Sign in to follow this  
Followers 0
Tommys

Katalizátor

8 posts in this topic

Mám dotaz, co znamená jednocestnej katalizátor?jde mi o to, že jsem da do auta karburátor místo elektronickýho karbce, tzn, že lambda sonda je mimo provoz a nevím jestli mám aktivní, nebo pasivní, neřízenej katlik. Mám P205 1,4 XR r.v 88

Share this post


Link to post
Share on other sites

jendnocestny, nebo tez oxidacni katalyzator znamena ze meni jen jednu ze tri hlavnich toxickych slozek vyfukovych plynu na neskodne latky, ty tri hlavni slouceniny jsou oxidy dusiku NOx, oxid uhelnaty CO a uhlovodiky HC. Jednocestny katalyzator pouze oxiduje CO na CO2. Pokud je katalyzator tzv. tricestny, znamena to ze meni vsechny tri slouceniny na N2 a O2, CO2 a H2O. U toho tricestneho je treba ridit obsah O2 ve vyfukovych plynech pred katalyzatorem pomoci lambda sondy

Jakej mas katalyzator ty ale nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha diky za osvětu, mám jednocestnej katalizátor, i lambda sondu, ale spíš mi jde o to, že jsem nahradil ten el. karburátor s řízením, karburátorem klasickým mechanickým bez řídící jednotky a nejsem si jist, zda za předpokladu že budu mít nastavenej ten klasickej karburátor správně, bude mít optimální směs, zda pak můžu katalizátor a lambda sondu nechat v provozu a nebo mi tam jsou k ničemu a můžu očekávat nějaký problémy s ucpáním, nebo něco podobnýho a pak ho mám radši vyndat a navařit trubku, protože jsem si myslel že lambda sonda upravuje směs podle výfukových plynů, nebo tomu tak není?řídící jednotku jsem nechal v provozu, pouze jsem odpojil ten elektronickej karbec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

covece o karburatoru rizenem lambda sondou nic nevim, to fakt neporadim, ja myslel ze ridici jednotku a lambda sondu maji jen motory se vstrikovanim a karburator je proste mechanicka zalezitost, u ktere se bohatost smesi ridi nejakym sroubkem podle meraku emisi

Kazdopadne jak psal TiborTeam katalyzator mas napsanej ve velkym technicaku a kdyz tam budes mit jen trubku, na emisich a nasledne na STK te nepusti

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK dobrá nechám ho tam tedy, no je to systém který existoval pouze jeden rok a vyvážel se do švýcarska, stejnou svini, měli naše favority 136e, ecotronic, ten karbec má řídící jednotku, lambda sondu a katalizátor, stejně jako ty favority,každej o tom ví kulový, protože to je děsnej bazmecht a nejde spravit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tommys

OK dobrá nechám ho tam tedy, no je to systém který existoval pouze jeden rok a vyvážel se do švýcarska, stejnou svini, měli naše favority 136e, ecotronic, ten karbec má řídící jednotku, lambda sondu a katalizátor, stejně jako ty favority,každej o tom ví kulový, protože to je děsnej bazmecht a nejde spravit

aha, zas jsem o neco chytrejsi, tak to snad radsi prodat takovy auto s takovym motorem, nez to spravovat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne motor je v naprostym pořádku, byl jsem včera na evidenční prohlídce kvůli přepisu auto na mě, koukal jsme se do techničáku jestli tam mám zapsanej katlík, a není ani ve velkým ani v malim, takže ho můžu vybagrovat, když jsem se ptal servisního technika, jak to s tím karbcem je když jsem ho přehodil, tak povídal když splnim emisní normy, tak jim to je celkem šumák, pokud vyloženě nepřehazuju třeba stříkačku za karbec takže pohodička. Na auto nedám dopustit, žádný prodávání nebude:-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.