Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

měření tlaků


Guest Filip

Recommended Posts

Chtěl bych se zeptat jakým způsobem se na dieselu 205 měří tlaky ve válcích, mám totiž pořád takový pocit, že výkon není přesně to, co by mělo a navíc ten olej, pořád se ztrácí, ale nečmoudí skoro vůbec, jen při nastarování si odfoukne, černě. Tak bych chtěl začít pátrat proč tomu tak? Díq

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mereni tlaku se dela tak, ze vymontujes vzdy jednu zhavici svicku (poradne zaizoluj drat od svicky ke zhavicimu rele, abys to omylem nezkratoval) a misto ni tam zasroubujes pripravek na mereni tlaku. A pak se otaci motorem (starterem cca 10 sec) a meri se maximalni komprese. To same postupne zopakujes pro zbyle 3 valce.

Jen pro predstavu: 2L motory HDi maji mit tlak 3 MPa +/- 0.5 MPa (novy motor) a rozdil tlaku mezi valci by nemel presahovat 0.5 MPa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bych s dovolením malinko poopravil.

Podle toho, zda máš přípravek (nástavec), který se šroubuje místo žhavky nebo vstřiku, se vymontují žhavky či vstřikovače - častěji ty vstřikovače. Vymontují se všechny (a když už jsou venku, není zcela od věci zapnout žhavení, a podívat se, zda žhavky opravdu žhaví).

Pak se zašroubuje přípravek postupně do každého válce, a změří se tlaky - na pár otočení startérem. Předtím je ovšem třeba odpojit elmag. ventil na čerpadle, aby přitom neházelo naftu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejně, sonda se zašroubuje místo svíčky.

Je akorát třeba odpojit vstřikování (nebo benzín u karburátoru), zapalování (aby to zbytečně neházelo jiskru), a při měření držet plný plyn (aby byla otevřená škrtící klapka, jinak naměříš blbosti). U benzínů ale zas ty tlaky nejsou tak životně důležité, jako u dieselu. Benzín se špatnými tlaky pojede, i když třeba hůř, diesel se špatnými tlaky ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dydzej: ono totiž, když už se měří kompresní tlaky, je velmi vhodné zkontrolovat/seřídit vstřikovače, a příp. vyměnit trysky - no, a takhle se to udělá při jednom, když už jsou vstřiky venku...

Tohle je stejně jen hrubý nástin postupu, ještě by se slušelo dodat např. že je třeba vysápat podložky pod vstřiky, a dát tam nové, atd... Ten, kdo ale měřák na tlaky má, většinou tohle všechno ví, takže není nutné to kdovíjak podrobně rozepisovat. Já svůj měřák taky nemám, a v případě potřeby si je nechávám někde změřit, stojí to do pětikila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ondra: když něco funguje tak jak má, je lepší se v tom nerýpat. Ale jestli ti to v zimě hůř startovalo, tak je klidně změřit nech. Počítej ovšem s tím, že jsou dost pravděpodobné dvě varianty: 1. tlaky budou nic moc, a bude lepší to auto ještě teď hned před létem prodat a koupit si jiné - páč před zimou či v zimě by se to prodávalo těžko, nebo 2. tlaky budou OK, ale když už budou venku vstřiky, bude vhodné dát nové trysky, + seřídit vstřiky, žhavky se ukážou taky nic moc... no a vyběhne z tebe 6tis jen to fikne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové díky za všechny rady co jste mi za ten půl rok poskytli a že jich bylo, díky nim jsem o dost chytřejší, ikdyž zatím spíš pouze teoreticky :) a přeju super léto s vyjímečnou dovčou. Zítra mi začínají pracovní prázdniny s čímž příjdu o tu věc co si říká INTERNET :D:( a hlavně o tenhle klub. Takí se mějte Pááá pááá :P:P filips

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak jsem se rozhodl a zainvestoval do vlastního měřáku na tlaky, starší nikdo neměl, tak holt jsem musel vzít funglovku... http://www.univer.cz/katalog.php?sort=111511&str=2

Mám k tomu jen redukci na vstřiky, ale asi si nechám vysoustružit redukci i na žhavky, uvidíme... Ještě jsem jej nezkoušel, ale jsem na ty své motory docela zvědavej....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...