Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Budoucí majitel -- na co pozor


Ivosh

Recommended Posts

Zdravím všechny majitele 806 a jim podobných. Letos koncem prázdnim naše 5členná rodina začala řešit, co s dvojčaty, až se nevlezou do malých vajíček Chicco. :-) Rozhodnutí nakonec bylo: koupíme si VAN. Po prosondování trhu vyústili dva adepti -- Espace a 806. Průzkum vlastností a spolehlivosti zatím rozhoduje ve prospěch 806. Koupě se uskuteční patrně v listopadu, chtěl bych se na tomto fóru zeptat zkušených, na co si dát hlavně pozor při koupi, resp. jaká typická slabá místa má 806.

Současně mne velmi zajímá, zda je opravdu 806/Evasion/Ulysse stejné (jako tedy vážně stejné :-) auto, pominu-li masku apod., nebo jsou třeba peugeoty lepší než fiaty a citroeny.

Další otázka -- chtěl bych mít otočná přední sedadla a minimálně 7 míst ve vozidle. Jak poznám, že daný model má otočná přední sedadla a jaký je problém sehnat zadní sedačky, je-li vůz na ně otypovaný, ale nemá-li je.

A tak poslední co mne napadá -- vytopí se auto i v zimě bez bufíka?

Předem všem díky za obsáhlé odpovědi. Budu rád, když se rozepíšete.

Budoucí člen klubu, IJ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím budoucího majitele 806. Zmíněné vozy jsou skutečně zcela totožné. Peugeot a Citroen dokonce sjížděl ze stejné výrobní linky. Tyto vozy doporučuji v naftě. Benzínové motory jsou sice dobré, ale žravé. Ta velikost se na benzínu odrazí víc nežli na naftě. Naftové motory jsou celkem tři. 1.9TD, 2.1TD a 2.0HDi. Já osobně mám 1.9TD. Motor je na tuhle velikost auta poněkud na hranici. Když jsem auto koupil, měl prasklou hlavu. Nejčastější závada při špatném zacházení. Je li motor v pořádku a dobře seřízený, jezdí auto docela pěkně. Při normálním zatížení (4 lidi a zavazadla), se dá udržet na dálnici stabilně 140. V kopcích to znamená plný plyn. Spotřeba je závislá na tom, jak jezdíš. Od 7 do 9 litrů. Já jezdím za 8. Nebezpečí prasknutí hlavy hrozí při hrubém zacházení za studena a při přehřátí z dlouhé jízdy naplno. Hlavně při těch vedrech. Kdo má v pořádku chlazení a hlídá si to, nemá potíže. Jinak má výhodu, že je jednoduchej s minimem elektronioky a díky tomu bezporuchovej. Prostě při slušném zacházení OK. Motor 2.1TD je výkonnější ale žravější. Vzhledem ke složitější konstrukci a elektronice, je o něco poruchovější. Nejčastěji jsem slyšel o čerpadle. Ale je to dobrý a silný motor. Celkově se dá doporučit. Motor 2.0 HDi je netišší a nejúspornější. Názory na spolehlivost se zase liší. Spousta čidel a elektronoky, která může selhat. Je moderní a do tohoto vozu se hodí. Všechny varianty jsou dobře použitelné. Pokud budeš kupovat 1.9TD, vyzkoušej ho do dlouhého kopce na dálnici a plně naloženej. Když se teplota udrží pod 100 stupňů a v oleji nebude voda, mělo by to být OK.

Ostatní věci a vrozené vady nejsou většinou závažné. Často bývají prasklé páté dveře. Jsou z laminátu, takže to ničemu nevadí. Koroze nehrozí. Často bývá špatné spojkové lanko. Oprava je jednoduchá, ale stojí 1500Kč. Já ho měnil, ale už na něm mám najeto 25 000 a zatím OK. Celkově jsem s tímto vozem velmi spokojen a mohu doporučit. Při dobré péči bude vděčným a spolehlivým služebníkem.

Otočná sedadla mají ve předu páčku (asi mezi kotníky). Přitáhnutím dopředu se odjistí a jdou volně otočit. Zadní sedačky jsou zaměnitelné, jenon prostřední sedačka ve druhé řadě je o něco užší. Ve třetí řadě jsou buď 2 standardní sedačky, nebo třímístná lavice. Jednotlivé sedačky jsou praktičtější. Dokoupit se dají, ale většinou za ně chtějí od 5 do 10 tisíc za kus. Všechny tyto vozy jsou otypovány na 8 míst.

Co se týče vytápění, nezaznamenal jsem problém.

Přeji šťastnou ruku při výběru a doufám, ře brzy rozšíříš řady majitelů tohoto vozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc díky za vyčerpávající odpověď. Určitě se bude hodit. Nevěděl jsem, že jsou všechny vozy otypovány na 8 míst. To pak úplně zbytečně filtruji TipCars. :-)

Dva další náměty: říkal mi jeden známý, že dieslové motory trpí, nejsou-li často v provozu. Proto pro méně časté ježdění se nevyplatí je kupovat. Moc se mi to nezdá, ale diesla jsem nikdy neměl. Jaký na to máte názor?

Druhý -- nedaleko Olomouce stojí už nějaký čas v bazaru docela slušně vypadající 806 na LPG. Máte někdo zkušenosti s provozem 806 na plyn? Trochu mám z toho obavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam Evasion 2.0HDi a standardne sa do tychto modelov montovalo \"prikurovanie na naftu\" Webasto. Teda nie nezavisle kurenie, ale kurenie ktore \"prihrieva\" vzduch, pretoze teplota chladiacej kvapaliny by vyhriat tak velke auto nestacila (Ved uvazte - v lete pri 31 stupnoch vonku sa mi teplota kvapaliny stale drzala na 80-85 stupnov - to je v poriadku). Cize v zime by to nevykurilo, preto tam maju Citroeny tu prikurovaciu jednotku.

Ale z tohoto \"prikurovaca\" sa da dokupenim rozsirovacej sady a dialkoveho ovladania spravit NEZAVISLE KURENIE, ktoreho vyhody su v zime jasne (nastavite si presny cas kedy zacne zohrievat a po nastupeni je prijemne teplucko, startovanie bezproblemove)

Tolko k vykureniu interieru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nenapadá mě, proč by diesel trpěl více nežli benzín občasným provozem. Spíše je to asi myšleno tak, že pořizovací cena naftového auta je vyšší a když se málo jezdí, tak se to nevrátí. Jestli jezdíš pár tisíc ročně, tak nemusíš řešit spotřebu.

Nemám nic proti LPG. Je to přijatelná ekonomická varianta. U tohoto vozu však není kam umístit nádrž tak, aby nepřekážela. V plném obsazení sedačkami je to téměř nemožné.

Nezávislé topení se samozřejmě montovalo i do Peugeotů. Nemám tušení, zda je to standardní výbava k HDi motorům, ale většinou to prodávající do inzerátu vypisuje. Nevím jestli HDi topí o tolik hůř než TD, ale já jsem opravdu necítil potřebu dotápět. Nicméně nechat auto vyhřát dopředu může být příjemné. Je pravda, že diesel se ohřívá pomaleji a topení to ještě o něco zhorší. Takže se teoreticky musí člověk kontrolovat o něco déle, aby nepřetěžoval motor za studena. Nevidím to jako závažný problém. Nějak jsem si to zatím ani neuvědomil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.Já mám 20i benzin,je žravější,jezdím v průměru 10 litrů.Koupili jsme to kvůli pohodlnější přepravě rodiny - dětí.Zvolil jsem benzín kvůli topení.Po nastartování počkám asi minutu,pak se volně rozjedu a po kilometru již fouká teplý vzduch.Vytopí to i prostor třetích sedaček.Nejčastěji jezdím v sestavě sedadel 2-2-2,dá se pak procházet jak v autobuse.Ty zadní sedačky dávám vyrobené (mají možnost pojíždět dopředu a dozadu) a dávám tam děti v sedačkách.Tím,že sedačky je možno plynule nastavit, není problém s pásem dětem pod krkem.Pod dětskýma sedačkama mám ještě 15 cm polystyrenovu podložku - zase to posune pás níž.Sedačky jsou i vyfocené,jak výroba,tak i jak mi tam sedí kluk.Stačí vyhledat moje příspěvky.Zadní dveře jsem již podél SPZ lepil,byly tam prasklé.S autem ,kromě spotřeby na kterou si stále nemohu zvyknout,jsem maximálně spokojen.P806

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, taky neco doplnim a snad se nebudu moc opakovat:

- tech tyickych zavad bude trochu vice. staci si projit mistni prispevky :) doporucuju aspon vyzkouset vule predni napravy a funkcnost topeni

- vytapeni interieru neni aspon u motoru 2.0 benzin problem, HDI bude mit nejspis mensi odpadni teplo

- pokud si muzes dovolit novejsi model, tak bych asi radil HDI, protoze benzin dost zere a ani jeden turbodiesel neni idealni

- otocne sedacky jsem kdysi chtel, ale zpetne musim uznat, ze bych je sotva kdy pouzil...

- volbu benzin/diesel zvaz podle delky tras, ktere budes jezdit. Nema cenu diesel na 10km pojizdky ve meste, kde se (hlavne v zime) ani neohreje. Potom jezdis se studenym motorem a zivotnost klesa.

- k sedadlum: pokud chces 8 mist, budes mit vzadu lavici (=neprakticke), dokonce jsem videl i Ullyse s lavici v druhe rade

- sedadla v druhe a treti rade lze prohazovat, proto je lze pomerne snadno dokoupit. Ja jich mam 7, ale jezdim bezne jen s peti (kam das kocarek?). Potom te spis trapi kam uskladnit 2 zadni sedadla a chybejici kryt zavazadelniku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není pravda, že jsou všechny auta otypovaná jako 8 místná. Zrovná já to mám podle toho jak jsem to dovezl otypované jako 6 místné.

Otočné sedadla jsem použil za 2 roky 1x.

Do Holandska se dodávala česaná verze, která neměla ve 3. řadě žádné držáky na sedadla. Verzi s jednodílným sedadlem ve druhé řadě jsem taky viděl, fuuuj.

Podle toho co jsem někde četl se všechny 4 typy vyráběly na jedné lince ve Francii. Konstrukčně je to auto Peugeout. Ital by nedával všude Thorx.

[upravil dne 14.9.06 Pajda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to je pravda! Já zapoměl na luxusní verzi Pullman. Ta je otypována na 6 sedaček, protože má širší sedačky s loketními opěrami a s možmostí plynulého posouvání dopředu a dozadu. Tato verze je u nás ovšem velice vzácná. Je to však hodně lákavá varianta. Docela bych bral takhle pohodlné auto pro 6 lidí. Klidně bych tu jednu nebo dvě sedačky oželel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opět děkuji, chlapci, začíná se mi to líbit čím dál víc. :-) Teď jsem cestou z oběda potkal jednoho Evasiona a mlsně jsem si ho musel obejít. Není pravda, že to má ošklivý design, jak se dá různě číst. Docela se mi to líbí.

S těmi otočnými předními sedačkami máte možná pravdu. Auto ještě nemám, tak si představuji rodinné obědy na výletech uvnitř vozu v konferenčním uspořádání, ale praxe asi bude nakonec jiná, jak už to chodí. Uvidíme. ... Stejně tak bych ocenil střešní okna, ale aut s nimi je v nabídce dost málo.

Také jsem pro 7místný vůz. Sedačka vzadu mne velmi neláká. Vozidlo bude sloužit k dlouhým rodinným jízdám na Slovensko (jsme mezinárodní rodina) v pěti. Možnost 7 míst chci kvůli občasným výletům s jedněmi nebo druhými prarodiči, nebo přáteli, přitom nebude vadit malý kufr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Střešní okna nedoporučuji. Ve většině hodnocení se vyskytují závady pávě na nich. Většinou poruchy el. ovládání a zatékání. U nového auta to může být příjemný doplněk, ale u ojetého nemá cenu pokoušet štěstí. Neříkám abys nekoupil auto které to má. Když bude jinak pěkné a závady se během zkoušení neprojeví, tak proč ne. Ale určitě bych ho nevyhledával. Vzhledem k tomu, že stejně většinou celý rok běží klima, není střešní okno třeba.

To věřím, že častěji použiješ ty otočné sedačky. Já otáčím spolujezdcovu hlavně když něco stěhuji.

Jo a co se týče stěhování. Největší kus, který jsem odvezl bez rozebrání a se zavřenými dveřmi (i pátými), byla manželská postel jedno a půl lůžka. Šlo to tam nachlup. Dvě válendy na sobě v pohodě. Povžme, že je 806ka asi o tři cenťáky kratší než stará nekombíková Octavie. Vnitřní prostor je opravdu velmi dobře řešený a použitený...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje auto bylo 6 místné, ale ne v té krásné výbavě s posuvnými sedadly a loketními opěrkami vzadu.

Když jsem sehnal úzké prostřední sedadlo, tak jsem s nelibostí zjistil, že nemá nastavovací sklon. :bojim

Zrovna teď je na ebay nabízena 1.8 s pevnou lavicí ve 2. řadě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoro všechny tyto vozy jsou z venku. U nás v republice se jich prodalo velice málo. Já mám sice auto z ČR, ale stálo mě to dost peněz. Dneska bych klidně koupil z venku. Alespoň má auto v pořádku podvozek. Přecijen tam mají lepší silnice. A nehleď moc na najeté kiláky. Když se prodávají u nás, tak mají málo najeto, ale jsou spíš stočené tachometry. Venku to nikdo neřeší. To samé bouračky. Kluk jede ven, koupí bouračku, opraví, stočí tachometr a prodá už s naší SPZ. Když koupíš venku, víš na čem jsi. Tam to nikdo neopravuje a kiláky nikdo neřeší. Všechno má svoje...

Když jsem koupil tohle auto, tak mělo najeto 195000 a bylo 8 let staré. Přesto vypadalo jako nové. Stále jezdím a doufám, že ještě dlouho budu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak, vetsina aut je dotazena zvenku. pokud to prodavaji jednotlivci, tak obcas pozaduji nerozumne ceny, ale v bazarech jsou ceny primerene (tam si neberou radi lezaky)

na zapade je 806 uz v podstate \"vyprodejovy\" model, preci jen jsou ta auta stara 12-4 let a spousta lidi uz presedla do 807...

kilometrickeho prubehu se neboj, 806 je stavena jako dodavka a bude jezdit 20 let - proto jsem si ji vybral :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky 806 HDI. Koupil jsem ho loni, najeto 185000, prodáno nové v ČR. Když jsem po celé ČR vybíral, nakonec jsem koupil auto s nejvíce km na tachometru, prože jako u jediného seděli na 100%. Všechny ostatní měli okolo oblíbených 110000 - 130000 km. Nyní 200000 a zatím bez investic, pouze oprava trubky u výfuku. čeká mě pomalu výměna ložisek horního uložení př. tlumičů a bohužel mě odešla řídící jednotka ve Webasto, což je celkem drahá záležitost okolo 11000Kč. Jinak celkem spokojenost, spotřeba od 6.5 do 7.8 nafty. Koroze žádná, ani na podvozku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jste mne mile potěšili. Kilometrický průběh bylo pro mne dosud základní vodítko. Mám tendenci koupit co nejméně jetý vůz. Jsem si ale vědom, že u nás se km stáčejí, boužel dost nepěkný podvod.

K té korozi mne napadá -- má 806 zinkovanou kastli?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...