Dakaros

Dutiny, jak je antikorozně ochránit???

67 posts in this topic

Ahoj lidi! Chtěl bych před zimou vystříkat dutiny, hlavně práhy, protože jsem do jednoho dnes nahlíd a zdá se mi, že to tam občas trochu koroduje!

Co by jste mi doporučily?? Existuje něco, co dokáže zastavit korozi a zároveň materiál dlouhodobě ochrání???

Viděl jsem dva druhy ...něčeho, co se používá na dutiny. U prvního případu to vypadalo jako průhlednej olej, kterej nikdy nezaschne (tim má soused šáde) a já už jsem to měl vystříkaný jednou něčím jako je asfalt! Je to tam suchý a černý?

Mě osobně se líbí víc ta zasichajcí varianta, ale s timto nemám žádné zkušenosti!

Potom je tu druhá možnost a to je servis!

Dělají to u Vašendů? Zajímalo by mě jsetli to dělaj zodpovědné, práhy něčím vyfoukaj a pak stříknou, nebo to jenom zapatlaj přez všechen prach???

A poslední dotaz- nevíte, kolik by stálo vystríkání pouze dvou práhů, ale hlavně kvalitně???

Díky moc za rady! Dakaros

Share this post


Link to post
Share on other sites

Docela zajímavej dotaz, přidávám se k něj a zajímaly by mně praktické zkušenosti ostatních.

Já na feldu použil vosk, takovej čirej bazmek ve spreji, netuším jestli to zaschne, nebo je to furt vláčný.

Co jsem zpovídal chlapa co se tím zabývá, tak jeho doporučení je spíš regionální a individuelní. Kolem Jeseníků nikomu nemůžu nabídnout vystříkání dutin za 3000, to teměř nikdo nezaplatí na starší auto (směs terpentinu, starého oleje a ještě čehosi, co jsem zapoměl za 1500) nebo pak pár jedincům, co přijedou s novou Lagunou tak ti se rozhodnou pro vosk.

Kamoš je dělal rezistinem, nahřál kastrol s ním nad kamnama a pistolí to nafedroval dovnitř (teda bez toho kastrolu ;) ). Mám pocit, že to bude asi nejoptimálnější varianta v rámci cena/výkon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do dutin je přímo vosk, ať už Resisitin ML, nebo něco podobného od zahraničních výrobců. Aplikace není sranda, a člověk se u toho dost zase*e. Dobře to dělá málokdo. U dnešních aut bych se na to leda vyprd, smysl to má prakticky jen lokálně u nějakých oprav. V Praze to kdysi dělali na Veletržní, byli tím vyhlášení, jestli to ale ještě dělají nevím. Já jsem naposledy dělal takhle celé auto (po renovaci) před 10 lety Resistinem, a pak před pár lety jen lokálně nosníky už nevím čím. Na opravdu malé části to lze koupit i ve spreji např. od Motipu, ten je ale po čertech drahý a hodně řídký, takže dost stéká.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já u starýho(bejvalého)auta taky dělal dutiny i spodek.a stříkal sem to resistinem.sou dva druhy na dutiny a na venkovní plochy(spodek)akorát to pak v autě nějakej čásek pěkně smrdí.akorát si musíte dát bacha u stříkání prahů aby se nezalepily díry na odtok vody.jinak to je docela v klidu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ujo kedysi striekaval auta rezistinom. Mal na to kompresor + nadoba na rezistin, vsetko ovladane cez solenoid. Tzn. nariedil toluenom rezistin, nalial do tej tlakovej nadoby z ktorej viedla dlha hadicka na ktorej konci bol rozprasovas. Tuto hadicku nasunul napr. do prahu, nasledne stlacil tlacitko ktore zoplo solenoid a cez ten sa zacal tlacit vzduch do nadoby s rezistinom a ten bol nasledne vytlacany cez hadicku. Nasledne tuto hadicku pomaly vytahoval a tym pekne pokryl vsetky plochy. Bola sa radost na to pozerat. Ujo je uz davno na dochodku a vsetko mi to teraz lezi (zakonzervovane :D) v garazi.... :roll

[upravil dne 12.9.06 DanculD]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen otázka naokraj...

Novější auta už mají většinou plněné prahy výstelkou přímo z fabriky, něco jak pur pěna.

Je to tak, či ne?

A co otázka frknutí stavební pěny po ošetření do dutin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nevim jestli s tou pěnou je dorej nápad.já osobně bych si ji tam nedal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptám se proto, že jsem byl u jedné bouračky kdy to dostala zboku starší škodárna. Výsledek totálka, jen hasič poznamenal, že je z tama dostaly jakš-takš vcelku díky tomu že borec měl pěnou vyfouklý prahy a ta pěna to podržela a nosníky prahů se nezbortily hned.

Otázka jestli to tak může být, má to svůj vliv, nebo je to jen mylná doměnka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak možný to je ale že by to mělo nějaký extra učínky...asi né.a kolem tý pěny se ti bude držet vlhko a může to začít dřív hnít.si myslim já.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad pěna - nedal bych to tam ani omylem, a to:

a) táhne vodu a dřív to zrezne (už tu padlo)

b) v případě potřeby oprav to tam odtud nejde dostat - takže pro opravy konečná.

c) ta pěna se tam blbě dostává a když se netrefí množství, ten práh to klidně zdeformuje či dokonce utrhne (takového borce se škodovkou už jsem i viděl, akorát lituju, že jsem neviděl okamžik, kdy se to roztrhalo, jen výsledek...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie:taky sem si to myslel ale nechtěl sem to říct na plnou hubu jako ty,páč sem si tim nebyl jistej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pěna ? :bojim

oddie už vše řekl za mě , nemám co dodat , taky bych to do auta nedal ani ve snu , viděl jsem týpky co si to do škodárny stříkali a pak to bylo na odpis - zkroucený jak paragraf. A přál bych vám vidět jak \"vypěnovaný\" auta rychle reznou ..... ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Existují určitě prosředky pro toto použití,otázka je jak kdo přistupuje k aplikaci.Z letité zkušenosti vím , že téměř jakákoli mastnota funguje.Jestli existuje dodnes RezistinCar/spodek/, ML/dutiny/,je to dobrá věc , ale je nutno ošetřovat každé dva roky.Já jsem vždy používal to co bylo po ruce. Soudruzi výzkumníci z NDR kdysi přišli na ELASKON-

mazadlo na lana.Existovalo to podobně jako Rezistin, v podobě husté a tekuté.Hustá se musela ohřát na vařiči/nátěr spodku štětcem/ , tekutá /totéž jenom s obsahem rozpouštědel/ se aplikovala nástřikem do dutin.Tohleto byla věc k nezaplacení.Ikdyž jsem před 18 ti lety prodal svoji Š 100 ,nový majitej se s ní odnes nechce rozloučit,protože\" má zdravaj skelet\". Já dodnes používám toto a 100% spokojenost.Co se týče aplikace zastávám názor \"urob si sám\",neboť jenom tak mám záruku, že to někdo \"neo-ebal\"!!!!!!!!!!!:super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: JOO

Existují určitě prosředky pro toto použití,otázka je jak kdo přistupuje k aplikaci.Z letité zkušenosti vím , že téměř jakákoli mastnota funguje.Jestli existuje dodnes RezistinCar/spodek/, ML/dutiny/,je to dobrá věc , ale je nutno ošetřovat každé dva roky.Já jsem vždy používal to co bylo po ruce. Soudruzi výzkumníci z NDR kdysi přišli na ELASKON-

mazadlo na lana.Existovalo to podobně jako Rezistin, v podobě husté a tekuté.Hustá se musela ohřát na vařiči/nátěr spodku štětcem/ , tekutá /totéž jenom s obsahem rozpouštědel/ se aplikovala nástřikem do dutin.Tohleto byla věc k nezaplacení.Ikdyž jsem před 18 ti lety prodal svoji Š 100 ,nový majitej se s ní odnes nechce rozloučit,protože\" má zdravaj skelet\". Já dodnes používám toto a 100% spokojenost.Co se týče aplikace zastávám názor \"urob si sám\",neboť jenom tak mám záruku, že to někdo \"neo-ebal\"!!!!!!!!!!!:super:super:super

Další možností je stát za dotyčným opravářem nebo servisákem a sledovat jak to provádí. :D Ale jak povidáš nejlepší je udělat si to sám - pokud to jde: Ještě bych dodal pěnu bych si možná dal na auto o kterým bych věděl že brzo půjde pod kytičky a aby se na silnici nerozpadlo - ale takový auta patří spíš do šrotu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přidávám se k tématu, protože taky přemýšlím nad tím, co udělat pro svojí 406, aby se jí v zimě lépe odolávalo nasoleným silnicím :myslim

Bohužel nemám možnost (není zvedák) si to někde aplikovat na spodek auta sám. Víte někdo o někom, kdo to za rozumný peníze poctivě (aby to mělo smysl) dělá??? - Praha 9 a okolí :mrk

[upravil dne 12.9.06 MJSytic]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Ad pěna - nedal bych to tam ani omylem, a to:

a) táhne vodu a dřív to zrezne (už tu padlo)

b) v případě potřeby oprav to tam odtud nejde dostat - takže pro opravy konečná.

c) ta pěna se tam blbě dostává a když se netrefí množství, ten práh to klidně zdeformuje či dokonce utrhne (takového borce se škodovkou už jsem i viděl, akorát lituju, že jsem neviděl okamžik, kdy se to roztrhalo, jen výsledek...)

OKi, díky za názor všem.

S tím vlhkem si myslím že to tak bude. Udělal jsem opatření.

No, já tam pěnu narval, na každý práh jedna 750ml. nádoba. V rámci množství nebyl problém, jsou tam tovární díry se záslepkama, mělo to kam jít. Prozatím v pohodě a na vrub extremního tlaku uvnitř, tak k mému zjištění žádný exces nenastal (koupil jsem to s menší prohlubní po zvedáku, prohlubeň zůstala, domělý tlak nenastal, nevyboulil do původního tvaru).

Celé dutiny kompletně ošetřené a vyfoukané.

Záměr:

1 ) pokud to při nějaké dopravní pumelenici pomůže, tak to jen vítám, pokud auto dřív zrezne, tak to zrezne takjaktak všechno (dávám 5 let) pak je Felička takjaktak za zenitem .. Jinak prahy stavu A1.

2) praktická aplikace a zkušenosti - prozatím púlroční zkušenot neutrálního ražení (zima ukáže)

3) samozřejmně tuzing ;) Nezvětší to torzní tuhost kastle, bohužel nemám tolik pěněz abych si tam nalil k tomu určené pryskyřice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak na dutiny je super věc voskovej Valvoline ,co se používá na ochranu ocelových výrobku,když jdou na lodi přes oceán (slaná voda to je svinstvo):D je dost hustej,tak se ředí naftou +třeba ještě vyjetým olejem z dieselu!!! ekologický to teda néjni:D a v autě to potom dost smrdí a ze začátku to chce jezdit s otevřenejma okýnkama,ale je to mnohem lepší ,než řídký Motipi nebo i Resistin z běžnejch obchodu,to je ředěný a šizený:grr chce to něco pro prumyslový použití:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neviem, či to je treba vôbec robiť. Som mal do konca minulého roku 405 z roku 1988 tj. 17 rokov stará karoséria (božial mi vyhorel motorový priestor). Keď karosériu rozobrali nenašli na karosérii žiadnú hrdzu. To vysvetlujem s tým, že aspoň 405 boli robené z pozinkovaného plechu a kým nenabúrate auto, neporuší sa vrstva zinku na plechu nemáte sa od čo báť, že to začne hrdzavieť. Raz keď som scháňal požité ľavé predné dvere na 405 a mal som požiadavku aby to nebolo mechanicky poškodené a aby to nechytala hrdza, tak servisman mi hovoril, že ešte nevidel nepoškodené dvere aby boli hrdzavé. Aj on hovoril, že 405 je z pozinkovaného plechu. Len tolko som chcel pridať k vystriekaniu dutin pre Peugeoty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dutiny jsem na 205 strikal s tatou pistoli, byl to nakej rozpustenej asfalt volej a jeste kdo vi co, co zustalo tak jsem zespod natrel asfaltem. Asi to neni idealni na novy ale 20tka tam kde to je nezrezla ani prd ;), nebo mozna zrezla ale asfalt to drzi po kupe :)

add pena: vazne to ma dost silu, pokud vyplnite cely prostor a ta pena se nemuze nikam roztahnout, tak to prohne i ram u normalnich domovnich dveri! Radsi na ni bacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.