještě dost brzký termín (možná, kdybych bydlel někde v horách, kde jsou přece jenom nižší teploty, tak bych mluvil jinak).

Já osobně začínám se zimními přípravami (koncem října/začátkem listopadu) zpravidla, když se na autě objevim prvně zamrzlá okna...

Do výbavy auta přidám navíc škrabku, rozmrazovací sprej na okna a startovací kabely (které jsem ještě díky bohu nepotřeboval - ale když už je mám tak pro sichrrrrr)...

Do chladiče přidám nemrznoucí směs, aby vydržela do -20ti (ve středočeských podmínkách zcela dostačující)

Do -15 mi předloni (ne zamrzla, ale zhoustla, tak raději -20)

Vodu z chladiče měním jednou za dva roky (tzn. letos) myslím, že déle jak 3 roky by tam zůstat neměla...

Ostřikovací kapalinu si ředim podle aktuálního stavu zimy sám doma od -5 do -20 - prostě když je větší mráz, přidám víc koncentrátu a je to ...

Přezutí na zimní gumy z letních by se mělo dělat, jakmile se venkovní teplota nedostane nad 6°C ... ne, když se v noci jednou objeví na 6°C, ale když je méně jak 6°C v průběhu dne.

Já osobně se snažim jet na letních co nejdéle to jde - zimáky nemám rád, protže hůř sedí a nemám na nich elektrony, takže auto vypadá jako mrzáček:( (osobně dělám v půlce až koncem listopadu anebo s prvním sněhem - vpřípadě, že zasněží dřív)...

Jinak je dobrý vošéfovat dobrou baterku (v případě, že to není bezúdržbová, tak ji dolít). Lepší, než potom někde na mrazu šašit v motorovym prostoru. A kdo je puntičkář, tak může vypucovat palivový filtr - loni jsem to nechal udělat u kámoše, ale předloni ne a taky se nic nestalo (jde o to, aby tam nezůstala voda).

A když jsou jóó ledovky, tak mám sprej na rozmrazování oken, což je věc k nezaplacení, když člověk ráno pospíchá:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pupik

A hlavně dostatečné zásoby rumu, na groček. ;):super:mrk

(ale až pojízdě):D

Tak tak, ale pak to chce k tomu rumu i řidiče, nejlépe i s autem a příprava na zimu je hotová.

Jinak s chladící kapalinou - protože moc nevěřím všem těm skleněným trubičkám v OBI apod., tak vždycky vytáhnu trochu vody do štamprle a dám ji do mražáku - když zmrzne, přidávám nemrznoucí směs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak, ale pak to chce k tomu rumu i řidiče, nejlépe i s autem a příprava na zimu je hotová.

Jinak s chladící kapalinou - protože moc nevěřím všem těm skleněným trubičkám v OBI apod., tak vždycky vytáhnu trochu vody do štamprle a dám ji do mražáku - když zmrzne, přidávám nemrznoucí směs.

Dobrej nápad:super Pořeším to stejně;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.