petrluki

406 66kw přečipovat na 80kw

19 posts in this topic

Zdravím všechny přiznivce P. Koupil jsem 406 2,0HDI 66kw.Co získam a co stratím,když si ho nechám přečipovat na 80kw ůdajně to jde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sa skrati? z cca 400 000km na 300 000? Da sa to nejako exaktnejsie definovat? Ci ten prinos co ziskam stoji za to???

Vozil som sa na 406, preprogramovanej z 110 pps na viac, neviem kolko, ale to za to stalo, auto beha uz 4 roky, nabehalo cca 150 000km a naozaj este nemalo problem, alebo je to len nahoda? Akurat turbo zabera uz takmer od volnobehu, no na pocudovanie, klesla spotreba!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě \"lepší \" si koupit rovnou 2,2 HDi ta jde až na 170 PS. Jenom nevím NA CO ???? :-) V obci jezdím v koloně průměrně 40 km/h, mimo 80 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som napisal tiez len svoj nazor, lebo som zvedavy, ake s tym ma ju ini ludia skusenosti. Vseobecnych konstatovani typu \"odrovnas si motor\", \"znicis si auto\" som pocul uz dost, ale nikdy nie od cloveka, co to vyskusal, len to zas niekde pocul, cital, atd. Ak niekdo chce reagovat, nech teda pise konkretne, potom to ma prinos, teda na otazku ako si skratim zivotnost motora som ocakaval reakciu odbornika, ktory na zaklade skusenosti a praxe povie napr. o 10-20%, alebo 50%. :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolega asi pred rokem zjistoval moznosti nacipovani HDicka. Jedine, co si z toho pamatuju, ze vysledky nebyly tak markantni jako u koncernovych TDi. Ale treba uz chipari pokrocili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takové číslo, Ti nikdo neřekne. Záleží na čipu, na motoru a hlavně na jeho řidiči. Nejvíc dostane zabrat turbo, tam se pozná jak se s ním jezdí. Jediny plus je snížení spotřeby (někdy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tátovo kamarád má přečipovanou 2.0 hdi o 30 koní, najeto cca 170 a motor v pohodě. Říká, že mu to jezdí za 9 na sto, ale to je stylem jízdy. Ale jak už jsem říkal minule motor s nájezdem přes sto tisíc bych se bál čipovat.

Na druhou stranu, úpravci ví co dělaj a motor na vrakáči stojí pár korun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta spotreba je desna, asi ma v rezerve vela bodov :D, mne sa podarilo najviac na 8l/100.

Poznam dve P406, co su preprogramovane, ale obe sa robili v Bosch-i, ked mali este len cca 20-30tis km, tie idu doteraz pekne.

Asi sa budem bat robit to mojej, ktora ma prave 120 tis za sebou, naviac podla cloveka z Bosch efekt je vyraznejsi, ked sa precipuje 110 konova ako 80-tka :(

________________________________________________

P405 1,9D - 2x

P405 1,8 D break

P406 2.0HDI sedan 1999, 66 kW

P406 2,0 HDI break 2001, 66 kW

P406

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ajdamek

Tátovo kamarád má přečipovanou 2.0 hdi o 30 koní, najeto cca 170 a motor v pohodě. Říká, že mu to jezdí za 9 na sto, ale to je stylem jízdy. Ale jak už jsem říkal minule motor s nájezdem přes sto tisíc bych se bál čipovat.

Na druhou stranu, úpravci ví co dělaj a motor na vrakáči stojí pár korun.

No leckdy nevědí, co dělají, tomu věř.

Přes 100 000 nevadí, ale záleží, jak se o něj staral. Než se do něčeho pustí, je potřeba mít jistotu, že je tam dobrý olej, rozvody, nechrastěj hydroštely, je nová váha vzduchu a pár dalších drobností.

SAmotné přehrání softu i na přání stojí dneska už pár korun, ale nejsou to jediné starosti okolo.

Nekdo tu říkal, že na škodovkách je to víc znát... no pocitově ano, ale oni mají hodně strmý náběh turba a pár dalších věcí...

u obou 2.0 HDi 90 i 110 ps se dá dosáhnout hodně znatelného zvýšení výkonu... napsal sem o tom pár věcí, kdyby si chtěl někdo počíst. nebo tak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasně. Víc to jede, míň to žere. Ve fabrice sou debilové že na to nepřijdou a nedělaj to sériově. O auto co jede a nežere a vydrží by asi zřejmě nebyl zájem. A že na to přijde tamhle Franta Koželuhů doma na svojem kompu. To je mi divný. A ještě 66 kw se dá čipovat jenom množstvím a okamžikem vstřiku nafty,poněvadž nemá variabilní naklápění lopatek u turba. Takže to v každým případě hulí jako liazka. Já bych to do Hdi nikdy nedal. Radši sis měl koupit tu 2.2 Hdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pres 200000km je to ciple asi od 120000km.Uz jsem to tak koupil.Sam technik v servisu to poznal ale huli me to jak svina a ta spotreba po meste hlavne v zime 9l taky nic moc:nevim.Huli to jen kdyz tomu dam.Chtel bych vyzkouset obcejnou 80kw jak jede a porovnat to.Kdyztak si tam dat zpatky origo soft.Taky hodne zalezi kdo ti to udela.Jsou lidi co ti jenom pridaji smesi a par jinych veci a auto pak akorat huli a zere:nevimDokazal jsem s tim jet ale i za 4,6l ale bylo to jen asi za 100km trasu a nejel jsem vic jak 110km/h.Jinak prumerku mam 6,2l

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Zipík

Ja mam pres 200000km je to ciple asi od 120000km.Uz jsem to tak koupil.Sam technik v servisu to poznal ale huli me to jak svina a ta spotreba po meste hlavne v zime 9l taky nic moc:nevim.Huli to jen kdyz tomu dam.Chtel bych vyzkouset obcejnou 80kw jak jede a porovnat to.Kdyztak si tam dat zpatky origo soft.Taky hodne zalezi kdo ti to udela.Jsou lidi co ti jenom pridaji smesi a par jinych veci a auto pak akorat huli a zere:nevimDokazal jsem s tim jet ale i za 4,6l ale bylo to jen asi za 100km trasu a nejel jsem vic jak 110km/h.Jinak prumerku mam 6,2l

80kW skoro nenajdeš, protože tam skoro každej nacpe víc, právě proto, že se to dá snadno. 66kW není moc jiná, ale právě jiné je turbo (to se dá přehodit) , je přidanej mezichladič a je tam čidlo tlaku vzduchu, což je největší problém.. teda dá se vyřadit, ale ... Viděl sem v Silném HDi KKK i G turboa a obě nechávají tlačit na 1,2... teď jsme ve fázi, že zjišťujem, jak nejlépe řídit v 66kW turbo, když se tam přidá variabilní.

Pokud ti ta úprava nevyhovuje, může to být i špatně udělané, nebo se dá přidat, jen při zátěži a na plný plyn a jinak to pojede normálně. To je taky řešení, s kterym to bez potíží projde emisema. Každá přečipovaná 66kW, když se jí šlápne na krk kouří... Nekdy je to z největší části způsobený váhou, jindy je to špatnej soft... nevim,kdo ti to dělal a jak, tož asi tak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to asi rok a něco. Znamej sehnal nějakýho chlápka od www.bitpower.to Prej když si to necháme udělat všichni tří(dvě Hdi a jedno 2.1 Td) udělá to za 8000/ks. Nacpal mě tam 92 Kw. Nechal mi to na týden na vyzkoušení a řeknu vám,větší Kladno sem neviděl a to sem jezdil sám nebo ve dvou. Nedej bůh,kdybych zapřáhnul přívěs,se kterým mi to hulí i bez čipování. Tak začal laborovat s předvstřikem,dávkou paliva,třikrát přehrával,nahrával a hulilo to čím dál tím míň ale jelo to taky čím dál tím míň. Povídal že si to musí sednout a pak ještě víc pojede a přestane kouřit,že jednotka je adaptabilní a takový cinty. Řekl jsem mu,ať si to strčí do prdele a nasere si do huby,že furt leštit zadní nárazník nebudu. Je fakt že to žralo o půl litru míň,ale když to takhle hulilo,motor klepal ještě víc než před tím, tak to motoru asi moc neprospívalo. Nahrál mi tam původní software a od tý doby mi klesla spotřeba na letních 5,5 i s klimou a v zimě se do 6 vejdu a to to nechávám kvůli mému pohodlí mlátit tak 15 minut před jizdou na volnoběh. Jinak s těma 92 kilowatama sem najel asi 300 kilometrů,nic si nesedlo,jelo to jen nepatrně víc než 66 kw. Z tohoto důvodu bych 66 hdi nikdy netunil,protože to fakt nemá cenu. A ještě by mě zajímalo,co by říkali na emisích.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% souhlasím s tím co tu napsal 2x Dafe. Oni všichni kdo motor vymýšlí a zkouší jsou uplní debilové, že na to nepřijdou aby se nepochlubily 140 PS a větším krouťákem. Pak přijde někdo a vymyslí to .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dafe

je to asi rok a něco. Znamej sehnal nějakýho chlápka od www.bitpower.to Prej když si to necháme udělat všichni tří(dvě Hdi a jedno 2.1 Td) udělá to za 8000/ks. Nacpal mě tam 92 Kw. Nechal mi to na týden na vyzkoušení a řeknu vám,větší Kladno sem neviděl a to sem jezdil sám nebo ve dvou. Nedej bůh,kdybych zapřáhnul přívěs,se kterým mi to hulí i bez čipování. Tak začal laborovat s předvstřikem,dávkou paliva,třikrát přehrával,nahrával a hulilo to čím dál tím míň ale jelo to taky čím dál tím míň. Povídal že si to musí sednout a pak ještě víc pojede a přestane kouřit,že jednotka je adaptabilní a takový cinty. Řekl jsem mu,ať si to strčí do prdele a nasere si do huby,že furt leštit zadní nárazník nebudu. Je fakt že to žralo o půl litru míň,ale když to takhle hulilo,motor klepal ještě víc než před tím, tak to motoru asi moc neprospívalo. Nahrál mi tam původní software a od tý doby mi klesla spotřeba na letních 5,5 i s klimou a v zimě se do 6 vejdu a to to nechávám kvůli mému pohodlí mlátit tak 15 minut před jizdou na volnoběh. Jinak s těma 92 kilowatama sem najel asi 300 kilometrů,nic si nesedlo,jelo to jen nepatrně víc než 66 kw. Z tohoto důvodu bych 66 hdi nikdy netunil,protože to fakt nemá cenu. A ještě by mě zajímalo,co by říkali na emisích.

To je dobrej fór, že si to sedne :) jediný, co to může udělat, že si motor klekne.

Divný, že ti to tak hulí normálně. S předvstřikem se moc laborovat nedá, alespoň ne do té míry, aby to pořád jelo ap řestalo kouřit. Spíš bych to auto pořádně napíchnul a zjistil, v jakym stavu sou vstřiky a co dává váha vzduchu. Jestli turbo tlačí, kolik má... typnul bych to na nízký turbotlak, ale taky to může bejt zakopaný jinde.. nejčastěji ve váze.

Jen pro legraci sem zkoušel 4 váhy na jedno auto. Obě vypadali ještě dobře a když je někdo koumácky měřil voltmetrem, tak jakeš takeš. Na jednu to bylo totální kladno a jelo to slušne, na druhou to nejelo a vůbec nekouřilo a když říkám vůbec, tak vůbec.. na emisích se z toho zoufale sanžil něco vyloudit. Na třetí to hulilo a vůbec nejelo a na poslední to čoudilo zcela přijatelně a jelo jak mělo (nemělo) \"pitomá\" váha vzduchu, jinak vstřiky v naprostym pořádku, motor 60 000, turbo tlačilo ukázkově, novej olej, bavlna v sání, stejnej soft, jako dělal \"originál\" úpravce pro Peugeot, co ho měl (možná ještě má nasmlouvanej koncesionář)

Abych přehrával jako mamlas soft v autě, když vim, že sedí číslo jednotky a tý mapě nic neni... to bych asi byl tak trochu divnej :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak, ze zkušenosti je téměř 3/4 různých chip. softů pro 110 PS v praxi na nic. Je tam sice cítit něco na víc ale motor dostane tak špatnou charakteristiku v různých režimech.

Ještě bych doporučil vlastní zkušenost. Moje 406 HDi 110 PS jsem si před dvěma lety nechal přehrát original soft v ŘJ. Byla novější vývojová verze od BOSCHe. Žádný zvyšování výkonu, jen asi opraveno pár možná chyb nebo dat , nebo jak to nazvat. Výsledek je, kultivovanější chod, o pár dcl nižší spotřeba, trochu tvrdší chod ve spodních otáčkách kolem max krouťáku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Dafe

je to asi rok a něco. Znamej sehnal nějakýho chlápka od www.bitpower.to Prej když si to necháme udělat všichni tří(dvě Hdi a jedno 2.1 Td) udělá to za 8000/ks. Nacpal mě tam 92 Kw. Nechal mi to na týden na vyzkoušení a řeknu vám,větší Kladno sem neviděl a to sem jezdil sám nebo ve dvou. Nedej bůh,kdybych zapřáhnul přívěs,se kterým mi to hulí i bez čipování. Tak začal laborovat s předvstřikem,dávkou paliva,třikrát přehrával,nahrával a hulilo to čím dál tím míň ale jelo to taky čím dál tím míň. Povídal že si to musí sednout a pak ještě víc pojede a přestane kouřit,že jednotka je adaptabilní a takový cinty. Řekl jsem mu,ať si to strčí do prdele a nasere si do huby,že furt leštit zadní nárazník nebudu. Je fakt že to žralo o půl litru míň,ale když to takhle hulilo,motor klepal ještě víc než před tím, tak to motoru asi moc neprospívalo. Nahrál mi tam původní software a od tý doby mi klesla spotřeba na letních 5,5 i s klimou a v zimě se do 6 vejdu a to to nechávám kvůli mému pohodlí mlátit tak 15 minut před jizdou na volnoběh. Jinak s těma 92 kilowatama sem najel asi 300 kilometrů,nic si nesedlo,jelo to jen nepatrně víc než 66 kw. Z tohoto důvodu bych 66 hdi nikdy netunil,protože to fakt nemá cenu. A ještě by mě zajímalo,co by říkali na emisích.

To je dobrej fór, že si to sedne :) jediný, co to může udělat, že si motor klekne.

Divný, že ti to tak hulí normálně. S předvstřikem se moc laborovat nedá, alespoň ne do té míry, aby to pořád jelo ap řestalo kouřit. Spíš bych to auto pořádně napíchnul a zjistil, v jakym stavu sou vstřiky a co dává váha vzduchu. Jestli turbo tlačí, kolik má... typnul bych to na nízký turbotlak, ale taky to může bejt zakopaný jinde.. nejčastěji ve váze.

Jen pro legraci sem zkoušel 4 váhy na jedno auto. Obě vypadali ještě dobře a když je někdo koumácky měřil voltmetrem, tak jakeš takeš. Na jednu to bylo totální kladno a jelo to slušne, na druhou to nejelo a vůbec nekouřilo a když říkám vůbec, tak vůbec.. na emisích se z toho zoufale sanžil něco vyloudit. Na třetí to hulilo a vůbec nejelo a na poslední to čoudilo zcela přijatelně a jelo jak mělo (nemělo) \"pitomá\" váha vzduchu, jinak vstřiky v naprostym pořádku, motor 60 000, turbo tlačilo ukázkově, novej olej, bavlna v sání, stejnej soft, jako dělal \"originál\" úpravce pro Peugeot, co ho měl (možná ještě má nasmlouvanej koncesionář)

Abych přehrával jako mamlas soft v autě, když vim, že sedí číslo jednotky a tý mapě nic neni... to bych asi byl tak trochu divnej :myslim

že si to sedne tomu taky neveřím. Ale třeba u kámošovo Ochcávky. Nechal si tam dát přímo u škodovky řídící jednotku na 96 kw z 81kw. Nejdřív to bylo znát jenom uprostřed otáčkovýho pásma a po 5000 tis km to jede jako kráva skoro od volnoběhu až do 4500 tisíce. Koupil jí novou a nechal to tam dát s výměnou prvního oleje v 15000 tis. A kupodivu za to chtěli jenom 11 táců bez dph samozřejmě se zárukou. Za fungl novou řídící jednotku,ale starou si nechali. Jo kdyby to takhle dělali i vinaři z francie.

U mojeho auta mám přendaný vstřiky z auta,který klapalo před totálkou jako hodinky. Jede mi to uplně stejně jako kterýkoliv jiný Hdi,možná o trochu líp. Jenom jde o něco víc hlučnejc než jiný Hdi a trohu si zahulí. Spotřeba s klimou v létě 5.5 je na Hdi taky dobrá. Tak nevim čím to může být.

Řídící jednotky v nových autech jsou prý adaptabilní bo co,a zvykají si na styl jízdy a podle toho vyhodnocují data pro řízení motoru a na to stačí prej pár set kilometrů. Nevim co je na tom pravdy ale u mě si nic nezvyklo.Ten druhej chlap si to ve 206 hdi nechal ale je to hrozná dýmovnice a to před tím nehulila vůbec.

Moje pocity z hdi jsou takový,že už nikdy ho do baráku nechci. Když naftu,tak jedinně německou,ale s francouzským podvozkem. Jenže tím mi nikdo nevyhoví,takže mi zbude jen koupit příští auto z francie v benzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

že si to sedne tomu taky neveřím. Ale třeba u kámošovo Ochcávky. Nechal si tam dát přímo u škodovky řídící jednotku na 96 kw z 81kw. Nejdřív to bylo znát jenom uprostřed otáčkovýho pásma a po 5000 tis km to jede jako kráva skoro od volnoběhu až do 4500 tisíce. Koupil jí novou a nechal to tam dát s výměnou prvního oleje v 15000 tis. A kupodivu za to chtěli jenom 11 táců bez dph samozřejmě se zárukou. Za fungl novou řídící jednotku,ale starou si nechali. Jo kdyby to takhle dělali i vinaři z francie.

U mojeho auta mám přendaný vstřiky z auta,který klapalo před totálkou jako hodinky. Jede mi to uplně stejně jako kterýkoliv jiný Hdi,možná o trochu líp. Jenom jde o něco víc hlučnejc než jiný Hdi a trohu si zahulí. Spotřeba s klimou v létě 5.5 je na Hdi taky dobrá. Tak nevim čím to může být.

Řídící jednotky v nových autech jsou prý adaptabilní bo co,a zvykají si na styl jízdy a podle toho vyhodnocují data pro řízení motoru a na to stačí prej pár set kilometrů. Nevim co je na tom pravdy ale u mě si nic nezvyklo.Ten druhej chlap si to ve 206 hdi nechal ale je to hrozná dýmovnice a to před tím nehulila vůbec.

Moje pocity z hdi jsou takový,že už nikdy ho do baráku nechci. Když naftu,tak jedinně německou,ale s francouzským podvozkem. Jenže tím mi nikdo nevyhoví,takže mi zbude jen koupit příští auto z francie v benzinu.

adiptibilní jsou pokud vím EDC16 a to kdo ví jestli to má souvislost.

Celé auto si zvyká na styl jízdy... to ano..

Nechápu, proč bych měnil jednotku, pokud byla stejná :myslim

No a HDi je konstrukčně daleko lepší než TDi, jenže taky německé provedení kvality výroby a fransouzké má bohužel stejné rozdíly. Naštěstí čerpadlo je německé, většinou vyráběné v čechách.

Průběh výkonu nových TDi je přímo katastrofickej a příde mi, že to dělají schválně, protože turbo zabere na chvilku a hrozně prudce, jako by měl mít customer pocit výkonu, ale neměl jezdit moc rychle.

To, jakým způsobem někteří doprasí vstřikovací mapy při úpravách je skutečně zarážející :D ale já sem jich taky pár slušně doprasil, tak jim nemám co vyčítat.

Snad jen, to, že pokud je to zavedená firma, tak nemá alespoň vykládat planety.

90 a 100PS verze HDi je bohužel trochu nešťastnej rozdíl, jako by někdo tu 90PS ořezal a nejen jí sebral výkon, ale hlavně změnil průběh a v nízkých otáčkách je poněkud marná.

Časem se zřejmě podařilo vymyslet kombinaci předvstřiku a dávek paliva tak, aby byl chod sice tvrdší, ale morot se rychleji sbíral do otáček, protože sem viděl originál mapy, ve kterých byl právě v otáčkách cca 1200-2000 rozdíl v datech a přitom to byl stejný motor.

Netvrdim, že 90PS je hroznej motor, v menších autech je naprtosto dostačující a spotřeba i spolehlivost je celkem v pohodě... Taď laborujem s výměnou turba, přidáním IC a změnou na silnější verzi, jenže díky změně řízení turba to bude asi chtít přehodit jednotu... no uvidíme, teřeba se zadaří a 306 konečně dostane zasloužených 160 a víc poníků.

Ty vstřiky ti závidim, jestli se mi povede udělat si čas, tak si je příští týden zkontroluju a zjistim si konečně, jak to přesně vypadá s korekcí dávky paliva na volnoběh a tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vector:

No a HDi je konstrukčně daleko lepší než TDi, jenže taky německé provedení kvality výroby a fransouzké má bohužel stejné rozdíly. Naštěstí čerpadlo je německé, většinou vyráběné v čechách.

Průběh výkonu nových TDi je přímo katastrofickej a příde mi, že to dělají schválně, protože turbo zabere na chvilku a hrozně prudce, jako by měl mít customer pocit výkonu, ale neměl jezdit moc rychle.

Souhlasim nove TDI jsou uplne k nicemu a hlavne kolem 100 000km diky spatnemu mazani (spatny olej)odchazi turba.Driv jsem je taky uznaval ale ted uz neni co hodne se zhorsily.TDI nebrat:bojim

[upravil dne 20.9.06 Zipík]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.