Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Filip

měření tlaků

12 posts in this topic

Chtěl bych se zeptat jakým způsobem se na dieselu 205 měří tlaky ve válcích, mám totiž pořád takový pocit, že výkon není přesně to, co by mělo a navíc ten olej, pořád se ztrácí, ale nečmoudí skoro vůbec, jen při nastarování si odfoukne, černě. Tak bych chtěl začít pátrat proč tomu tak? Díq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mereni tlaku se dela tak, ze vymontujes vzdy jednu zhavici svicku (poradne zaizoluj drat od svicky ke zhavicimu rele, abys to omylem nezkratoval) a misto ni tam zasroubujes pripravek na mereni tlaku. A pak se otaci motorem (starterem cca 10 sec) a meri se maximalni komprese. To same postupne zopakujes pro zbyle 3 valce.

Jen pro predstavu: 2L motory HDi maji mit tlak 3 MPa +/- 0.5 MPa (novy motor) a rozdil tlaku mezi valci by nemel presahovat 0.5 MPa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to bych s dovolením malinko poopravil.

Podle toho, zda máš přípravek (nástavec), který se šroubuje místo žhavky nebo vstřiku, se vymontují žhavky či vstřikovače - častěji ty vstřikovače. Vymontují se všechny (a když už jsou venku, není zcela od věci zapnout žhavení, a podívat se, zda žhavky opravdu žhaví).

Pak se zašroubuje přípravek postupně do každého válce, a změří se tlaky - na pár otočení startérem. Předtím je ovšem třeba odpojit elmag. ventil na čerpadle, aby přitom neházelo naftu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stejně, sonda se zašroubuje místo svíčky.

Je akorát třeba odpojit vstřikování (nebo benzín u karburátoru), zapalování (aby to zbytečně neházelo jiskru), a při měření držet plný plyn (aby byla otevřená škrtící klapka, jinak naměříš blbosti). U benzínů ale zas ty tlaky nejsou tak životně důležité, jako u dieselu. Benzín se špatnými tlaky pojede, i když třeba hůř, diesel se špatnými tlaky ne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: to jsem netusil, ze pripravky na misto vstriku jsou castejsi. Zil jsem v opacnem presvedceni. Ale odpojit elmag. ventil jsem zapomnel, to je fakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dydzej: ono totiž, když už se měří kompresní tlaky, je velmi vhodné zkontrolovat/seřídit vstřikovače, a příp. vyměnit trysky - no, a takhle se to udělá při jednom, když už jsou vstřiky venku...

Tohle je stejně jen hrubý nástin postupu, ještě by se slušelo dodat např. že je třeba vysápat podložky pod vstřiky, a dát tam nové, atd... Ten, kdo ale měřák na tlaky má, většinou tohle všechno ví, takže není nutné to kdovíjak podrobně rozepisovat. Já svůj měřák taky nemám, a v případě potřeby si je nechávám někde změřit, stojí to do pětikila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laická otázka: auto mi jezdí dobře, necuká, žere 6 litrů, nekouří.... má cenu nechat dělat teďka tlaky?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nemer......;)

Jeste by chtelo, aby to auto abstinovalo......kdyz nekouri....:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondra: když něco funguje tak jak má, je lepší se v tom nerýpat. Ale jestli ti to v zimě hůř startovalo, tak je klidně změřit nech. Počítej ovšem s tím, že jsou dost pravděpodobné dvě varianty: 1. tlaky budou nic moc, a bude lepší to auto ještě teď hned před létem prodat a koupit si jiné - páč před zimou či v zimě by se to prodávalo těžko, nebo 2. tlaky budou OK, ale když už budou venku vstřiky, bude vhodné dát nové trysky, + seřídit vstřiky, žhavky se ukážou taky nic moc... no a vyběhne z tebe 6tis jen to fikne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové díky za všechny rady co jste mi za ten půl rok poskytli a že jich bylo, díky nim jsem o dost chytřejší, ikdyž zatím spíš pouze teoreticky :) a přeju super léto s vyjímečnou dovčou. Zítra mi začínají pracovní prázdniny s čímž příjdu o tu věc co si říká INTERNET :D:( a hlavně o tenhle klub. Takí se mějte Pááá pááá :P:P filips

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se rozhodl a zainvestoval do vlastního měřáku na tlaky, starší nikdo neměl, tak holt jsem musel vzít funglovku... http://www.univer.cz/katalog.php?sort=111511&str=2

Mám k tomu jen redukci na vstřiky, ale asi si nechám vysoustružit redukci i na žhavky, uvidíme... Ještě jsem jej nezkoušel, ale jsem na ty své motory docela zvědavej....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.