Chozé

Kontrolka bočních airbagů

13 posts in this topic

Čau chlapy,předem by jsem chtěl moc pochválit tohle forum,je fakt super.Mám jeden problém a nevím co s tím,na přístrojovce mi pořád svítí kontrolka bočních airbagů,zkoušel jsem čistit kontakty,na chvíli to zhaslo,ale pak to zase hned začlo svítit,tak fakt nevím a airbagy jsou v pořádku,docela mě to štve a ještě jeden problem při jízdě když prudce uberu plyn a hned přidám tak se mi zezadu ozve nějaký praskání,koukal jsem na spodek a na nic jsem nepřišel,jestli mi můžete někdo poradit,budu moc vděčnej.Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

s tim airbegem toho mize byt vic.kdyz budem brat ze je ok tak treba prosoupany kabely pod kobereckem.nebo hursdruzovac ve volantu to delalo me airbagy byly funkcni ale palubak hlasil chybu

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 Choze: Jojo, jsem na tom obdobne jako ty. Tedy, alespon co se bocniho airbagu spolujezdce tyka. Udelal jsem (uz 2x), naposledy v kvetnu tohoto roku tu diagnostiku - jak ti radi upper9. Vysledkem byl vzdy spatny kontakt ve spojeni kabliku pod spolujezdcovym sedadlem.

Stacilo vzdy nejakym sprayem nebo rucne ocistit kontakt a kontrolka byla v poho. Bohuzel jen tak na cca 3 mesice :(:(

Je zari a kontrolka mi sviti opet. Na diagnostiku uz po treti nejdu (je to vyhozenych 500,- Kc) a tak az budu mit nekdy naladu, tak to zkusim zase ocistit. Nevim proc se to neustale tak zas**ra. Taky me ta oranzova kontrolka na panelu stve, ale uz sem se s ni tak trochu smiril a uz ji skoro ignoruji (vim ze je to capina, kterou spravim ocistenim kontaktu a neni vadny airbag).

Myslel jsem si, ze mam holt nejaky spatny kus, kdyz s tim mam neustale problemy, ale jak je vidno, nejsem sam. Jenom si neupresnil co mas presne za 206, zejmena modelovy rok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji moc za rady,ty kontakty jsem zkoušel a fungovalo to necelý dvě hodiny a pak to zase svítilo a když jsem je znova čistil,tak už to nepomohlo,zkoušel jsem i na noc odpojit baterku,ale výsledek taky oranžový:-)Mám 206 2.0 HDi XS,r.v. 2002.Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky sem měl tento problém. Ale řeším to klasicky - odpojím baterku, rozeberu konektor pod předním sedlem, prostříknu kontoxem a spojím - vše v pohodě.

Pokud ti ta chyba zmizne poté, co očistíš kontakty pod sedadlem, tak je jasný že zakopanej pes bude tam...ne ve volantu. Odpoj baterku, pořádně pročisti konektor pod sedadlem....možná pomůže proletování (propájení kontaktů). Je to velice citlivé..jak říkám...stačí do toho drbnout vysavačem a začne to svítit. Další věc, čeho sem si všimnul - zespodu sedla sou plastové příchytky, které ty kablíky drží přicvaknuté k sedadlu. Pokud tam ten plastový bazmek není, tak se kablíky i s konektorem pohupujou volně pod sedlem a to taky není to pravý ořechový. Takže pokud ty kablíky nemáš napevno přidělaný zespodu k sedlu, tak to nějak udělej - kousek drátku to vyřeší.

To: Ventil. Pokud ti svítí oranžová kontrolka airbagů, tak bych řekl že ti ty airbagy nevystřelí - takže pešek. Je hezký, že víš že más airbagy v pořádku, ale pokud to svítí tak je to stejný jako bys jel bez airbagů:nevim

[upravil dne 14.9.06 tanagy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem dneska na to vlítl,odpojil baterku,pročistil kontakt a je to zatím v pohodě,tak uvidím jak dlouho to vydrží:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

MrVain

Tak tomu říkám řešení :o))) Já bych se do toho bál normální trafopájkou šáhnout - už mi takhle odešel teploměr u kerýho jsem přepajoval čidlo venkovní teploty :(

Ale asi to proběhlo bez problémů - airbag nevystřelil :D

Mít s tim častější potíže, tak to asi taky připájím napevno

Napadá někoho, jaká by v tom mohla být zrada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

letoval som to micropajkov,to cidlo je zavisle od teploty a teplota na trafopajke je asi 300 stupnov a tym sa mohlo stat že odišlo ak sa moc prehrialo,inac moje povolanie elektronik:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ono to čidlo neodešlo teplem z pájky (pájel sem jen dráty - asi 20 cm od čidla) ale asi tim statickym pulzem. Jinak si to nedokazu vysvetlit.

Kdysi na stredni nam rikali, ze mikroprocesory (a vubec jemna mikroelektronika) sou na trafopajku citlivy a ze bysme je mohli znicit (proto radsi mikropajka a priplatit si za patici).

Proto sem si rikal, ze by na to airbag mohl zvlastne zareagovat :mad: Ale ta mikropajka to resii

Share this post


Link to post
Share on other sites

V robote stale použivame micropajku, ale aj tak sa stane že pri výmene IO citlivých na staticku elektrinu sa stane že po výmene je integrovaný obvod zničený:grr a treba ho vymeniť znova.Patice na IO u nas v doprave použivať nemožeme kvoli otrasom :aut ale je to dobre riešenie kvoli vymene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.